Küszöbön az IndyCar új aranykora: Nem csak a pályán, de gazdaságilag is jelentős növekedést mutat a széria

Küszöbön az IndyCar új aranykora: Nem csak a pályán, de gazdaságilag is jelentős növekedést mutat a széria
Rajongók a nashville-i Music City GP-n (credit:IndyCar Media)

Küszöbön az IndyCar új aranykora: Nem csak a pályán, de gazdaságilag is jelentős növekedést mutat a széria


Rémálomszerűen indult az IndyCar Penske-érája.

A Kapitány első, kormányrúdnál eltöltött szezonját a koronavírus-járvány árnyékolta be.

Az ebből adódó korlátozások – különösképpen a zárt kapuk mögött megrendezett Indianapolis 500 -, valamint a tizennégy fordulósra apadt szezon miatt (amiből négyet is az IMS-en kellett lebonyolítani) komoly veszteséggel zárták 2020-at.

Idén viszont már sokkal pozitívabb mutatókkal fejezhetik be az idényt még annak ellenére is, hogy az ikonikus versenyt csak 40%-os nézőkapacitás mellett futották le.



A széria nem csak a modern éra legerősebb mezőnyét vonultatja fel, a versenyek kiélezettek, a bajnoki címért pedig két ifjú trónkövetelő, Alex Palou és Pato O’Ward száll harcba a szeptember 26-ai, Long Beach-i finálén.

A rajtrácson olyan újoncok kaptak helyet, mint a háromszoros Supercars-bajnok Scott McLaughlin, a hétszeres NASCAR Cup-bajnok Jimmie Johnson, valamint a kilenc és fél Forma 1-es szezonnal – ezen belül tíz dobogós hellyel – a háta mögött érkezett Romain Grosjean.

Utóbbi pilóta számos új, európai szempárt szegezett a futamok elé, miközben ő maga is minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy népszerűsítse az IndyCart.

A francia közvetlensége és a volán mögött mutatott teljesítménye révén villámgyorsan közönségkedvenc lett.

“Egyszerűen leírhatatlan” – nyilatkozta Grosjean a múlt vasárnapi, Laguna Secán megszerzett harmadik helye után, amit a helyszíni szurkolók hatalmas lelkesedéssel ünnepeltek.



“Amikor meghallottam az ovációt, majdnem sírtam, pedig nem szoktan olyan gyakran könnyeket ejteni. Többet jelentett ez számomra, mint bármi, amit csak el tudnék képzelni. Rajongók nélkül nem versenyezhetnénk. Ha nincs nézettség, akkor nincsenek szponzorok sem. Ha pedig nincsenek szponzorok, akkor nekünk nincs munkánk. A szurkolók nagyon fontos részei annak, amit csinálunk. Mégis, amit nekem adnak az egyszerűen hihetetlen!”



Nem csak Grosjean népszerűsége növekszik meredeken felfelé, de az IndyCaré is.

Ennek hála idén sikerült meghosszabbítani a szerződést a főszponzor NTT Datával, az amerikai televíziós közvetítésekért felelős NBC csoporttal, emellett több pálya is újabb évekre elkötelezte magát a szériával.

A tendenciát a csapatok is megérzik, elég csak arra gondolni, hogy a mezőny létszáma egyre nő. Az utóbbi futamokon már stabilan 26-27 autó volt a rajtrácson, augusztusban, az IMS roadján pedig 28-an hajtottak pályára.

Grosjean mellett pedig olyan, Európában szintén ismert versenyzők mutatkoztak be, mint Christian Lundgaard és Callum Ilott.

A 105. Indianapolis 500-at egy már-már élő legenda státuszban lévő közkedvenc nyerte meg Helio Castroneves személyében, aki ezzel bekerült a rekorder négyszeres győztesek elit klubjába.

Mindezt anyagilag is megérzi az IndyCar.

A Penske Entertainment elnök-vezérigazgatója, Mark Miles a Sports Business Journalnak elmondta, hogy szinte minden fontos szegmensben sikerül növekedést produkálni.

Emelkedik a bevétel a pályák versenyrendezési jogait illetően, az amerikai tévés és streames nézettség nő, a nemzetközi közvetítési jogokból származó pénzösszeg kb. 25-30%-kal szárnyalja túl az eddigieket, a 2022-es idény tizenhét futamából tizennégyet pedig már az országos lefedettségű NBC fog műsorára tűzni.

A szponzorációs bevétel tekintetében ráadásul nem kevesebb, mint 20%-os emelkedést vetítenek elő a következtő esztendőre.

A lendületet azonban mozgásban kell tartani.

“Nem telik el nap úgy, hogy ne beszélnénk Rogerrel arról, miként tudnánk még erősebbé, jobbá válni” – nyilatkozta az IndyCar gazdasági ügyekért felelős alelnöke, Jonathan Gibson.

Júliusban hivatalosan bejelentették, hogy közel két évtized után ismét lesz saját, licencelt videójátéka a bajnokságnak, ami várhatóan 2023 májusában fog megjelenni.

Ezen kívül pedig tervben van egy önálló dokusorozat is.

“A 2021-es egy átmeneti szezon volt számunkra a pandémia okozta apály és dagály tekintetében” – összegzett Miles.

“Ugyanakkor nem is lehetnénk elégedettebbek mindazon növekedéssel, fejlődéssel, amit idén elértünk.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy