Hamlin: A NASCAR tanulhatna a Forma-1-től
Bár már számos szigorításon enyhítettek, a NASCAR azonban továbbra is messze van a COVID előtt megszokott versenyhétvégéktől.
Mindössze csak nyolc fordulón rendeztek edzéseket és kvalifikációkat, a nagy érdeklődésre számot tartott közönségtalálkozók, koncertek, egyéb kiegészítő események pedig még jelentősen korlátozva vannak – már ha egyáltalán sort kerítenek ilyesmire.
A garázsoknál és a pitlane-en továbbra is meg van szabva, hogy hány ember tartózkodhat és még a szponzorok képviselői, vendégei is csak minimális létszámban képviseltetik magukat a pályák számukra kijelölt területein.
Ha mindez nem lenne elég, a NASCAR a versenyek promóciójára sem fordít kellő figyelmet, így még azokon a helyszíneken is a vártnál alacsonyabban alakaul a nézőszám, ahol egyébként nincs kikötve, hogy hányan tartózkodhatnak a lelátókon.
Ezzel szemben ott van a Forma-1, amely már hónapok óta, agresszíven promózza az Amerikai Nagydíjat, méghozzá sikerrel.
Az eseményt hatalmas érdeklődés övezi, amiben nagy szerepet játszik az USA-ban komoly népszerűségnek örvendő Dive to Survive, a futamhétvégét körbelengő egyéb rendezvények, az érdeklődés fokozására hivatott, előre bejelentett sztárvendégek, partnerkapcsolatok (pl. az NBA-vel), valamint a dollármilliókat felemésztett, online és offline reklámkampány is.
„Idén szerintem több F1-es versenyt néztem, mint életem során eddig bármikor” – nyilatkozta Zoom-sajtótájékoztatóján Denny Hamlin.
„Ennek egyik oka a közösségi média. Az amerikai sajtóban is sokkal több figyelmet kap a bajnokság. Nyilvánvalóan ha látod mekkora hype van körülötte, akkor te is kíváncsi leszel és odakapcsolsz a futamokra. Ez vezérelte az én érdeklődésemet is.”
Hamlin szerint a NASCAR-nak promóció terén van mit tanulnia az F1-től.
„A NASCAR által pályán nyújtott produkció jó, akkor mégis miért nem tudjuk rávenni az embereket arra, hogy kijöjjenek? [A múlt hétvégi] texasi versenyen rendkívül kiábrándító volt látni a lelátókat. Mindeközben arról beszélhetünk, hogy a COTA történetének legnagyobb számú közönsége várható az F1 nagydíján.”
Bár volt pár olyan versenye ebben a szezonban a Cupnak is, amely teltházzal zajlott le, összességében viszont a hangulat messze elmaradt az optimálistól.
„Szívesen látnám, ha mi is az F1 stílusában kezelnénk a futamokat, a kiegészítő eseményeket, vendéglátást, bulikat és hasonlókat. Többről kell szólnia, mint pusztán az, hogy megjelenünk a pályán, versenyzünk, majd hazamegyünk. Most pedig pontosan ezt csináljuk.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough