Hülkenberg az első IndyCar-tesztje után: Ez az autó egy szörnyeteg!

Négy IndyCar-csapat összesen öt autójával rendeztek privát tesztet hétfőn, a Barber Motorsports Parkban.
A 2.38 mérföld hosszú, 16 kanyarból álló alabamai roadon három újonc, egy veterán, valamint egy, az imént említett halmazok metszetében helyet foglaló versenyző körözhetett.
A legjobb időt 1:06.398-cal az Indy Lights idei szezonjának összetettbeli második helyezettje, David Malukas produkálta a Dale Coyne Racing 18-as számú Dallara-Hondájával.
Másodikként a 2012-es IndyCar-bajnok, egyben a 2014-es Indianapolis 500 legjobbja, Ryan Hunter-Reay zárta a napot. Az Ed Carpenter Racing 20-as autóját vezető 40 éves amerikai 1:06.698-cal száguldott végig a BMP-n.
A harmadik és negyedik helyen az Andretti Autosport két ifjonca zárt Devlin DeFrancesco (1:06.781) és a friss Lights-bajnok Kyle Kirkwood (1:06.995) személyében.
A legnagyobb érdeklődés azonban kétségkívül Nico Hülkenberget övezte.
A német versenyző összesen 108 kört tett meg az Arrow McLaren SP 7-es Dallara-Chevyjével.
Egyéni legjobbja 1:07.454 lett, amivel a lista végén zárt.
Figyelembe véve viszont, hogy nem csak az autó, de maga a pálya is vadonatúj volt számára, a Malukashoz mért alig több, mint 1 másodperces hátránya elég meggyőzőnek számított.
Ahogyan az várható volt, a 34 éves versenyzőnek beletelt egy kis időbe, hogy alkalmazkodjon a géphez.
„Ezzel telt a reggel” – nyilatkozta a RACER-nek.
„Volt néhány dolog, például az aeroscreennel. Nem sok levegő áramlott be a cockpitbe, ezzel pedig meggyűlt a bajom. Fizikálisan kissé nehéz volt és trükkös, hogy rögtön jól érezzem magam az autóban. Ebédidőre viszont már sikerült előrelépést tennem és ez látszódott is a teljesítményemen, ezzel együtt pedig a köridőkön.”
Akárcsak a legtöbb, más kategóriákból érkező pilóta esetében, Hülkenbergnek is szembesülnie kellett az IndyCar-gépek egyik sajátosságával: a szervó hiányával.
„Határozottan muszáj lesz edzőterembe mennem! Megerősíthetem, hogy ezek az autók kormányzás terén szörnyetegek!”
A teszt még nem tekinthető egy potenciális IndyCar-program előszelének, lévén egyelőre csak maga a pilóta szerette volna kipróbálni a gépet.
„Már egy év eltelt azóta, hogy utoljára versenyautóban ültem, szóval jó volt újra volán mögött lenni. Nyilván nagyban különbözik egy F1-estől: a komplett érzés, a hang, az ülés pozíciója, minden más. Muszáj volt megértenem az egészet, de szerintem jó és sikeres nap volt. Boldog vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget.”
A teszten részt vett pilóták közül még senkinek sincs hivatalosan bejelentett szerződése 2022-re.
Az viszont már szinte 99%-ra tehető, hogy DeFrancesco lesz James Hinchcliffe utódja a 29-es Dallara-Honda volánja mögött.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough