A NASCAR jobban hallgat az iRacingre, mint a saját versenyzőire

A NASCAR jobban hallgat az iRacingre, mint a saját versenyzőire
credit:NASCAR



Régen volt akkora egyetértés a NASCAR versenyzői között, mint a néhány nappal ezelőtt kirobbant Atlanta-gate kapcsán.

A másfél mérföldes ovál nem csak vadonatúj borítást fog kapni, de a karakterisztikáján is komoly változásokat eszközölnek leszűkítve a pályát, továbbá növelve a kanyarok dőlésszögét.

A döntés felháborította a pilótákat, mondván senki sem kérte ki az ő véleményüket.

Erre reagálva viszont az Atlanta Motor Speedwayt is tulajdonló Speedway Motorsports Inc. konkrétan meghazudtolta őket, mondván mindig, mindenben tárgyalnak velük.

Az AMS körüli hajcihőt akár úgy is fel lehet fogni, mint az a bizonyos utolsó csepp a versenyzők poharában.

Felemelte már a szavát Kyle Larson, Denny Hamlin, valamint az eddigi legélesebb hangnemet megütött Kyle Busch is.

Következménye azonban nem lett a dolognak, a projekt zöld utat kapott, ha a pilóták a fejük tetejére állnak is.

„Ez a [NASCAR, az SMI és a pilóták közti] kapcsolat már tönkrement” – nyilatkozta Hamlin a Charlotte Observernek.



„Úgy érezzük, hogy teljesen kihagynak bennünket mindenből. Senki sem kíváncsi a véleményünkre. Le kellene állni ezekkel az újításokkal. Csináljuk azt, amiben jók vagyunk. Miért kell olyan dolgok felé mozdulni, ami kívül esik azon, amiről a NASCAR mindig is szólt? Ott van például a Trans Am, ami közel sem olyan népszerű, mint mi és ennek oka van.”

Az atlantai oválon lezajló változtatások alapjául szinte teljes mértékben az iRacinggel közösen végrehajtott szimulációk szolgálnak.

A vállalat hosszú évek óta áll partnerségben a NASCAR-ral, nemrég pedig csak még szorosabbra fűzték a kapcsolatukat, aminek részeként a pályák tervezése/módosítása mellett a jövőre debütáló Next Gen autó is a közös programjuk része lett.

„Az a meglátásom, hogy nem érdekli őket mit mondunk” – jelentette ki Kevin Harvick.

„Úgyis azt csinálják, amit akarnak. Nem ez volt az első alkalom, hogy beszéltünk a mindenképpen szükséges új borításról. Az viszont most fordult elő először, hogy leraktak elénk egy kész tervet és közölték, ‘az iRacing csinálta, fogadjátok el’.”

A NASCAR a jelenlegi időszakot a nagy megújulásnak szánja.

Ennek részeként nem csak új autó, majd később hibrid erőforrások jönnek, de máris elindult a naptár átfazonírozása minden eddiginél több road-vonalvezetést beiktatva, hamarosan pedig utcai versenyekkel is bővülhet a repertoár.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy