Hülkenberg az első IndyCar-tesztje után: Ez az autó egy szörnyeteg!

Hülkenberg az első IndyCar-tesztje után: Ez az autó egy szörnyeteg!
credit:IndyCar Media

Hülkenberg az első IndyCar-tesztje után: Ez az autó egy szörnyeteg!


Négy IndyCar-csapat összesen öt autójával rendeztek privát tesztet hétfőn, a Barber Motorsports Parkban.

A 2.38 mérföld hosszú, 16 kanyarból álló alabamai roadon három újonc, egy veterán, valamint egy, az imént említett halmazok metszetében helyet foglaló versenyző körözhetett.

A legjobb időt 1:06.398-cal az Indy Lights idei szezonjának összetettbeli második helyezettje, David Malukas produkálta a Dale Coyne Racing 18-as számú Dallara-Hondájával.

Másodikként a 2012-es IndyCar-bajnok, egyben a 2014-es Indianapolis 500 legjobbja, Ryan Hunter-Reay zárta a napot. Az Ed Carpenter Racing 20-as autóját vezető 40 éves amerikai 1:06.698-cal száguldott végig a BMP-n.



A harmadik és negyedik helyen az Andretti Autosport két ifjonca zárt Devlin DeFrancesco (1:06.781) és a friss Lights-bajnok Kyle Kirkwood (1:06.995) személyében.

A legnagyobb érdeklődés azonban kétségkívül Nico Hülkenberget övezte.

A német versenyző összesen 108 kört tett meg az Arrow McLaren SP 7-es Dallara-Chevyjével.

Egyéni legjobbja 1:07.454 lett, amivel a lista végén zárt.

Figyelembe véve viszont, hogy nem csak az autó, de maga a pálya is vadonatúj volt számára, a Malukashoz mért alig több, mint 1 másodperces hátránya elég meggyőzőnek számított.



Ahogyan az várható volt, a 34 éves versenyzőnek beletelt egy kis időbe, hogy alkalmazkodjon a géphez.

“Ezzel telt a reggel” – nyilatkozta a RACER-nek.

“Volt néhány dolog, például az aeroscreennel. Nem sok levegő áramlott be a cockpitbe, ezzel pedig meggyűlt a bajom. Fizikálisan kissé nehéz volt és trükkös, hogy rögtön jól érezzem magam az autóban. Ebédidőre viszont már sikerült előrelépést tennem és ez látszódott is a teljesítményemen, ezzel együtt pedig a köridőkön.”

Akárcsak a legtöbb, más kategóriákból érkező pilóta esetében, Hülkenbergnek is szembesülnie kellett az IndyCar-gépek egyik sajátosságával: a szervó hiányával.

“Határozottan muszáj lesz edzőterembe mennem! Megerősíthetem, hogy ezek az autók kormányzás terén szörnyetegek!”

A teszt még nem tekinthető egy potenciális IndyCar-program előszelének, lévén egyelőre csak maga a pilóta szerette volna kipróbálni a gépet.

“Már egy év eltelt azóta, hogy utoljára versenyautóban ültem, szóval jó volt újra volán mögött lenni. Nyilván nagyban különbözik egy F1-estől: a komplett érzés, a hang, az ülés pozíciója, minden más. Muszáj volt megértenem az egészet, de szerintem jó és sikeres nap volt. Boldog vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget.”

A teszten részt vett pilóták közül még senkinek sincs hivatalosan bejelentett szerződése 2022-re.

Az viszont már szinte 99%-ra tehető, hogy DeFrancesco lesz James Hinchcliffe utódja a 29-es Dallara-Honda volánja mögött.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy