NASCAR: “Mintha hülye gyerekek dodzsemeztek volna”

NASCAR: “Mintha hülye gyerekek dodzsemeztek volna”




Káoszba fulladt a NASCAR Cup Series vasárnapi Verizon 200-a.

A bajnokság első, az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezett versenyét nagy meglepetésre a charter nélküli Kaulig Racinget szolgáló, részidős AJ Allmendinger nyerte meg. A nap főszereplője azonban nem a népszerű pilóta, sokkal inkább a 6-os kanyarban lévő rázókő volt.

A szóban forgó elemet a futam során többször is javítani kellett, a harmadik szakasz végén azonban teljesen megadta magát, két hajmeresztő tömegbalesetet és piros zászlót eredményezve.

A helyreállítási munkálatok során a mezőnynek tizenhárom kört kellett megtennie sárga jelzés alatt – összehasonlításként a verseny első szakasza tizenöt körös volt.

A pálya borzalmas volt” – jelentette ki Denny Hamlin.

“Ezek az autók, a rázókövek és minden egyéb egyszerűen nem passzol össze. A rajongók a NASCAR-ért jönnek, mi viszont sportautózást akarunk lenyomni a torkokun. A hajrá egy nagy hülyeség volt. Egy komplett cirkusz. Abban reménykedett mindenki, hogy nem töri össze az autót. Ilyen erővel pénzfeldobással is eldőlhetett volna a befutó. Személy szerint én egyáltalán nem láttam több embert a lelátókon sem annál, mint amikor az oválon mentünk. Utálom, hogy a világ egyik legnagyobb presztizsű pályájáról letereltek bennünket a belső vonalvezetése, ami a mi autóink számára olyan, mint egy parkoló.”

Daniel Suarez nem csak a létesítményt, de magukat a versenyzőket is ostorozta.

“Kiábrándító, hogy mennyire kevés tisztelet volt a pályán. Szó szerint, mintha hülye gyerekek dodzsemeztek volna. Állítólag profik vagyunk, de ma mindent mutattunk, csak ezt nem.”



A NASCAR idén minden eddiginél több road-pályát vonultat fel a naptárában. Ebben nem csak magának a szervezetnek, de az amerikai közvetítésért felelős NBC-nek és FOX-nak is benne van a keze, mivel többek közt ők lobbiztak azért, hogy minél sokszínűbb legyen a szezon.

A gyermekbetegségek azonban szemmel láthatóak, tapasztalhatóak.

A márciusi, bristoli dirt-hétvégét hibák sorozata övezte, a májusi, agyonreklámozott COTA-forduló pedig egyenlő lett a tökéletes katasztrófával.

Ennek ellenére a NASCAR nem tágít és már utcai futamok is tervbe vannak véve.

Az indianapolisi roadot tekintve pedig – noha a versenyzők már a futam előtt zsigerből utálták – hallani sem akarnak arról, hogy visszatérjenek a 27 éven át használt 2.5 mérföldes oválra.

“Az energia szintje, a nagy számban kilátogatott rajongók egyszerűen hihetetlenek voltak” – nyilatkozta az NBC-nek az IMS elnöke, Doug Boles.

“Az időjárás is remek volt, úgyhogy rengeteg pozitívummal zártunk. A jegyeládások a Cup vasárnapi versenyére több, mint 20%-kal meghaladták a szombati IndyCar és Xfinity futamokét. Jövőre is azt szeretnénk, ha a roadra térnének vissza. A rázókővel kapcsolatos gondoknak semmi hatása nincs a későbbi döntésekre.”

A NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Scott Miller így reagált Suarez fentebb említett kritikájára:

“A stock-carok jellegükből adódóan szélesebben használják a vonalvezetéseket. Ez megfigyelhető volt Sonomán és más roadokon is, emiatt nem vesszük annyira szigorúan a pályaelhagyásokat. A toronyból nézve nagyon nehéz is lenne ezeket figyelni és betartatni. Korábban szó volt erről a problémáról és a jövőben is beszélni fogunk róla, de mint mondtam, nehéz a toronyból ezt kezelni.”

Miller leszögezte, hogy a NASCAR hosszabb távra tervez az IMS roadján.

“Megvoltak a problémáink, de tanultunk belőle és legközelebb már egy még jobb eseményt tudunk rendezni. Ugyanakkor igazán izgalmas show-t láthattak a nézők, amiben kulcsszerepe volt magának a pályának. Nem hiszem, hogy a NASCAR visszatérhet az oválra.”



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy