Denny Hamlin: Össze kell fognunk, mert az életünk a tét

Régen volt példa arra, hogy ennyire nyilvánosságra kerüljenek a NASCAR és a versenyzők közti ellentétek, mint manapság.
Hosszú ideje suttognak arról, hogy a szervezet lényegében levegőnek nézi a döntések meghozatalakor a volán mögött ülő pilótákat, de mindeddig sikerült ezen nézeteltéréseket a szőnyeg alá söpörni.
Az Atlanta Motor Speedway átalakítását övező viták, valamint a jövőre debütáló Next Gen autó biztonságát érintő kérdőjelek azonban már konkrétan mainstreammé tették a színfalak mögötti háborúskodást.
Számos versenyző fogalmazott már nyilvánosan kritikát, de a leghangosabbnak közülük Denny Hamlin számít.
„Össze kell fogni, mert a biztonságunk a tét” – nyilatkozta a Joe Gibbs Racing pilótája, egyben a 23XI Racing társtulajdonosa a legutóbbi Zoom-konferenciáján.
„Muszáj tudnunk, hogy egyáltalán mibe ülünk be. A versenyzők megérdemlik, hogy helyük legyen annál a bizonyos asztalnál. Jelenleg téves kommunikáció zajlik, már ha egyáltalán ezt kommunikációnak lehet nevezni. Régen, amikor még volt szakszerveztünk valamivel jobban éreztük magunkat. Most viszont már nincs semmilyen normális szerveződés. Ha panaszt teszünk valamiért, akkor [a NASCAR vezetősége] annyit reagál: ‘Ó, mérgesek vagyok, akkor mi tartani fogunk egy mítinget’. Ennyi, innentől hat hónapig csendben vagyunk és semmi sem történik, maximum hoznak pár őrült döntést, amiből teljesen kihagytak bennünket. Ha megkérdezzük, miért nem vontak be minket is, a válasz ismét az: ‘Oké, tartani fogunk egy újabb mítinget’. Valahogyan szerveződnünk kell, akárcsak más sportokban, mert jelenleg mindenki csak a másikra mutogat.”
Hamlin néhány évvel ezelőtt megpróbált tető alá hozni egy úgynevezett versenyzői tanácsot, de a NASCAR közbelépett és teljesen átvette a projekt felett az irányítást, a projekt pedig elhalt.
„Létfontosságú, hogy a pilóták összefogjanak. Ezen múlik a jövő. Az egszségünk, életünk a tét, megérdemeljük, hogy hallathassuk a hangunkat legyen szó a biztonságról, versenyzésről, bármiről. Jogunk van hozzá. A versenyzők képezik a sport legnagyobb részét, ők azok, akik miatt az emberek minden héten leülnek a futamok elé. Ha csak stock-carokat akarnának nézni, akkor a regionális futamokra kapcsolnának, de nem ezt teszik. Ők Kyle Larsont, Kyle Busch-t és a többieket akarják látni. Nekik viszont abszolút nincs hangjuk.”
A háromszoros Daytona 500 győztes több veterán csapattulajdonost is megkérdezett arról, hogy miért nem szólalnak fel legalább ők a NASCAR-ral szemben.
„Megmondtam nekik, hogy fogalmam sincs miért vannak csendben. Hatalmas szeletét képezik a sportnak, mégsem teszik szóvá ha valami nincs rendben. Valószínűleg én egy kicsit agresszívebb vagyok ebben az ügyben, de mégis, mitől félnek? Minek az elvesztésétől? Az életünkért harcolunk, az üzlet felszínen tartásáért. Rengeteg pénzt kockáztatunk már csak azzal is, amikor megpróbálunk betörni ide. Nem tudom… Nekem nehezemre esik csendben maradni, ha úgy érzem, valami nem stimmel. Tudom, milyen volt a sport tíz évvel ezelőtt, látom hol tart most, ki az, aki szenved és ki az, akinek jól megy. Én csak megpróbálom a tőlem telhető legjobb tanácsokat adni, véleményt formálni. Nincs mindig igazam, de elég dolgot kockáztatok ahhoz, hogy azt gondoljam, jó ötleteim vannak azt illetően, merre kellene indulni. Remélem meghallják a hangomat. Szerintem a fiatalabb tulajdonosok ugyanabban hisznek, mint én, hogy a sport tovább növekedhessen.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough