Grosjean első ováltesztje után: “Ez nagyon nehéz”

Grosjean első ováltesztje után: “Ez nagyon nehéz”
credit:IndyCar Media




A Dale Coyne Racing/Rick Ware Racing újonca az 1.25 mérföldes World Wide Technology Racewayen (Gateway) tette meg élete első köreit ilyen pályatípuson, a tapasztaltak pedig jócskán felülmúlták várakozásait.

A nappali, majd villanyfényes körülmények között összesen 166 kört tett meg, egyéni legjobbja pedig az eredménylista nyolcadik helyére lett elegendő a teszten részt vett tizenegy autó között.

Lelkesedését az sem csökkentett, hogy egyszer sikerült meg is forognia a pályán, de szerencsére nem kapta el a falat.

“Egyben tartottam az autót, ami jó” – nyilatkozta a francia.

Rengeteget kell még tanulnom. Először voltam oválon és meg kell, hogy mondjam, totálisan különbözik mindentől, amit eddig csináltam. Mindenki, aki azt hiszi, hogy ez könnyű, teljes mértékben téved. Valójában nagyon nehéz, rendkívül összetett. Végig tele vagy adrenalinnal, ami igazán klassz. Az autó jól viselkedett, én pedig igyekeztem rájönni, mire van szükség annak érdekében, hogy gyorsabb legyen. Mindent egybevéve, jó rálátást kaptunk arra, hogy miként fogjunk neki, amikor augusztusban visszatérünk ide versenyezni.”


>>>>>KAPCSOLÓDÓ: Grosjean szó szerint beleszédült első oválpályás köreibe


Grosjean az eredeti tervek szerint csak épített/utcai pályás programot teljesített volna az IndyCarban. Időközben azonban úgy döntött, felveszi a repertoárjába az augusztus 21-én rendezendő, gatewayi futamot is.

A fő cél ugyanis immár az, hogy jövőre teljes szezonos tagja legyen a széria mezőnyének.

Van pár okom arra, hogy miért határoztam ezt el. Az idény kezdetén minden nagyon jól ment. A texasi futamot és az Indy 500-at viszont otthonról néztem, miközben a barátaim a pályán voltak… A versenyzők, akikkel beszéltem mind azt mondták, hogy az oválok abszolút elképesztőek. Miért is választottam Gatewayt? Ez egy rövidebb vonalvezetés, ahol még használjuk a fékeket a kanyarokban. Ebből adódóan közelebb áll a roadokhoz, mint a padlógázas superspeedwayek. Kezdésnek pont jó. Nagyon jól éreztem magam a teszten, fantasztikus a pálya! Alig várom, hogy versenyezzek itt!”



HELYVERSENYZŐCSAPATMOTORÁTLAGTEMPÓKÖRÖK SZÁMA
1.Colton HertaAndretti AutosportHonda180.990 mph114
2.Alexander RossiAndretti AutosportHonda180.755 mph118
3.Scott McLaughlinTeam PenskeChevy180.395 mph169
4.Ed JonesDale Coyne Racing with Vasser SullivanHonda180.123 mph103
5.Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportHonda180.062 mph111
6.James HinchcliffeAndretti Steinbrenner AutosportHonda179.397 mph108
7.Rinus VeeKayEd Carpenter RacingChevy179.042 mph171
8.Romain GrosjeanDale Coyne Racing w/Rick Ware RacingHonda177.427 mph166
9.Sebastien BourdaisAJ Foyt EnterprisesChevy176.758 mph91
10.Dalton KellettAJ Foyt EnterprisesChevy176.046 mph170
11.Ed CarpenterEd Carpenter RacingChevy175.672 mph159


Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy