IndyCar: Palou-győzelem és Newgarden-dráma Road Americán

Zsinórban második hete veszített el az utolsó pillanatokban egy mindaddig dominánsan vezetett versenyt Josef Newgarden.
A kétszeres bajnok múlt vasárnap, Detroitban 67 körön át haladt az élen a 70-ből, végül azonban a viseltes abroncsai miatt nem tudta tartani Pato O’Wardot és csak a másodikként ért célba.
Most, Road Americán a 30 éves amerikai szintén uralta a futamot, váltóhiba miatt viszont az utolsó restartot követően, két körrel a kockás zászló előtt teljesen visszaesett és végül csak a huszonegyedik lett.
hirdetés
Csapatszinten ráadásul ez már egymás után a harmadik verseny volt, amelyen a Team Penske a hajrában vethetett keresztet a már szinte biztosnak tűnt győzelemre. A detroiti első fordulón Will Power – aki szintén a legtöbb kört vezette – bukta el az áhított trófeát az ECU túlhevülése miatt.
Az újabb fiaskó egyben azt is jelenti, hogy a Kapitány gárdája kilenc futam után továbbra is nyeretlennek számít a 2021-es idényben. Ennél hosszabb sikertelenségi sorozat utoljára 1999-ben sújtotta őket, akkor a komplett idényt victory lane-en tett látogatás nélkül zárták.
A győzelmet így Alex Palou szerezte meg, aki ezzel idei – és egyben teljes eddigi IndyCar-karrierje – második elsőségét ünnepelhette, ezzel együtt pedig az összetettbeli vezetést is újra átvette.
A másodikként Colton Hertát érte a kockás zászló az Andretti Autosport színeiben, míg a harmadik helyet Will Power kaparintotta meg a Team Penske 12-es Dallara-Chevyjével.
Top 5-ös eredménnyel búcsúzott még a wisconsini roadtól Scott Dixon (CGR) és Roman Grosjean (DCR/RWR) is.
ALEX PALOU BLOWS BY JOSEF NEWGARDEN! #INDYCAR pic.twitter.com/k3Oy7sg9YS
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) June 20, 2021
A REV Group GP-n két vadonatúj versenyző is debütált az IndyCar mezőnyében.
Az Arrow McLaren SP 7-es gépében a sérült Felix Rosenqvistet helyettesítő Kevin Magnussen a huszonegyedik helyről indulhatott és maradt is ezen pozíció környékén egészen Marcus Erisson kiforgásáig.
A svéd miatt életbe lépett sárga jelzés után a dán egy rövid ideig vezető helyen találta magát, miután egyike volt azon kevés pilótának, akik nem hajtottak ki a pitbe.
Az RLL Racinges – szintén pályán maradt – Takuma Sato néhány kör után megelőzte kollégáját, de sokáig ő sem élvezhette pozícióját, miután Magnussennel együtt neki is be kellett iktatnia a soros kiállását.
Sato végül a nyolcadikként zárt, az AMSP újonca számára viszont elektronikai hiba miatt idő előtt véget ért a futam.
A DCR/RWR 52-es Dallara-Hondájával bemutatkozott Cody Ware problémamentes versenyt zárva a tizenkilencedikként fejezte be élete első IndyCar-bevetését.
A futam során rengeteg kerék a kerék elleni csata borzolta a kedélyeket, komolyabb incidens azonban nem történt.
A bajnokságot Palou vezeti 349 ponttal, a másodikként O’Wardot jegyzik 324-gyel, míg a harmadik helyen Dixon áll 296-tal.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough