IndyCar: Az Amerikai Légierő dobta az Ed Carpenter Racinget
Vadonatúj szponzor után kell néznie az Ed Carpenter Racingnek, miután az Amerikai Légierő közölte, hogy 2022-ben már nem kívánják folytatni a velük való partnerkapcsolatot.
A USAF 2018-ban lett Conor Daly kiemelt támogatója. Ennek köszönhetően jött létre többek közt a 2018-as és a 2019-es Indy 500-programja is – előbbi a Dale Coyne Racing, utóbbi pedig az Andretti Autosport színeiben.
Az indianai versenyző szintén nekik köszönhetette, hogy tavaly az ECR fedélzetére léphetett, mint a 20-as számú Dallara-Chevy épített/utcai pályás gazdája, az oválpilóta Carpenter váltótársaként. Emellett a 47-es autóval ismét ott lehetett a legendás ötszáz mérföldes viadalon is.
„[A USAF] teljes egészében kiszállt az IndyCarból” – nyilatkozta Daly a RACER-nek.
„A televíziós nézettség nem felelt meg az elvárásaiknak.”
A döntéssel a csapat már egy ideje tisztában van és jelenleg is aktívan kutatnak új szponzorok után.
Daly elmondása szerint már rendelkezik más támogatókkal és folyamatban vannak további megbeszélések, mivel előre sejtette a USAF távozását.
A jövője azonban egyelőre kérdéses.
A 29 éves versenyző szeretne a 20-asban maradni, ugyanakkor tudja, hogy Carpenter más pilótákkal is tárgyal, ha pedig talál egy anyagilag jobb helyzetben lévőt, akkor neki esélye sincs az ülés megtartására.
„Rengeteg dolog lóg a levegőben. Lehetőség kínálkozhat számomra arra, hogy teljes szezont menjek a NASCAR Truckban és versenyezzek a Indy 500-on. A prioritás viszont az, hogy Ednél maradjak, ugyanakkor ott a B-terv.”
Az ECR potenciális, 2022-es versenyzőinek listáján ott szerepelt az az Oliver Askew, aki idén Road Americán a sérült Rinus VeeKayt helyettesítette, valamint az Andretti Autosporttól távozott Ryan Hunter-Reay is. Utóbbi veterán az elmúlt hónapokban kétszer is tesztelt Carpenteréknek.
„Tudomásom szerint Oliver már nem elérhető” – mondta ennek kapcsán a csapattulajdonos a Motorsportnak adott interjújában.
„Őszintén szólva kedvelem Ryant és Conorral is jó kapcsolatban vagyok. Ma reggel is együtt edzettünk, de ő a saját dolgaira összpontosít, ahogyan mi is. Megpróbáljuk felmérni, hogy mi a legjobb az ECR-nek. Conor mindenkinél jobban megérti ezt a helyzetet, lévén már két éve a csapat része. [A USAF távozása] nincs teljes ráhatással a holtszezonban végzett munkánkra. Egyébkén is folyamatosan, új partnereket keresünk. Pusztán most nehezebb dolgunk van. Erős programunk volt számos szempontból. A probléma viszont az, hogy nem mindig lehet tökéletesen mérni és megítélni a sikert. Nehéz döntő számokat hozni annak kapcsán, hogy valójában milyen mértékben járultunk hozzá a USAF toborzásához.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough