IndyCar: A függetlenség napján, első győzelmének 50. évfordulóján tért vissza a csúcsra a Team Penske

IndyCar: A függetlenség napján, első győzelmének 50. évfordulóján tért vissza a csúcsra a Team Penske
credit:IndyCar Media


A legnagyobb fantáziával megáldott forgatókönyvírók sem kreálhattak volna mesébe illőbb győzelmet a Honda Indy 200-on látottaknál.

A 2021-es IndyCar-szezon tizedik versenyén végre megszerezte idei első futamgyőzelmét a Team Penske.

A pole-ból indult Josef Newgarden diadala ráadásul a csapat történetének legelső diadalának szinte napra pontosan ötvenedik évfordulójára esett.

Az úttörő sikert 1971. július 3-án, Poconón aratta Mark Donohue, a többi pedig már velünk élő történelem.



hirdetés


A mostani első helyerévén a gárda immár 219. alkalommal látogathatott el az amerikai open-wheel victory lane-jére, maga a 29 éves pilóta pedig tizenkilencedszer tehette meg ezt az utat.

“A csapat folyamatosan végezte a munkáját” – nyilatkozta Newgarden, aki 73 körön át haladt az élen a 80-ból.

“Mindenki azt kérdezgette tőlem, hogy mi a gond, miért nem tudunk nyerni… Szerintem viszont semmit sem csináltunk másként, vagy rosszul. Minden egyes versenyen meccsben voltunk az elsőségért, de valami mindig közbejött. Tegnap éjjel motort is kellett cserélni az autóban, úgyhogy már szinte minden balszerencsét kimaxoltunk. Innentől csak jó dolgok jöhetnek.”

A második, harmadik és negyedik pozíciót a Chip Ganassi Racing sajátította ki Marcus Ericsson, Alex Palou és Scott Dixon sorrendben. Befért még a top 5-be Alexander Rossi is az Andretti Autosport színeiben, aki ezzel a mostani szezon legjobb egyéni befutóját hozta.



A verseny során mindössze két sárga zászlós szakaszra került sor, rögtön az első négy körön belül.

A rajt után James Hinchcliffe akadt össze Ryan Hunter-Reay-jel, aminek következtében az amerikai a falnak csapódott, Felix Rosenqvist pedig a káosz előli menekülése közben forgott meg némi rásegítéssel Romain Grosjean részéről.

A restart után nem sokkal már késhegyre menő csatát vívott egymással Scott Dixon és Will Power, végül azonban összeértek, az ausztrál pedig keresztbe is állt a pálya közepén. Az érkező Ed Jones már nem tudta elkerülni és nekivágódott a 12-es Dallara-Chevy orrának. A baleset mindkettejük futamának végét jelentette.

Katasztrofális napot zárt még Colton Herta is.

Az Andretti Autosport idei egyetlen, futamgyőzelemmel rendelkező pilótájának első kiállása a töltőcső meghibásodása miatt nyúlt rendkívül hosszúra, a másodikon pedig nemes egyszerűséggel lefulladt.

Az utolsó előtti körben ráadásul újra ki kellett mennie a csapatához, mivel az üzemanyagszintet nem megfelelően mérte a rendszer, így rájöttek, hogy nem bírta volna ki a kockás zászlóig.

Hertának végül be kellett érnie a tizenharmadik hellyel.

Az összetett pontversenyt Palou vezeti 39 egységgel Pato O’Ward előtt.

A k




hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy