Andretti/F1-saga: Újabb akadályba ütközött a már biztosnak tűnt projekt?

Puszta formalitás helyett már csak 50/50 az esély Andretti F1-es programjára?
credit:IndyCar Media

Puszta formalitás helyett már csak 50/50 az esély Andretti F1-es programjára?


Az előzetes várakozások szerint a lehető legstílszerűbb időpontban és helyszínen, az Amerikai Nagydíj hétvégéjén jelentették volna be az Andretti Autosport Forma-1-es programját.

Sajtóhírek szerint Michael Andretti már azt is el akarta érni, hogy Colton Herta pályára hajthasson az Alfa Romeo egyik autójával az első szabadedzésen.

A francia Canal+ csatorna azt is tudni vélte, hogy a 21 éves pilóta már a csapat szimulátorában is járt, míg a német Sky kerek-perec kijelentette, a több, mint 300 millió dolláros üzlet megköttetett.

A GPFans Global és a The Race legfrissebb, egybehangzó információi szerint azonban a nagy bejelentés előtt légy került a projekt a levesébe.



Ennek következtében pedig a puszta formalitásnak tűnő bejelentés helyett már csak 50-50% az esély arra, hogy az Andretti név jövőre megjelenik az F1 forgatagában is.

Belső forrásokra hivatkozva mindkét portál arról számolt be, hogy a Sauber Motorsportsot birtokló Islero Investments két részre szakadt a potenciális felvásárlás kapcsán.

Egyik része el szeretné fogadni Andrettiék ajánlatát, a vezetés másik fele azonban inkább még várna ezzel, mondván az F1-ben várható költségvetési és technikai változások révén az Alfa Romeo helyzete is javulhat, legfőképpen gazdasági értelemben.

Érdekesség, hogy nemrég Toto Wolff is úgy nyilatkozott, meggondolatlanság lenne most túladni egy gárdán, mivel egy-két éven belül nagyságrendekkel nőhet az értéke.

A problémákat tovább súlyosbítja, hogy a Motorsport-Total értesülései alapján Andretti a hinwili alkalmazottak létszámát kb. 200 fővel le akarja csökkenteni.



Ez csak tovább erősítheti azon pletykákat is, hogy a hatalomátvétel esetén számos részleget az USA-ba szándékozna költöztetni.

Az AMuS szerint a Sauber ráadásul immár nem kevesebb, mint 600 millió dollárt kér – 350 milliót a tulajdonrész 80%-áért, valamint további 250 milliós garanciát a csapat elkövetkezendő öt évének költségvetésére.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy