Úgy fest, végképp bebukott Andretti Forma-1-es álma
A legfrissebb fejlemények szerint pont került a hónapok óta húzódó szappanopera végére és az Andretti Autosport a közeljövőben nem fog bemasírozni a Forma-1 mezőnyébe.
A Michael Andretti vezette alakulat elszántan vetette bele magát vadonatúj, minden eddiginél nagyobb volumenű projektjébe. A dolgok úgy tűnt, jól haladnak és még két héttel ezelőtt is arról szóltak a hírek, hogy már csak formalitás kérdése a Sauber Motorsportsot birtokló Islero Investments 80%-ának felvásárlása.
Ekkoriban már az is elterjedt, hogy Valtteri Bottas csapattársa Colton Herta lesz az Alfa Romeónál, noha a 21 éves amerikai szuperlicencéhez nem kevesebb, mint nyolc pont hiányzik.
Több megbízható, tűzközeli forrás (mint pl. az AP) szerint Andretti azonban nem esett kétségbe és mindenképpen el akarta érni, hogy a hatszoros IndyCar-futamgyőztes tehetség már az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén pályára hajthasson, ezzel is gyűjtve a rajtengedélyhez hiányzó egységeket (100 km-enként 1 pont jár).
A Sauber-Andretti (vagy bármi is lett volna a neve) összeborulást a COTA-n tervezték bejelenteni, végül azonban erre nem került sor.
Jelen állás szerint pedig már nem is fog.
A program kútba esésének oka természetesen az anyagiakra vezethető vissza.
A Sauber többségi tulajdonosa, Finn Rausing vezetésével 350 millió dollárt kért, erre Andrettiék rá is bólintottak.
A tárgyalások finiséhez közeledve azonban a The Race információi szerint ez az összeg egészen pontosan 600 millióra nőtt.
Ennek oka, hogy a csapat ötéves jövőjének biztosítása érdekében további 250 milliós garanciát követeltek.
Ezt az amerikaiak már nem vállalták be.
Mindennek következtében Andretti nem megy az F1-be, ahogyan Colton Herta sem.
A történetnek ráadásul lehet egy másik nagy vesztese is Kyle Kirkwood személyében, akit az IndyCarban Herta utódjának szántak a 26-os Dallara-Honda volánja mögött.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough