NASCAR: Decker több, mint 6 mp-cel lassabb az utolsó előttinél, mégis indulhat Road Americán
Natalie Decker kifejezetten az a versenyző, akit hiányos képességei és tapasztalata dacára is villámgyorsan léptetnek felfelé a NASCAR ranglétráján.
A 24 éves wisconsini a regionális pályákon még kifejezetten ígéretes tehetségnek tűnt futamgyőzelmeket és bajnoki címeket produkálva.
Az igazán nagyok játszóterére lépve azonban már inkább látványos, vezetői hibákból fakadó balesetei és/vagy lassúsága okán hívja fel magára a figyelmet.
Ennek ellenére Decker most hétvégén, Road Americán már a negyedik rajtját teljesítheti a NASCAR nemzeti másodosztályát képező Xfinity Seriesben.
Az edzésen közel hat és fél másodperccel maradt el az utolsó előttitől, az élen állóval szembeni hátránya pedig meghaladta a 15 (!!!) másodpercet.
Szerencséjére azonban az Our Motorsports általa is vezetett 23-as számú Chevyje az autók pontversenyének huszonharmadik helyén áll, így alanyi jogon indulhat a futamon.
Még akkor is, ha a volánja mögött ezen a hétvégén ülő Decker életveszélyesen lassú.
A wisconsini hölgy a Trucksra sem állt készen, nem, hogy a közismerten nehezen kezelhető autókkal operáló Xfinityre.
2017-2020 között összesen harminc ARCA-futamon vett részt, ebből viszont csak kétszer tudott a top 5-ben zárni (2018 – Daytona és Elko Speedway, egyaránt 5. hely).
Eredményei ellenére 2019-ban már a Trucksban versenyzett a DGR-Crosley színeiben. Bemutatkozó idényét számos baleset árnyékolta be, legmagasabb pozíciója pedig egy 13. volt Las Vegasban.
Tavaly Decker már a Niece Motorsports-cal tért vissza a szériába, a szezonnyitó daytonai viadalon megszerzett ötödik helyével pedig a Trucks eddigi történetének legjobb női befutóját is prezentálta.
Az idénye további részében viszont már a top 20-sem sikerült zárnia, öröm az ürömben volt viszont számára, hogy jóval több, tiszta futama volt 2019-hez viszonyítva.
Decker 2020-as évét ráadásul számos egészségügyi probléma kísérte. Júniusban kórházba került köszönhetően a fél évvel korábbi, epehólyag-műtétjére visszavezethető problémák miatt.
Három hónappal később újra partvonalra került, miután az őszi, vegasi verseny után magas vérnyomást és extrém pulzusszámot diagnosztizáltak nála. Ezzel egyidőben Natalie azt is megosztotta a nyilvánossággal, hogy kétéves kora óta reumás ízületi gyulladással küzd.
Ha ez nem lett volna elég, még a novemberi, Road Atlanta-i Trans-Am sportautó-hétvégét is le kellett mondania pozitív COVID-teszt miatt.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough