NASCAR: Még sok munka van hátra a Next Gennel, de akadnak pozitívumok is

NASCAR: Még sok munka van hátra a Next Gennel, de vannak pozitívumok is
credit:NASCAR Digital Media

NASCAR: Még sok munka van hátra a Next Gennel, de vannak pozitívumok is



Befejeződött a NASCAR Cup jövőre debütáló versenygépének első, kollektív tesztje.

A Charlotte Motor Speedway rovalján huszonegy csapat és több, mint huszonhat pilóta hajtott pályára a Next Genekkel, a tapasztalatok pedig meglehetősen vegyesek voltak.

A mezőny tagjai két lényeges problémát emeltek ki: a kormány működését, valamint az autóban fellépő, magas hőmérsékletet.

Több versenyző is arról panaszkodott, hogy néhány kör brutális vibráció lép fel, majd a szervó is szinte teljesen elszáll.



“Alapvető szerkezeti problémák vannak a kormánymű alkotórészeivel. Ha könnyű lenne javítani rajta, akkor máris megtették volna” – mondta Corey LaJoie hozzátéve, hogy egy ponton már olyan rossz lett a helyzet, hogy két kézzel kellett, szorosan kapszkodnia a kormányba.

“A jelenlegi géphez viszonyítva fantasztikus vezetni a Next Gent addig, amíg a szervó rendben van” – nyilatkozta sajtótájékoztatóján a Hendrick Motorsportsot szolgáló Alex Bowman.

“Onnantól viszont, hogy kezdenek előjönni a gondok, igazi rémálommá válik.”

Joey Logano szintén nem volt lenyűgözve.

“Azt sem tudom, hogy hol kezdjem a problémák felsorolását. Vannak gondok rendesen.”



A Next Gen egyik legfőbb kényelmetlenségét hónapok óta a belső térben eluralkodó forróság jelenti.

A NASCAR most igyekezett újabb megoldásokat kipróbálni ennek mérséklésére.

A kipufogócsövet lerövidítették, magát a rendszert pedig enyhén előbbre mozdították, hogy ne közvetlenül a versenyző ülését érje a legnagyobb hő. Emellett nyílásokat vágtak a szélvédőkön és ventilátorokat helyeztek el az autó alatt.

A módosításokat csak néhány gépen próbálták ki, a visszajelzések pedig biztatóak voltak.

Szintén pozitív véleményeket kaptak az új, nagyobb fékek is.

“Ezzel az autóval irtó gyorsan meg lehet érkezni a fékezési zónába, sokkal agresszívebb lehetsz” – magyarázta William Byron.

“Az előzések is durvábbak lesznek, mivel szó szerint bevetődhetünk a másik mellé.”

Ryan Blaney elmondása szerint a hátsó egyenesben lévő sikánba érkezve nagyjából hatvan méterrel később kellett csak fékeznie, mint tette azt a vasárnapi futam során a jelenlegi géppel.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy