NASCAR: Még sok munka van hátra a Next Gennel, de akadnak pozitívumok is
Befejeződött a NASCAR Cup jövőre debütáló versenygépének első, kollektív tesztje.
A Charlotte Motor Speedway rovalján huszonegy csapat és több, mint huszonhat pilóta hajtott pályára a Next Genekkel, a tapasztalatok pedig meglehetősen vegyesek voltak.
A mezőny tagjai két lényeges problémát emeltek ki: a kormány működését, valamint az autóban fellépő, magas hőmérsékletet.
Több versenyző is arról panaszkodott, hogy néhány kör brutális vibráció lép fel, majd a szervó is szinte teljesen elszáll.
„Alapvető szerkezeti problémák vannak a kormánymű alkotórészeivel. Ha könnyű lenne javítani rajta, akkor máris megtették volna” – mondta Corey LaJoie hozzátéve, hogy egy ponton már olyan rossz lett a helyzet, hogy két kézzel kellett, szorosan kapszkodnia a kormányba.
„A jelenlegi géphez viszonyítva fantasztikus vezetni a Next Gent addig, amíg a szervó rendben van” – nyilatkozta sajtótájékoztatóján a Hendrick Motorsportsot szolgáló Alex Bowman.
„Onnantól viszont, hogy kezdenek előjönni a gondok, igazi rémálommá válik.”
Joey Logano szintén nem volt lenyűgözve.
„Azt sem tudom, hogy hol kezdjem a problémák felsorolását. Vannak gondok rendesen.”
A Next Gen egyik legfőbb kényelmetlenségét hónapok óta a belső térben eluralkodó forróság jelenti.
A NASCAR most igyekezett újabb megoldásokat kipróbálni ennek mérséklésére.
A kipufogócsövet lerövidítették, magát a rendszert pedig enyhén előbbre mozdították, hogy ne közvetlenül a versenyző ülését érje a legnagyobb hő. Emellett nyílásokat vágtak a szélvédőkön és ventilátorokat helyeztek el az autó alatt.
A módosításokat csak néhány gépen próbálták ki, a visszajelzések pedig biztatóak voltak.
Szintén pozitív véleményeket kaptak az új, nagyobb fékek is.
„Ezzel az autóval irtó gyorsan meg lehet érkezni a fékezési zónába, sokkal agresszívebb lehetsz” – magyarázta William Byron.
„Az előzések is durvábbak lesznek, mivel szó szerint bevetődhetünk a másik mellé.”
Ryan Blaney elmondása szerint a hátsó egyenesben lévő sikánba érkezve nagyjából hatvan méterrel később kellett csak fékeznie, mint tette azt a vasárnapi futam során a jelenlegi géppel.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough