Tatiana Calderon: Más szériák tanulhatnának az IndyCartól

Tatiana Calderon: Más szériák tanulhatnának az IndyCartól



Július 6-án, kedden életében először ülhetett egy IndyCar-gép volánja mögé Tatiana Calderon.

A kolumbiai versenyzőnő személyes szponzora a ROKiT jóvoltából kapta meg ezt a lehetőséget, amely márka az AJ Foyt Racing 14-es számú Dallara-Hondájának is kiemelt támogatója.

Calderon összesen 87 kört tett meg a Mid-Ohio Sports Car Course-ön, legjobb ideje pedig 1:08.9888 lett.



hirdetés


Összehasonlításként az ezen a pályán rendezett IndyCar-hétvége ​első edzésének átlagtempója 1:08.2 volt.

A szériában már több hölgyversenyző tiszteletét tette, a legnagyobb névnek pedig kétségkívül Danica Patrick számít közülük.

A már visszavonult wisconsinit követően utoljára 2013-ban szerepelt nő teljes szezonosként a szériában Simona de Silvestro révén.

Innentől fogva csak Pippa Mann jelent meg rendszeresen a mezőnyben főként az Indianapolis 500-ak erejéig, míg a svájci 2015 után először idén tért vissza a Beth Paretta által alapított, zömében hölgyszerelőkkel és mérnökökkel felállt Paretta Autosport színeiben.

“A múltat tekintve több női tehetség fordult már meg az IndyCarban, mint más szériákban” – nyilatkozta a The Race-nek Calderon.

“Amennyire egyetlen teszt után elmondhatom, én úgy érzem, szívesen fogadtak. Az embereket itt tényleg érdekli amit csinálsz és azt akarják, hogy jól teljesíts. Karrierem során, más szériákban nem mindig volt ez a helyzet. [Az IndyCar] sokkal nyitottabb szerintem. Többet foglalkoznak azzal, hogy mindenki egyenlő esélyt kapjon. Jó érzés tudni, hogy megpróbálnak nekünk is lehetőséget adni, remélem más bajnokságok is tanulnak tőlük.”

credit:AJ Foyt Racing


Calderon vezetéstechnikai tanácsadója JR Hildebrand volt. Rajta kívül viszont a 28 éves versenyzőnő egy honfitársa véleményét is kikérte.

“Otthon megpróbáltam iRacingen tanulni a pályát, mivel nem csak az autó és a csapat, de maga a vonalvezetés is teljesen új volt számomra. Fel is hivtam Juan Pablo Montoyát, hogy adjon nekem néhány tippet.”

Tatianát a legjobban a fékek nyűgözték le, a legnagyobb kihívást pedig a nagy sebességű kanyarok jelentették neki.

“Beletelt egy kis időbe, hogy teljesen megbízzak az autóban és ténylegesen feszegessem a határait. Határozottan segített, hogy a tesztem előtt verseny volt itt, így igazán jó adatok álltak rendelkezésre egy olyan tapasztalt srác által, mint Sébastien Bourdais. Persze minden egyes nap más, a pálya állapota is különbözött a hétvégéitől. Más volt a tapadás, mivel csak én voltam itt és egy Indy Lights autó, szóval nem lehet teljesen összehasonlítani. Abroncsok terén is csak a feketét tehettük fel, mivel az újoncteszteken ezt engedélyezik.”

A versenyzőnő teljesítményével az AJ Foyt Racing is maximálisan meg volt elégedve. Hildebrand elmondása szerint profi visszajelzéseket adott és körről körre fejlődött.

“Összességében ez egy nagyszerű nap volt. Különösen élveztem az autó erejét, a fékeket és az aeroscreen is teljesen új tapasztalat volt számomra. Szeretnék köszönetet mondani a ROKiT-nek és az AFR-nek ezért a fantasztikus napért. Meglátjuk, mit tartogat a jövő.”



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy