IndyCar: Andretti nem a pénz miatt választotta DeFrancescót

IndyCar: Andretti nem a pénz miatt választotta DeFrancescót
credit:IndyCar Media


Az Andretti Autosport csütörtökön hivatalosan bejelentette, hogy 2022-ben Devlin DeFrancesco fogja vezetni a 29-es számú Dallara-Hondát

Ezzel párhuzamosan viszont távozott a csapattól a szupertehetségként számon tartott Kyle Kirkwood, akit eredetileg Colton Herta utódjának szánták. Michael Andretti F1-es projektje azonban meghiúsult, így a 21 éves versenyző jövőre is marad a 26-os autó volánja mögött.

Kirkwood számára nem tudtak másik lehetőséget felkínálni az IndyCarban, így november elsejével megszűnt a szerződést.

A fiatal pilótát a legutolsó pillanatig abban a hitben tartották, hogy létrejön az Alfa Romeo Racing felvásárlása és Herta helye már biztosan az övé lesz.

Nem így történt, mire pedig ez világossá vált, már szinte az összes hely elkelt a széria rajtrácsán.

Kirkwood az Indy Lights 2021-es bajnoki címével megkaparintotta az 1.3 millió dolláros, három IndyCar-futamra szóló ösztöndíjat is.

A hírek szerint korábban tárgyalt egy részidős porgramról az Arrow McLaren SP-vel és a Dale Coyne Racinggel is, de végül egyik sem materializálódott.

Az egyetlen reménye jelenleg már csak az AJ Foyt Racing lehet.

„Figyelni fogjuk Kyle-t a jövőben” – mondta Andretti a DeFrancesco bejelentésére összehívott sajtótájékoztatón.

„Reméljük, hogy egyszer még viszontlátjuk őt a csapatunknál. Sajnos most nem maradt hely számára, de biztosíthatom, hogy ő a jövő egyik nagy sztárja.”

Kirkwood az elmúlt hat évben öt különböző szériában mérette meg magát teljes munkaidősként – a 2020-as évet a COVID miatt szinte teljesen sztornóznia kellett – és mindenhol felmosta az aszfaltot ellenfeleivel.

2017-ben az F4 United States Championship bajnoka lett 20 futamból 9 győzelemmel.

2018-ban egyszerre versenyzett az F3 Americas Championshipben és a U.S. F2000-ben, előbbi széria 17 fordulójából 15-öt nyert meg, utóbbiban pedig 14-ből 12-n látta meg ő elsőként a kockás zászlót.

2019-ben már az Indy Pro 2000-ben körözött, ahol szintén bajnokként fejezte be az idényt 9 győzelemmel a 16 futamból.

Idén az Indy Lightsot is elsőre meghódította tíz elsőséggel a húsz versenyből.

Ezzel szemben DeFrancesco utoljára 2017-ben, a spanyol F3-ban szerzett bajnoki címet.

Tavaly már az IndyCar neveldéit tömörítő Road to Indy program második lépcsőfokát képező Indy Pro 2000 Championshipben mérette meg magát, ahol a másodikként zárt az Andretti Steinbrenner Autosport színeiben.

DeFrancesco idén az Indy Lightsban versenyzett szintén Andrettiék égisze alatt, eredményei azonban már nem voltak annyira acélosak.

A mezőnyben mindössze kilenc olyan pilóta volt, akik az összes futamon elrajtoltak. Köztük van Devlin is, aki csak két dobogót tudott idén felmutatni – még a szezonnyitó alabamai fordulón szerzett harmadik helyeivel -, az összetettben pedig hatodiként zárt.



A torontói pilóta édesapja, Andrew DeFrancesco a SOL Global vezérigazgatója. A befektetési vállalat többek között szoros kapcsolatban áll Mike Tyson legális kannabisz-származékokat tartalmazó termékekre épített cégével is.

Nem meglepő, hogy Devlin IndyCar-szerződéséhez a boxlegenda Twitteren is gratulált.

Kirkwood mögött viszont nem áll tehetős család és még megaszponzorok sem.

Andretti szerint azonban nem az anyagiak miatt esett a választás DeFrancescóra.

„Devlin leigazolása egy hosszabb távú terv eredménye. Nem egyetlen éjszaka alatt döntöttük el. Már pár éve terítéken volt, tehát alapvetően csak követtük a programot. Pluszban az eddigi IndyCar-tesztjei is nagyon meggyőzőek voltak. Szerintem ez az autó jobban is illik hozzá. Az Indy Lights-os nem passzolt az agresszív vezetési stílusához. A főkategóriában pedig pont arra az agresszivitásra van szükség, ami benne megvan. Barberen – ami egy nagyon nehéz pálya – ráadásul gyorsabb is volt Kirkwoodnál, ami azért sokat elmond, figyelembe véve, milyen nagyra is értékelik sokan Kyle-t. Nagyon izgatott vagyok emiatt és úgy vélem, Dev teljesítményét látva jövőre sokan fel fogják kapni a fejüket.”