IndyCar: Kirkwood szabadon távozhat az Andretti Autosporttól
Az eredeti tervek szerint Kyle Kirkwood lett volna Colton Herta utódja az Andretti Autosport 26-os Dallara-Hondájában.
Michael Andretti F1-es projektje azonban meghiúsult, így Herta 2022-ben is marad az IndyCarban.
A csapat mindenképpen szerette volna Kirkwoodot – aki idén az ő színeikben szerezte meg az Indy Lights bajnoki címét – a jövőben is a soraiban tudni, aminek kapcsán még egy esetleges Formula E lehetőség is felmerült.
A 23 éves pilóta viszont az IndyCarban képzeli el a karrierjét, három versenyen való induláshoz – beleértve az Indianapolis 500-at – pedig máris megvan az anyagi fedezete, köszönhetően a Lights-titulussal járt 1.3 millió dolláros ösztöndíjnak.
Az F1-fiaskó után azonban Andrettiék nem tudtak garantálni számára egy ülést a szériában, az opciós joguk pedig október 31-én lejárt. Ebből adódóan november elsejétől már engedélyezetté vált a floridai számára, hogy szabadon átigazoljon más alakulathoz.
Kirkwood szeretne Andrettiékkel maradni, a célja viszont érthető módon az, hogy teljes szezonos szerződést találjon magának.
A RACER spekulációi szerint a legnagyobb esélye az AJ Foyt Racing jelenleg szabadon álló 14-es autója lehet.
Erre eddig a gép főszponzora, a ROKiT által támogatott Tatiana Calderon tűnt a legesélyesebbnek, aki júliusban már tesztelt is a csapatnak.
Kirkwood neve viszont szintén a lista előkelő helyén szerepel.
Emellett pedig az sem kizárt, hogy a csapat indítani fog egy harmadik autót is a már említett 14-es, valamint a minden valószínűség szerint jövőre is Dalton Kellett által terelgetett 4-es mellett.
Kirkwoodnak jelenleg csak a Vasser-Sullivan Racinggel van versenyzői kontraktusa a következő szezonra, aminek értelmében ő vezetheti a csapat egyik autóját az IMSA GTD-kategória endurance-viadalain.
Korábban felmerült a pletyka, hogy Vasserék partnergárdát válthatnak az IndyCarban és az eddigi Dale Coyne Racing helyett Andrettiékkel folytatják, amit Kirkwood kaphatott volna meg.
A jelek szerint azonban ez a projekt nem materializálódik.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough