NASCAR: Hosszabbított Larsonnal a HMS, példa nélküli a szponzori háttér

NASCAR: Hosszabbított Larsonnal a HMS, példa nélküli a szponzori háttér
credit:NASCAR



Nagy kockázatot vállalt Rick Hendrick, amikor tavaly ősszel leszerződtette csapatához Kyle Larsont.

A megállapodás nem hirtelen jött, hiszen a kaliforniai versenyző már az ominózus, rasszistának minősített botránya előtt is tárgyalásban állt a csapattal.

Mint ismeretes, Larson 2020 áprilisában, egy virtuális futamon nevezte “niggernek” az egyébként fehér szpotterét. Nem vette viszont észre, hogy a mikrofonja végig be volt kapcsolva, így ország-világ hallhatta. Ennek hatására a NASCAR felfüggesztette, akkori csapata, a Chip Ganassi Racing kirúgta, továbbá az összes szponzora elhatárolódott tőle.



hirdetés


A hamarosan 29. születésnapját ünneplő pilóta az év hátralévő részét a dirt-pályákon versenyzte végig, gyakran bujkálva, halálos fenyegetések közepette.

A körülményeket látva Hendrick már nem tartotta annyira jó ötletnek a csapatához való leigazolását, jött viszont Jeff Gordon, aki sikeresen rábeszélte, hogy adja meg azt a bizonyos második esélyt.

A többi már velünk élő történelem.

Larson idén eddig öt futamgyőzelemet szállított a HMS-nek, ebből négyet pontozásos versenyen és jelenleg az összetett tabella második helyén áll.

Mindezt látva pedig Hendrick úgy dönött, él az opciós jogával és nem csak a fiatal pilóta eredetileg 2022 végéig szerződését terjeszti ki 2023-ra, de a szponzorációs programját is.

credit:NASCAR

Sikerei ellenére a dirt világában ‘Yung Money’ becenéven is ismert Larsont nem igazán kényeztetik el a komolyabb támogatók, a futamai többségét így a szintén Rick Hendrick tulajdonában lévő autókereskedés-hálózat online platformja, a HendrickCars.com pénzeli.

Ami azonban kényszermegoldásnak indult, mostanra igazi sikersztori lett.

Méghozzá akkora, hogy a friss hosszabbítás értelmében az elkövetkezendő években is ez a weboldal lesz az 5-ös számú Chevy főszponzora.

A HendrickCars ráadásul nem csak a NASCAR-ban, de az azon kívüli dirt-futamain is támogatni fogja.

Hendrick azonban az Associated Pressnek leszögezte, hogy korántsem a saját pénzét “öli” Larson versenyzetésébe. Az anyagi fedezetet ugyanis a vállalat marketingbüdzséjéből teremtik elő.

Az üzletember azt is elárulta, hogy aktívan keresett új támogatókat az autóhoz és kapott is ajánlatokat.

Ezen megbeszéléseket azonban jegeli, mivel a Hendrick Automotive igazgatótanácsa inkább magánál akarta tudni a legszembetűnőbb reklámfelületeket, mintsem hogy több kisebb cég logójával töltse ki.

Ez vezetett egy, a Cupban eddig precedens nélküli szponzorációs program megszületéséhez.


hirdetés


“A vasárnapi verseny után az emberek nagyon izgatottan jönnek be dolgozni” – mondta a Hendrick Automotive Group alelnöke, Darryl Jackson.

“A büfétől kezdve a bemutatótermen át a műhelyig, mindenhol, mindenki csak az autóról beszél, mint a ‘mi versenyzőnk, a mi autónk’. Ha ezt párosítjuk az üzlettel, akkor máris értelmét nyeri a dolog. Több hírverés egyenlő a több eladott járművel, nemde? Valahol hirdetnünk kell, miért ne tennénk ezt az egyik saját kincsünkön?”

Jackson elmondása szerint Larson érkezése óta a weboldal látogatottsága 27%-kal nőtt, míg az autóvásárlás iránti hajlandóság 18%-kal, az online érdeklődés (pl. hírlevél feliratkozás) pedig 37%-kal emelkedett.

Marketing szempontjából ráadásul az elmúlt hónapokban háromszorosára nőtt az 5-ös Chevy értéke.

Nem csoda, hogy az alelnök több, mint lelkes:

“És még csak el sem kezdődött a rájátszás.”



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy