IndyCar: Newgarden-győzelem, Grosjean-show és csillaghullás a szezon utolsó oválfutamán

IndyCar: Newgarden-győzelem, Grosjean-show és csillaghullás a szezon utolsó oválfutamán
credit:IndyCar Media


IndyCar: Newgarden-győzelem, Grosjean-show és csillaghullás a szezon utolsó oválfutamán


Régen láttunk annyi kiesőt egy Indianapolis 500-on kívüli versenyen, mint az IndyCar magyar idő szerint vasárnap hajnali, gatewayi fordulóján.

A szezon utolsó oválpályás futamán nem kevesebb, mint kilenc autó volt kénytelen feladni a küzdelmet a huszonnégy fős mezőnyből balesetek, valamint műszaki problémák következtében.

Josef Newgarden azonban nem tartozott közéjük és a hajrában magabiztosan vezetve tartotta maga mögött a mclarenes Pato O’Wardot, végül behúzva idei második, teljes eddigi főkategóriáját tekintve pedig huszadik győzelmét.

Az 1.25 mérföldes, illinoisi létesítményt tekintve a Team Penske-s immár harmadszor látogathatott el a victory lane-re, így továbbra is ő marad a pálya egyetlen, többszörös IndyCar-győztese.

Jelen sikerrel ráadásul Newgarden újra életet lehelt a bajnoki címért folyó harcába.



Gateway előtt a 30 éves amerikai még 55 pont mínuszban volt a tabellát akkor vezetett Alex Palou-val szemben, most viszont már csak 22 egységre van az élre állt O’Wardhoz viszonyítva.

Kettejük összetettbeli ugrása a Chip Ganassi Racing kétharmadát ért balszerencsének is köszönhető volt.

A 65. körben az Ed Carpenter Racingnek vezető Rinus VeeKay hozzáért Palou autójához, aminek hatására a spanyol kiforgatta csapattársát, a futam előtt még a bajnokság harmadik helyén állt Scott Dixont.

A baleset VeeKay és Palou azonnali kiesését vonta maga után.

Dixon végül hosszas javítás után vissza tudott térni a pályára, lemaradása viszont már 160 kör volt.



Nem csak ők voltak azonban a verseny egyetlen áldozatai, hanem az Andretti Autosport háromnegyede is.

A csapat jelenleg legmagasabban jegyzett pilótája, Colton Herta a másodikként rajtolhatott, majd 101 körön át haladt az élen, egy törött kardántengely viszont végképp megfosztotta őt a győzelemről szőtt álmaitól.

Hasonlóképpen idő előtt véget ért a futam Alexander Rossi számára is, aki a 2-es kanyarban elterült gumitörmelékre futva megcsúszott, majd a falnak csapódott.

A gárda 29-es Dallara-Hondáját vezető James Hinchcliffe pedig már eleve körhátrányban tudott csatlakozni a mezőnyhöz elektronikai hiba miatt.

Andrettiék becsületét végül Ryan Hunter-Reay mentette meg a nyolcadik hellyel.

A legnagyobb figyelem azonban minden kétséget kizáróan Romain Grosjeanra irányult, aki élete első oválpályás bevetését teljesítette.

A DCR/RWR újoncának debütálása meglehetősen hullámvasútszerűen alakult.

Első kiállása után rögtön büntetést kapott, mivel a csapat nem biztonságosan engedte ki a pitből.

A kezdeti bizonytalanság után azonban a 80-100. körökben Grosjean valódi show-t csinált, egymás után előzgetve olyan ellenfeleket, mint pl. az óriási ováltapasztalattal bíró Tony Kanaan.



Ezen etapot követő pitlátogatása után azonban túlságosan is magasan hajtott a 3-as kanyarra, rengeteg törmeléket összeszedve. Innentől kb. két teljes körbe telt mire ismét fel tudta venni a ritmust.

Néhány további meleg helyzet és egy rosszul időzített, utolsó kiállást követően végül be kellett érnie a tizennegyedik hellyel, már körhátrányban.

A verseny előtt megfogalmazott célját pedig maximálisan sikerült teljesítenie: egyben maradt az autója és befejezte a futamot.

Az összetettet O’Ward vezeti 435 ponttal. Másodikként Palou áll 425-tel, míg Newgarden neve mellett 413 egység szerepel.

Az IndyCar következő futamát szeptember 12-én, a Portland International Racewayen rendezik.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy