Közel 2 hónapja versenyez törött lábbal Santino Ferrucci

Közel 3 hónapja versenyez törött lábbal Santino Ferrucci
Ferrucci a detroiti balesete után (credit:IndyCar Media)
Közel 3 hónapja versenyez törött lábbal Santino Ferrucci


A 105. Indianapolis 500 egyik leglátványosabb balesetét Santino Ferrucci produkálta.

A 23 éves amerikai a május 20-ai edzésen csapta falnak az RLL Racing 45-ös Dallara-Hondáját, aminek következtében egy éjszakát a helyi kórházban kellett töltenie.

Az IndyCar hivatalos tájékoztatása szerint a pilóta csak apróbb sérüléseket szenvedett és már két nappal később vesenyzésre alkalmasnak nyilvánították az orvosok.

Ferrucci a kvalifikáción bejutott a legjobb kilenc közé, végül pedig a hatodik rajtehelyet szerezte meg. Magán a legendás viadalon szintén ebben a pozícióban ért célba.



hirdetés


A csapat az Indy 500-at követő detroiti duplafordulón, majd Mid-Ohión is lehetőséget adott neki. Előbbi utcai pálya vasárnapi futamát néhány órával megelőző időmérőn ismét sikerült összetörnie az autót és csak az RLLR teljes legénységének összefogásán múlt, hogy sikerült időben felkészíteni a tartalékgépet, így Ferrucci ott lehetett a rajtrácson.

A megfeszített tempójú munka során ráadásul két szerelő is hőgutát kapott.

Rahalék egyértelműen vezetői hibának minősítették mindkét incidenst. Graham Rahal pedig kijelentette, muszáj a fiatal connecticutinak elkerülnie a további bukásokat, ha hosszabb távon szeretne maradni a gárdánál.

“Igaza van, határozottan nem vagyok abban a helyzetben, hogy autókat törjek” – nyilatkozta Ferrucci az AP-nek.

“Ugyanakkor eddigi IndyCar-karrierem során még egyetlen nagyobb balesetem sem volt, egészen az idei szezonig. Volt pár letört vezetőszárny, de semmi olyan, mint most. Tudom, hogy mit csináltam mindkét alkalommal rosszul. Túl keményen hajtottam, hogy bizonyítsam, megérdemlem az esélyt.”

Santino ráadásul a széria korábbi bejelentésével ellentétben igenis komolyabban megsérült Indianapolisban.

A szárkapocscsontjában törés keletkezett, ami miatt két hónapja merevítőben kénytelen járni.

Normál esetben már meg kellett volna gyógyulnia, a detroiti baleset azonban hátráltatta a folyamatot.

“Nem akarok kemény lenni a sráccal” – szögezte le Graham Rahal.

“Mindig pozitívan beszélgetek róla az apámmal. Bátor. Ugyanakkor technikai szempontból a csapatnak tovább kell lépnie. Mindkét bukása saját hibából fakadt, ami rendben van, én is csináltam ilyet milliószor. Néha viszont nem nyomhatod úgy, mintha nem lenne holnap, mivel versenyezned kell. Biztosra kell menned, hogy az autó egy darabban marad. Santinónak okosan kell vezetnie.”


hirdetés


Ferrucci az idei négy IndyCar-futamát kivétel nélkül a top 10-ben zárta. Az indianapolisi hatodik helye után Detroitban szintén egy hatodik, majd egy tizedik, Mid-Ohión pedig a kilencedik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Jelenleg részidős programot fut a NASCAR nemzeti másodosztályában, az Xfinity Seriesben. Abszolút stock-car újoncként öt versenyből négyet fejezett be a top 15-ben.

A körülmények tekintetében pedig ez a statisztikája csak még meggyőzőbb.

“Nagyon nehéz, mert nincsenek edzések és kvalifikációk. Minden egyes körömet eddig a NASCAR-ban verseny közben tettem meg.”

A jövője viszont kérdőjeles, mivel a most hétvégi, atlantai forduló utáni időszakra már nincs meg a szponzori háttere.

“Versenyezni akarok és teljes szezont menni valahol, hogy meglegyen a lehetőségem a konstans jó eredményre. Full Xfinity-idény Indy 500-zal, vagy az IndyCar néhány NASCAR-versennyel… Bármibe is kerül számomra, a célom, hogy a NASCAR-ban és az IndyCarban is ott legyek.”



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy