IndyCar: Hathelyes rajtbüntetés vár Alex Palou-ra Detroitban

IndyCar: Hathelyes rajtbüntetés vár Alex Palou-ra Detroitban
credit:IndyCar Media



A kvalifikáción megszerzett eredményéhez képest hat hellyel visszasorolják Alex Palou-t az IndyCar most hétvégi, detroiti duplafordulójának szombati futamán.

A Chip Ganassi Racing spanyol versenyzőjének 10-es számú autójában a Carb Dayt követően kellett motort cserélni, noha a szóban forgó Honda-erőforrás még nem érte el a kötelező 2500 futott mérföldet.

Ezzel az összetettet jelenleg vezető Palou lett a legelső pilóta, aki áldozatául esett a 2020-ban visszahozott szabálynak.


hirdetés


Az IndyCar regulái értelmében egy autó összesen négy motort használhat büntetlenül az idény során, amelyeknek 2500 mérföldet kell kibírniuk. Ebbe az összesen 10.00 mérföldbe nem csak a versenyhétvégék, de a tesztek is beletartoznak.

A tavalyi évet megelőzően ezen négy motort érintő, az előírt maximum előtt megejtett, szükségszerű cseréket még entrant pontok levonásával szankcionálták. Rajtrácsbüntetést csak abban az esetben szabtak ki, ha egy csapat annak ellenére döntött az új erőforrás mellet, hogy azt nem indokolta meghibásodás, vagy sérülés.

2020-tól viszont már nincs különbség csere és csere között. Ha a 2500 mérföld elérése előtt új motor kerül az autóba, akkor az a körülményektől függetlenül büntetést von maga után – épített/utcai pályákon hat, oválokon pedig kilenc helyes hátrasorolás formájában, amit a soron következő futamon kell letölteni.

Kivétel az Indianapolis 500.

Ha ezen verseny előtt kell erőforrást cserélni, akkor az érte járó büntetést az eggyel későbbi versenyre szabják ki. Ennek köszönhetően kell Palou-nak csak most, Detroitban szembesülnie a hátrafelé száműzetéssel.



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy