“A NASCAR elvesztette egyik koronaékszerét” – A JGR pilótái utálják, hogy az IMS roadján kell versenyezniük

A NASCAR Cup Series 1994-ben látogatott el először az Indianapolis Motor Speedwayre, hogy megrendezze fennállása legelső Brickyard 400-át.
A stock-carosok érkezése finoman szólva sem nyűgözte le a pálya tisztelőit, lévén mindaddig csak egyetlen versenyt, az Indy 500-at bonyolították le itt.
Az akkoriban Tony George által vezetett létesítmény azonban komoly anyagi problémákkal küszködött, így nem volt más választás, mint új szériákat odavonzani a nagyobb bevétel reményében.
Rajongói demonstrációk ide-oda, a huszonhét évvel ezelőtti viadal sikerrel zárult, köszönhetően a helyi hősnek számító Jeff Gordon győzelmének is.
A NASCAR maradt az IMS-en, a Brickyard 400-ból pedig a bajnokság egyik kiemelt futama lett. Hiába fulladt sokszor unalomba a körözés, a verseny megnyerése mégis valódi presztízzsé vált a pilóták és csapatok körében.
Idén azonban minden borul.
A királykategória mezőnye ugyanis már nem a 2.5 mérföldes oválon, hanem a belső, technikás vonalvezetésen fog egymásnak feszülni.
A változás természetesen megosztotta a nézőket és magukat a versenyzőket is.
“Elvesztettünk egy koronaékszert” – nyilatkozta a háromszoros Daytona 500 győztes Denny Hamlin az Autoweeknek.
“Oké, az emberek utálták azokat a versenyeket az oválon, de vajon többen fognak majd kijönni erre a mostanira, mint korábban a Brickyard 400-ra? Nem lennék ebben olyan biztos. Én nem szeretem ezt, nem támogatom a döntést. Elvettek tőlünk egy kiemelt futamot. Kétlem, hogy bárki is úgy tekintene az IMS road-versenyére, mint bármiféle koronaékszerre. Indyt az ovál teszi azzá, ami.”
A Joe Gibbs Racing veteránjának eleve nem tetszik a NASCAR-ban uralkodó jelenlegi tendencia az épített pályák számának növekedése képében.
“Nem tehetünk a naptárba egymás után újabb és újabb roadokat. Eleinte minden klassz, mert a rajongóknak újdonság. Mi lesz viszont a második alkalommal? Lehet, hogy ezen a hétvégén nagy közönségünk lesz, de amikor jövőre visszatérünk el fogunk gondolkodni azon, hogy hová lettek ezek az emberek? Szerintem vissza fogunk még térni az oválra, akár úgy, hogy váltakozik a naptárban a két pálya. Határozottan azt gondolom, hogy Indianapolis az ovál miatt különleges, nem pedig a road okán.”
Hamlin csapattársa, a Brickyard 400-at kétszer behúzott Kyle Busch hasonló véleményen van.
“Nem tudok Indianapolisként tekinteni erre a pályára. Abszolút nem. Indianapolis egyenlő az ovállal. Az IMS nyilván az IndyCarral forrt össze, de 1994-ben mi is elkezdtük írni itt a saját történelmünket, beleértve Jeff Gordon öt győzelmét, de nyerni tudott még Dale Eanrhardt, Dale Jarrett és Bobby Labonte is…. A Brickyard 400 megnyerése nagy dolog volt a versenyzők között. A roadon nem tudom elképzelni ezt a fajta vonzerőt.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough