IndyCar: Power megszerezte 40. győzelmét, Palou számára viszont drámába fulladt a Big Machine GP

IndyCar: Power megszerezte 40. győzelmét, Palou számára viszont drámába fulladt a Big Machine GP
credit:IndyCar




Lassan már az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésének mesterévé nevezhetjük ki Will Powert.

A Team Penske veteránja szám szerint ötödik alkalommal tudott diadalmaskodni a 2.39 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló pályán.

Power ezzel egyben megszerezte IndyCar-karrierje negyvenedik győzelmét is, aminek révén az örökranglista ötödik helyére jött fel.

Külön érdekesség, hogy az eddigi tizenegy itt lebonyolított viadalból nem kevesebb, mint nyolc zárult a létesítményt szintén birtokló Roger Penske valamelyik autójának sikerével.

Visszatérve Powerre, a 40 éves veterán mostani győzelme révén azt is elmondhatja magáról, hogy az idei immár zsinórban a tizenötödik olyan szezonja, amelyben legalább egy látogatást tett a victory lane-en.

Az ausztrál először a 21. körben állt az élre, féltávnál pedig komolyabban meggyűlt a baja a lekörözendő James Hinchcliffe-fel is.

Az Andretti Autosport pilótája minden tőle telhető módon igyekezett feltartani a penske-st, hogy többek között ezzel az akkor másodikként jegyzett csapattársát, Colton Hertát is segítse.

Mindennek azonban nem lett jelentősebb hatása Powerre, aki az utolsó, hat körrel a leintés előtt elrendelt restartnál sikeresen meg tudta tartani első pozícióját és végül 1.142 másodpercet vert a mögötte célba ért Romain Grosjeanra.

A DCR/RWR újonca ezzel idén másodszor állhatott fel a dobogó második fokára. Ezt megelőzően májusban, szintén az IMS roadján zárt “ezüstérmes” pozícióban.

Harmadikként Herta látta meg a kockás zászlót.

Top 5-ös eredménnyel fejezte be a napot Alexander Rossi (Andretti Autosport), valamint a pole-ból rajtol Pato O’Ward (Arrow McLaren SP) is.



A viadal nem nélkülözte a drámát sem.

A 68. körben az összetett pontversenyt vezető Alex Palou autójában csődöt mondott a motor, a spanyol azonnali kiesését eredményezve.

Ennek révén a Chip Ganassi Racing tehetsége csak az utolsó előtti, huszonhetedik helyet tudta megszerezni.

A bajnoki tabellát továbbra is Palou vezeti 415 egységgel, míg a második helyre O’Ward jött fel 394-gyel. A katasztrofális stratégiája miatt csak tizenhetedikként befutott Scott Dixon a harmadik pozícióba esett vissza 34 pont mínusszal.

Az IndyCarban most debütált – ráadásul a versenyt megelőzően súlyos ételmérgezéssel is megküzdött – Christian Lundgaard a tizenkettedikként ért célba az RLL Racing 45-ös Dallara-Hondájával.




Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy