Atlanta, Next Gen – Mennyire romlott meg a kapcsolat a NASCAR és a versenyzők között?

A NASCAR elmúlt heti híreinek fő csapásvonalát az Atlanta Motor Speedway átalakítása képezte.
Ennek kapcsán minden eddiginél jobban előtérbe került, hogy a szervezet finoman szólva sem tekinti partnernek a versenyzőket.
Számos pilóta fogalmazott meg éles kritikát azt illetően, hogy a hátuk mögött született döntés a pálya megváltoztatásáról, miután a NASCAR jobban ad az iRacing szimulációira, mint a volán mögött ülő hús-vér emberek véleményére.
A helyzet ráadásul nem csak az AMS körüli ellentmondásokat érinti.
Szintén néhány nappal ezelőtt röppentek fel olyan, belső forrásból származó pletykák, amelyek szerint a Cup jövőre debütáló új autója életveszélyesnek bizonyult a június végén lebonyolított törésteszten.
Ezt a NASCAR cáfolta, majd nem sokkal később bejelentette, hogy az adatokat független, biztonsági szakemberekből álló bizottság vizsgálja és ennek lezárásáig semmilyen új információt nem fognak közölni.
Mindeközben pedig maguk a versenyzők is sötétben tapogatóznak, hiszen – akárcsak Atlanta kapcsán – úgy tűnik, ezúttal sem avatják be őket a színfalak mögötti történésekbe.
„Nincs elég információ a birtokomban, hogy választ adjak” – nyilatkozta múlt szombati sajtótájékoztatóján Ryan Blaney a Next Genről.
„Biztos vagyok abban, hogy elő fognak majd állni adatokkal, számokkal és ilyesmikkel. Hallottam a pletykákat, de általában így mennek a dolgok. Egyelőre nem hiszem, hogy elég infó kering ahhoz, hogy hitelt adjunk ezeknek.”
Denny Hamlin már jóval élesebb hangnemet adott meg.
„Megmondtam a NASCAR-nak, hogy semmilyen szempontból nem lehet az új autó rosszabb, mint a jelenlegi” – jelentette ki a FOX-nak a háromszoros Daytona 500-győztes.
„Nem akarjuk, hogy a sérülések a sportunk részei legyenek. Ha igazán el akarják szúrni a dolgokat, akkor kezdjék egy rakás agyrázkódásal, csonttöréssel, innentől nagyon gyorsan beindul a lejtmenet. Szerintem a NASCAR okos lesz és biztosra fognak menni, hogy ez egy olyan gép, amit nyugodt szívvel adnak a versenyzőknek… A szimulációk nagyon jók, de még mindig nem a valóság. Türelmetlenül vártuk az eredményeket a június 30-ai tesztről. A pletykák olyan emberektől indultak, akik közel vannak a tűzhoz és nem hangzottak jól. Ugyanakkor, nincs elég adatom arra, hogy cáfoljam, vagy alátámasszam.”
hirdetés
A spekulációk szerint a Next Gen gyengeségét a túlzottan merev karosszéria adja, ami így képtelen elegendő energiát elnyelni ütközésekkor.
Ez pláne annak fényében ijesztő, hogy már bő egy éve zajlanak a pályán a tesztek valódi versenyzőkkel a volán mögött.
„Mi vagyunk azok, akik beülnek az autóba” – mondta Joey Logano.
„A Next Gen erősnek tűnik, ami több szempontból is jó. Ugyanakkor kellő gyűrődési zónára is szükség van. Mindannyian kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen számok jöttek ki a teszten.”
Brad Keselowskihoz sem jutott el túl sok információ, az viszont némiképp megnyugtatja, hogy a Team Penske biztonságért felelős részlege sem számolt be neki nagyobb problémákról.
„Senki sem lengette még be a vörös zászlót, ami közrejátszik abban, hogy jelenleg optimista vagyok. Az is igaz viszont, hogy még nincs nálunk az autó. Fogalmam sincs, hogy a csapathoz elég adat eljutott-e. Még csak július van. Messze van a 2022-es szezon kezdete. Vár viszont ránk pár kulcsfontosságú teszt és meg kell látni ezek eredményét, mielőtt még túlzottan is izgatottak leszünk.”
A tervek szerint augusztusban rendezik az első, minden csapatot érintő tesztet a vadonatúj, 18 inches abroncsokkal. Eddig azonban még egyetlen gárdának sem szállították le a kasztnit.
A NASCAR tájékoztatása szerint viszont aggodalomra semmi ok, mindenki időben meg fogja kapni.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough