Őrület a köbön: Az IndyCar kimaxolta a flúgos futam fogalmát Nashville-ben

Őrület a köbön: Az IndyCar kimaxolta a flúgos futam fogalmát Nashville-ben
credit:NBCSN/IndyCar Media
Őrület a köbön: Az IndyCar kimaxolta a flúgos futam fogalmát Nashville-ben



Az utóbbi évek legőrültebb futamával mutatkoztak be az IndyCar naptárában Nashville utcái.

A 80 körös viadalon ugyanis szinte minden megtörtént, amit egy autóversenyen csak el lehet képzelni.

Drámák, bizarr balesetek, eltorlaszolt pálya, vízzel elárasztott kanyar, menet közben diszkvalifikált pilóták és egy olyan győztes, aki a futam elején még azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy konkrétan a levegőbe repült.

Azt, hogy mennyire kaotikus is volt a Music City Grand Prix jól szemlélteti a két alkalommal belengetett piros és nem kevesebb, mint hét sárga zászló.

Utóbbiak közül a másodikat – egyben leglátványosabbat – Marcus Ericsson idézte elő, miután az ötödik körben kiírt restartot megelőzően pillanatokkal ráfutott Sébastien Bourdais autójára.

A Chip Ganassi Racing pilótája ennek hatására a levegőbe emelkedett, majd kocsányon lógó első szárnnyal ért földet.

Az AJ Foyt Racinget szolgáló Bourdais autója pedig annyira megsérült, hogy nem maradt más választása, mint feladni a versenyt.

Ericsson folytatni tudta, de ehhez a már említett szárny mellett az orrot is ki kellett cserélni, a versenybírák ráadásul pluszban még két különböző büntetést is kiróttak rá.

Először a mezőny végére száműzték, mivel a javításokat lezárt pitben hajtották végre, majd egy ‘stop and go’-t is le kellett töltenie elkerülhető ütközés miatt.



Az MCGP ezen pontján még senki sem gondolta volna, hogy végül pont Ericsson lesz az, aki a leintéskor a legjobban nevet.

A 30 éves pilóta féltávhoz érve visszaküzdötte magát az élmezőnybe, az 56. körtől kezdve pedig már nem is adta ki kezei közül a vezető helyet.

A leintés pillanatában 1.5996 másodperces előnnyel haladt át a célvonalon hatszoros bajnok csapattársa, Scott Dixon előtt.

„Ez hihetetlen!” – nyilatkozta az NBC-nek Ericsson, aki immár a második győzelmét ünnepelhette a szériában.

„Ami ma történt megmutatta, hogy az IndyCarban bármi megtörténhet. Soha nem adhatod fel. Ha jó az autód és a csapat, akkor mindig esélyed van a győzelemre.”

A harmadik pozícióban James Hinchcliffe ért célba.

Az Andretti Autosport versenyzője ezzel az első dobogós helyezését szerezte a 2019-es, iowai futam óta.

A nap legnagyobb, legdrámaibb vesztese Colton Herta lett.

Az Andretti Autosport 21 éves tehetsége a hétvége folyamán mindent vitt a két szabadedzéstől kezdve egészen a pole-ig.

Magán a versenyen 39 kört töltött az élen a 80-ból – a legtöbbet a mezőnyben -, a hajrában pedig lázasan üldözte Ericssont a győzelemért.

Végül azonban öt körrel a vége előtt önhibájából a 9-es kanyar falának csapta a 26-os Dallara-Hondát. Ez piros zászlót vont maga után, mivel az IndyCar mindenképpen garantálni akarta a zöld alatti befejezést.

Colton szinte a teljes futamon rendkívül frusztrált volt az egymást váltó sárga zászlók miatt, egy ponton pedig már annyira kiakadt, hogy édesapjának, egyben stratégájának, Bryan Hertának külön fel kellett szólítania arra, hogy próbáljon már meg egy kicsit megnyugodni.

Nem csoda, hogy a baleset után a fiatal versenyző vigasztalhatatlan volt.

„Borzalmasan érzem magam” – mondta később Herta.

„Megvolt az autónk a győzelemhez, de én eldobtam… Szörnyű érzés. Fizikailag jól vagyok. Tudom, hogy a falazás pillanatában nem engedtem el a kormányt, de ennek ellenére rendben vannak a kezeim. Gratulálok Marcusnak, iszonyúan jól vezetett a végén. Nem gondoltam, hogy kibírja üzemanyaggal. Remek munkát végzett. Én pokolian sajnálom, hogy elszúrtam a csapatnak, a Hondának és a Gainbridge-nek. Borzasztó volt a részemről.”



A futam első piros zászlaját egy tízautós úttorlasz váltotta ki a 11-es kanyarban. A 19. körben történt incidenst Will Power idézte elő, miután eltalálta tulajdon penske-s csapattársát, Simon Pagenaud-t.

A baleset során többek között Jimmie Johnson 48-as Dallara-Hondája is megsérült.

A Chip Ganassi Racing szerelői rögtön neki is láttak a javításnak, a gond viszont az volt, hogy ez a szabályok értelmében piros jelzés alatt tilos.

Ennek következtében Johnsont azonnal kizárták a versenyből.

Nem ő volt azonban az egyetlen, akit diszkvalifikációval sújtottak. Alig tíz körrel a vége előtt a DCR/RWR-es Cody Ware-t intették ki végleg, miután nem tudta tartani a kötelezően előírt, minimális sebességet.

A verseny egyik legbizarrabb eseményét viszont a 3-as kanyar tartogatta, miután a biztonsági gumifal közül elkezdett ömleni a pályára a víz, hosszúra nyúlt pace car szakaszt eredményezve.

A bajnokságot tekintve továbbra is Alex Palou áll (CGR) az élen, míg a címvédő Dixon feljött a második helyre, Pato O’Ward (Arrow McLaren SP) elé.

Az IndyCar mezőnye legközelebb augusztus 14-én, szombaton csap össze a NASCAR-ral közösen rendezendő, indianapolisi hétvége keretein belül.