A Forma-1-be is beszállna az Andretti Autosport
A motorsport idei uborkaszezonja nem csak korán kezdődött, de egyre érdekesebb fordulatokat is tartalmaz.
A legfrissebb hír pedig egyenesen kimaxolja ez utóbbi kategóriát.
Sajtóértesülések szerint ugyanis Michael Andretti ismét előrukkolt régi tervével, miszerint ki akarja bővíteni csapata portfólióját egy Forma 1-es alakulattal.
A RACER információ alapján a versenyzőből lett üzletember jelenleg több csapattal is tárgyalásokat folytat, beleértve a Haas F1 Teamet is.
Forrásaira hivatkozva a szaklap leszögezte, hogy a megbeszélés Gene Haasékkal nem mozdult igazán előre, így Andretti más opciók után is kutat az F1-es paddockban.
A szóban forgó, potenciális jelöltek között szerepel a 2016 óta a Longbow Finance S.A. tulajdonában lévő Alfa Romeo Sauber, valamint a 2020-tól már a Dorilton Capital alá tartozó Williams is.
„Nagyszerű lenne [egy F1-es csapatnál tulajdonrészt szerezni], de még hosszú út vezet odáig, hogy ez megvalósulhasson” – nyilatkozta Andretti.
„Ha megfelelő lehetőség kínálkozik, akkor benne vagyunk, de még nem tartunk ott.”
A RACER felhívja a figyelmet arra, hogy a Haasn amerikai gyökerű ugyan, de szoros partnerségben áll a Ferrarival, míg a Williams a Mercedesszel fonódott össze. Utóbbi igaz arra a McLarenre is, amelynek vezére, Zak Brown már partnerkapcsolatban áll Andrettivel az Extreme E-ben és a Supercarsban is.
Az Alfa Romeo továbbra is a Sauber Motorsport égisze alatt működik, a Haashoz képest kevésbé szoros kapcsolatot ápolva a Ferrarival. A csapatnak ráadásul még személyes kötődése is van Andrettiékkel, lévén Mario Andretti 1981-ben egy teljes F1-szezont futott a márkával.
Fontos megjegyezni továbbá, hogy Andrettiék idén tavasszal regisztrálták a NASDAQ részvénypiacon az Andretti Acquisitions Corporationt, amelynek célja, hogy már meglévő vállalkozásokat és eszközöket szerezzenenek be egyesülés, tőzsdei tőke, eszközbeszerzés, részvényvásárlás és/vagy átszervezés útján.
Az Andretti Autosport jelenleg a már említett Supercars és Extreme E mellett az IndyCarban, az IMSA-ban, a Formula E-ben, az Indy Lightsban, valamint az Indy Pro 2000-ben indít autókat.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough