Szeptember 11-én a NASCAR hátborzongatóan kimaxolta a ‘véletlen egybeesés’ fogalmát
Történelme során a NASCAR-nak már sikerült több, a számmisztika hajmeresztő kategóriáját súroló befutóval borzolni a kedélyeket.
Az egyik legismertebb ezek közül a Cup 2001. március 11-én, hajszálpontosan három héttel Dale Earnhardt daytonai halálos balesete után rendezett Cracker Barrel Old Country Store 500.
Ezen a viadal a Megfélemlítő Richard Childress Racinges csapattársa, Kevin Harvick diadalával zárult.
Az akkor 25 éves újonc az idény 4. futamán, a 29-es autóval az 5. helyről rajtolva – egy extrém szoros befutóban Jeff Gordont legyőzve –látta meg elsőként a kockás zászlót. A számok sorrendbe téve: 4-29-51, ami megegyezik Earnhardt születési dátumával (1951. április 29.).
A statisztikákért rajongók elragadtatva figyelik az ehhez hasonló, már-már paranormális eredményeket, most szombaton pedig a NASCAR duplán is előrukkolt ilyennel.
A 2001. szeptember 11-ei terrortámadás huszadik évfordulóján két futamot bonyolítottak le a Richmond Racewayen.
Elsőként a nemzeti másodosztályt képező Xfinity Seriesen volt sor, amelynek győzelmét Noah Gragson szerezte meg a JR Motorsports 9-es számú autójával, míg mögötte másodikként Justin Haley ért célba a Kaulig Racing 11-es Chevyjével.
A befutó tehát 9-11 lett.
Sokak számára már ez hátborzongató látvány volt, miközben fogalmuk sem volt arról, hogy alig néhány óra múlva a királykategóriában is hasonlóképpen fog kinézni a tabella teteje.
A Cup Series versenyének győzemét Martin Truex Jr. kaparintotta meg a Joe Gibbs Racing #19 Toyotájával, közvetlenül csapattársa, a 11-est vezető Denny Hamlin előtt.
Ez pedig szintén kísértetiesen felidézte a tragikus dátumot, lásd: 1-9-11.
Give the fans a burnout worthy of the #NASCARPlayoffs!@MartinTruex_Jr | @JoeGibbsRacing pic.twitter.com/assZwf9i4L
— NASCAR (@NASCAR) September 12, 2021
A számmisztikai utazást követően azért ejtsünk szót magáról a futamról is.
A Federated Auto Parts 400-on Truex idei negyedik, teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve pedig a harmincegyedik elsőségét könyvelhette el.
Ennek köszönhetően raádásul a 2017-es bajnok automatikusan a rájátszás következő, top 12-es szakaszának tagjává vált az előző, darlingtoni futamon győzedelmeskedett Hamlin, valamint a pontok alapján már szintén továbbjutott Kyle Larson mellett.
Truex összesen 80 kört töltött az élen a 400-ból, sikere révén pedig a JGR-esek elmondhatják magáról, hogy az utóbbi tizenkét richmondi futamból nyolcat az ő egyik autójuk nyert meg.
A legtöbb vezető pozícióban megtett kört – 197-et – teljesített Hamlin mögött harmadikként a szintén Gibbs edzőnek vezető Christopher Bell zárt.
Minden esély megvolt arra is, hogy a gárda abszolút besöpri a versenyt. Erre azonban keresztet vethettek, miután a hajrában Kyle Busch büntetést kapott a pitben érvényben lévő sebességlimit túllépéséért.
A rough pit stop for the No. 9 team of Chase Elliott.
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) September 12, 2021
Take a look at what happened. #NASCARPlayoffs pic.twitter.com/uE0WUcpgqV
Nem a legjobban alakultak a dolgok Chase Elliott számára sem.
A regnáló bajnok hosszú időn át harcolt az első helyért Hamlinnel, a 181. körben viszont minden borult számára.
A Hendrick Motorsports pilótája csapata pitje felé igyekezett, amikor a pályára visszaigyekvő Ross Chastain hátulról érintette a 9-es Chevyt.
Elliottnak korrigálnia kellett, amit követően rögtön meg is kezdték a kerékcserét.
A 25 éves georgiai viszont azt hitte, hogy túlfutott a vonalon, így tolatni kezdett kiütve az autója alatti emelőt.
Mindennek következtében már körhátrányban csatlakozott újra a mezőnyhöz.
Később ugyan sikerült ismét beverekednie magát az élmenők közé, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel.
Az egyetlen nagyobb baleset Kurt Busch nevéhez fűződött, aki abroncshiba miatt vágódott nagy erővel a pálya külső falának rögtön az első szakaszban.
Szerencsére a Chip Ganassi Racing veteránja nem sérült meg, az összetett tabellán azonban egészen a továbbjutást érő utolsó, tizenkettedik helyig esett vissza.
A Cup Series autói legközelebb szeptember 18-án, a Bristol Motor Speedwayen csapnak össze.
Ezen forduló a rájátszás első szegmensének zárása is lesz, így négy pilóta búcsúzni fog az idei kupáról szőtt álmaitól.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough