NASCAR: Hosszabbított Larsonnal a HMS, példa nélküli a szponzori háttér
Nagy kockázatot vállalt Rick Hendrick, amikor tavaly ősszel leszerződtette csapatához Kyle Larsont.
A megállapodás nem hirtelen jött, hiszen a kaliforniai versenyző már az ominózus, rasszistának minősített botránya előtt is tárgyalásban állt a csapattal.
Mint ismeretes, Larson 2020 áprilisában, egy virtuális futamon nevezte „niggernek” az egyébként fehér szpotterét. Nem vette viszont észre, hogy a mikrofonja végig be volt kapcsolva, így ország-világ hallhatta. Ennek hatására a NASCAR felfüggesztette, akkori csapata, a Chip Ganassi Racing kirúgta, továbbá az összes szponzora elhatárolódott tőle.
A hamarosan 29. születésnapját ünneplő pilóta az év hátralévő részét a dirt-pályákon versenyzte végig, gyakran bujkálva, halálos fenyegetések közepette.
A körülményeket látva Hendrick már nem tartotta annyira jó ötletnek a csapatához való leigazolását, jött viszont Jeff Gordon, aki sikeresen rábeszélte, hogy adja meg azt a bizonyos második esélyt.
A többi már velünk élő történelem.
Larson idén eddig öt futamgyőzelemet szállított a HMS-nek, ebből négyet pontozásos versenyen és jelenleg az összetett tabella második helyén áll.
Mindezt látva pedig Hendrick úgy dönött, él az opciós jogával és nem csak a fiatal pilóta eredetileg 2022 végéig szerződését terjeszti ki 2023-ra, de a szponzorációs programját is.
Sikerei ellenére a dirt világában ‘Yung Money’ becenéven is ismert Larsont nem igazán kényeztetik el a komolyabb támogatók, a futamai többségét így a szintén Rick Hendrick tulajdonában lévő autókereskedés-hálózat online platformja, a HendrickCars.com pénzeli.
Ami azonban kényszermegoldásnak indult, mostanra igazi sikersztori lett.
Méghozzá akkora, hogy a friss hosszabbítás értelmében az elkövetkezendő években is ez a weboldal lesz az 5-ös számú Chevy főszponzora.
A HendrickCars ráadásul nem csak a NASCAR-ban, de az azon kívüli dirt-futamain is támogatni fogja.
Hendrick azonban az Associated Pressnek leszögezte, hogy korántsem a saját pénzét „öli” Larson versenyzetésébe. Az anyagi fedezetet ugyanis a vállalat marketingbüdzséjéből teremtik elő.
Az üzletember azt is elárulta, hogy aktívan keresett új támogatókat az autóhoz és kapott is ajánlatokat.
Ezen megbeszéléseket azonban jegeli, mivel a Hendrick Automotive igazgatótanácsa inkább magánál akarta tudni a legszembetűnőbb reklámfelületeket, mintsem hogy több kisebb cég logójával töltse ki.
Ez vezetett egy, a Cupban eddig precedens nélküli szponzorációs program megszületéséhez.
hirdetés
„A vasárnapi verseny után az emberek nagyon izgatottan jönnek be dolgozni” – mondta a Hendrick Automotive Group alelnöke, Darryl Jackson.
„A büfétől kezdve a bemutatótermen át a műhelyig, mindenhol, mindenki csak az autóról beszél, mint a ‘mi versenyzőnk, a mi autónk’. Ha ezt párosítjuk az üzlettel, akkor máris értelmét nyeri a dolog. Több hírverés egyenlő a több eladott járművel, nemde? Valahol hirdetnünk kell, miért ne tennénk ezt az egyik saját kincsünkön?”
Jackson elmondása szerint Larson érkezése óta a weboldal látogatottsága 27%-kal nőtt, míg az autóvásárlás iránti hajlandóság 18%-kal, az online érdeklődés (pl. hírlevél feliratkozás) pedig 37%-kal emelkedett.
Marketing szempontjából ráadásul az elmúlt hónapokban háromszorosára nőtt az 5-ös Chevy értéke.
Nem csoda, hogy az alelnök több, mint lelkes:
„És még csak el sem kezdődött a rájátszás.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough