Sajtó: IndyCar-versenyzővel érkezhet a Forma-1-be Andretti
Egyre sokasodnak azok a hírek, miszerint Michael Andretti valóban felvásárolja az Islero Investments tulajdonjogának 80 százalékát, amivel ráteszi a kezét az F1-es Alfa Romeót irányító Sauber Motorsportsra.
A mintegy 350 millió eurós adásvételről szóló információkat egyelőre a legfőbb érintettek nem erősítették meg, a külföldi sajtó azonban már kész tényként kezeli az üzletet.
Olyannyira, hogy brazil Diario Motorsports komoly belső forrásokkal rendelkező riportere, Américo Teixeira Jr. – aki többek között Helio Castroneves egyik sajtósa volt – már azt is tudni véli, hogy Colton Herta is szerepet kap jövőre az Alfa Romeo kötelékében.
A hatszoros IndyCar-futamgyőztes amerikai versenyző idén hosszabbított szerződést az Andretti Autosporttal, aminek értelmében jelen állás szerint 2023-ig marad a gárdánál.
Ezen kontraktus azonban nem kizárólag az IndyCarra vonatkozik, hanem en bloc az Andretti által vezetett, jelenleg hat bajnokságban jelenlévő csapatbirodalomra.
Herta helyzetét viszont nehezíti, hogy csak 32 szuperlicenc-ponttal rendelkezik az előírt 40-ből.
A 21 éves vesenyző a 2019-es IndyCar-szezont a hetedikként zárta, ami 4 szl-pontot ért, 2020-ban harmadik lett 20-at kapva, míg idén az ötödikként fejezte be az idényt 8 licenc-egységet gyűjtve.
Az FIA COVID miatt átalakított rendszerének révén már nem muszáj az elmúlt zsinórban három évet alapul venni.
Az adott pilóta kérheti, hogy az utóbbi négy szezonból a legjobb hármat vegyék figyelembe.
Ez viszont Hertán nem segítene.
A 2018-ban elért Indy Lights második helye eredetileg 12 egységet hozott volna neki. A rendkívül alacsony autószám miatt végül azonban nem osztottak szl-pontokat a szezon végén.
Bár az FIA-nál van lehetőség arra, hogy rendkívüli esetekben, külön kéréssel eltekintsenek pár pont különbségtől, ilyenre azonban eddig még nem volt példa.
Mindenesetre az nyomhat valamit Herta ázsióján, hogy általa az F1 egy ismert és bizonyítottan tehetséges amerikai versenyzővel gazdagodhat, ami kétségkívül segítené a világbajnoki sorozatot az USA-ban való népszerűségének növelésében.
Kérdés viszont, hogy Andretti és Herta érkezésével nyerhető amerikai extra figyelem elég indok-e a hiányzó pontok alóli felmentéshez.
A legvalószínűbb forgatókönyv az lehet, hogy a fiatal pilóta szabadedzések során szedi össze a versenyen való induláshoz szükséges, maradék egységeket.
A szabályok szerint ezen gyakorlásokon 100 km-enként 1 pont szerezhető (a maximálisan így gyűjthető 10, Hertának viszont ugyebár csak 8 kell).
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough