IndyCar: Herta dominált, Palou növelte előnyét, Grosjean pedig szárnyalt Laguna Secán

IndyCar: Herta dominált, Palou növelte előnyét, Grosjean pedig szárnyalt Laguna Secán



Colton Hertának lehengerlő teljesítménnyel sikerült megismételnie 2019-es bravúrját Laguna Secán.

Az Andretti Autosport versenyzője a pole-ból rajtolva és a legtöbb kört – szám szerint 91-et a 95-ből – az élen töltve győzött ismét a hazai pályájának számító roadon.

A 2.238 mérföld hosszú, 11 kanyarból álló vonalvezetésen – amely a járvány miatt tavaly kiesett a naptárból – Herta idei második, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig az ötödik diadalát aratta.

A második pozícióban Alex Palou zárt, aki ezzel 35 pontra növelte előnyét az összetett pontversenyben az Arrow McLaren SP-s Pato O’Warddal szemben.



Laguna Secát megelőzően még öten voltak esélyesek a titulusra, a leintést követően azonban kiesett a meccsből Scott Dixon és Marcus Ericsson is, míg a Palou-hoz viszonyítva 48 egységnyi hátrányban lévő Josef Newgardennek már tényleg csak elméleti matematikai esélye van a 2021-es bajnoki címére.

Palou-nak már nem kell mást tennie, mint a legjobb tizenegy között zárnia – függetlenül O’Ward helyezésétől – a szeptember 26-án rendezendő Long Beach-i finálén, hogy behúzza karrierje első IndyCar bajnoki címét.

Viszatérve a mostani futamra, a harmadik pozícióban Romain Grosjean látta meg a kockás zászlót.

A Dale Coyne Racing újonca számos látványos előzést bemutatott, a hajrában pedig piros abroncsokon, elképesztő show-t mutatva tört előre.

Grosjean továbbá négy körön át vezette is a versenyt, amíg Herta a pitben volt.



Teljesítményével harmadszor állhatott fel a széria dobogójára az IMS roadján rendezett két futamon hozott két második helye után.

A részidős programot futó Grosjean jelenleg tizenötödik összetettben, 266 ponttal. Az év újonca folyó harcban pedig csak 20 egységgel van lemaradva a teljes szezonos Scott McLaughlin mögött.



Negyedikként Graham Rahal zárt, míg az autójával egész hétvégén küszködött O’Ward ötödikként ért célba.

A viadal katasztrofálisan indult Alexander Rossi számára.

Az Andretti Autosport pilótája másodikként rajtolhatott, a második körben azonban – miközben Hertát támadta a vezető helyért – összeért csapattársa 26-os Dallara-Hondájával, ennek következtében pedig kipördült a pályáról.

A verseny egyetlen sárga zászlós szakaszát előidézett incidens megpecsételte Rossi versenyét és csak a huszonötödikként fejezte be a napot, két környi hátrányban.

Szintén kiábrándító eredménnyel távozott Laguna Secáról a rajtrács harmadik pozíciójából startolt Will Power, aki motorhibától hátráltatva végül a huszonhatodik lett.

A legutolsó helyen Takuma Sato végzett.

Az RLL Racing veteránja a kilencedik körben megforgott, begyűjtve a mögötte érkező Dixont is.

Satónak később műszaki hiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet, így ő lett a verseny egyetlen kiesője.

Külön említést érdemel Jimmie Johnson, aki minden túlzás nélkül élete eddigi legjobb IndyCar-futamát produkálta és végül a tizenhetedikként vitte célba a Chip Ganassi Racing 48-as Dallara-Hondáját.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy