Coyne: Grosjean jelenleg az IndyCar legjobb sales-ese

Coyne: Grosjean jelenleg az IndyCar legjobb sales-ese
credit:IndyCar Media




Alex Albon, Nico Hülkenberg és a szériában múlt szombaton, Indianapolisban, az RLL Racing színeiben már be is mutatkozott Christian Lundgaard csak három név azon Európában edződött versenyzők közül, akik komolyan érdeklődnek az IndyCar iránt.

A thai származású Albon személyesen nézte végig az IMS roadján rendezett fordulót, dán kollégájával ellentétben viszont egyelőre csak a pálya széléről. Ha pedig már ott járt, akkor számos csapatot meglátogatott, a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racingnél járva pedig egyenesen bepattant Cody Ware 52-es Dallara-Hondájába is.

“Alex sok emberrel beszélt” – erősítette meg az Autosportnak Coyne.

“Egy ideje már fent van a radarunkon és az elmúlt bő egy évben többször is szót váltottunk vele. Határozottan érdeklődik.”

A DCR/RWR dobogós hellyel hagyta el az IMS-t köszönhetően Romain Grosjeannak, aki a másodikként zárta a futamot.

A francia újonc még májusban, ugyanezen a vonalvezetésen szintén az “ezüstérmes” pozícióban vitte célba az 51-es számot viselő autóját. A pályán nyújtott produkciója mellett ráadásul minden lehetőséget megragad arra, hogy népszerűsítse az amerikai kalandját legyen szó közösségi médiáról, saját vlogjáról, vagy épp a számos, pozitív hangvételű interjújáról.

“Romain nagyszerű értékesítője a csapatunknak! Megmutatja, hogy mire vagyunk képesek. Emellett ő a legjobb ügynöke magának az IndyCarnak is. Régóta beszélget arról Alexszel, hogy milyen remek is ez a széria, mennyire versenyképes lehetsz az autóinkban, milyen érzés vezetni; természetesen, ösztönösen, ahogyan láttuk Christian Ludgaardtól is. Romain elmondta neki, milyen szórakoztató az IndyCarban lenni, kevesebb a nyomás, jobb a kapcsolat a csapatok, a tulajdonosok és a versenyzők között. Szerintem Alex azt is értékeli, hogy az itteni gárdák nem emelnek ki egyetlen pilótát, a másikat koszorúslánnyá téve. Ilyesmin ment keresztül ő is, ugye?”

Coyne szerint az amerikai open-wheel mentálisan is üdítően hathat az öreg kontinensről érkezőkre.

“Az F3-ból, 2-ből, de különösen az F1-ből jövő versenyzők számára az IndyCar olyan, mint a friss levegő. A kemény munka a pályán, a pitlane-en és a trailerben zajlik a mérnökökkel. Nincs politizálás és nyomás.”

A szakember egyelőre nem akar elhamarkodott kijelentéseket tenni Albon esetleges szerződtetése kapcsán.

“Rajta van a 2022-es listánkon, ez biztos. Nem hiszem, hogy adott esetben hozna pénzt a Hondától, vagy a Red Bulltól, de ennyire még nem mentünke bele a részletekbe. Ő egyszerűen csak emberekkel beszélgetett és élvezte a hétvégét.”

Coyne a kvalifikáción negyedik helyet megszerzett, magát a futamot pedig a tizenkettedikként zárt Lundgaardot is méltatta.

“Ő egy tehetséges kölyök. Nyert már az F3-ban és az F2-ben is, jól tudom? Annak is oka volt, hogy beválasztották az Alpine Akadémiára. A jelenlegi tendencia ébresztőt fúj az IndyCar-pilóták számára, hogy muszáj lelkesnek és győzelemre éhesnek lenniük, mert ott vannak azok a fiatalok, akik egyre inkább frutsztrálttá válnak Európában, miközben próbálnak az F1-be jutni. Végül feladják és itt fognak kopogtatni. Lundgaard tapasztalatlansága Indyben, valószínűleg leginkább a gumik terén, a versenyen mutatkozott meg. Ugyanakkor az ő küldetése más volt, mint a csapattársaié. Christian keményen hajtott, de nem akart az srác sem lenni, aki rögtön az első futamán összetöri az autót. Azért volt a pályán, hogy tapasztalatot szerezzen és pontosan ezt is tette.”



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy