IndyCar: Grosjean már idén megejti oválpályás debütálását

Az eredeti tervek szerint Romain Grosjean csak épített és utcai pályás programmal vágott volna neki karrierje első IndyCar-szezonjának.
Ennek oka prózai volt: a francia versenyző családja nem szerette volna, ha a veszélyesebbnek tartott oválokon is pályára hajt tavaly novemberi, kis híján fatális végkimenetelű, bahreini balesete után.
Az augusztus 21-ei, World Wide Technology Racewayen (Gateway) rendezendő futam mellett azonban kezdettől fogva ott lebegett egy kérdőjel.
A szóban forgó ovál csak 1.25 mérföldes, elméletileg kevesebb kockázatot tartogatva, mint a naptár másik két, “balra kanyarodó” vonalvezetése, a 1.5 mérföldes Texas Motor Speedway és a 2.5 mérföldes Indianapolis Motor Speedway.
hirdetés
Mostanra megszületett a döntés és Grosjean rábólintott Gatewayre.
Elhatározásában saját bevallása szerint főként az Indianapolis 500 játszott szerepet, amelyet svájci otthonából követett végig.
“Furcsa, hogy csak néztem és nem voltam a részese, miközben tudtam, a barátaim ott vannak” – nyilatkozta a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racing újonca az AP-nek.
“Kezdetben nem akartam oválozni, most viszont mégis kipróbálnám, hogy lássam, szeretném-e ezt is csinálni a jövőben.”
A DCR/RWR egyelőre nem erősítette meg hivatalosan a francia nevezését. Dale Coyne viszont már hetekkel ezelőtt leszögezte, ha pilótája igent mond a Bommarito Automotive Group 500-nak keresztelt viadalra, akkor hajlandóak egy harmadik autót nevezni számára.
hirdetés
Grosjean nem csak az IndyCarban gondolkodik.
Kacérkodik az IMSA WeatherTech SportsCar Championship hosszútávú versenyeivel is, kezdve a januári Daytona 24-gyel.
Ezt megelőzően viszont, még októberben át kell esnie egy újabb, a sérült bal kezét érintő bőrátültetésen.
Reményei szerint azonban a híres, egynapos viadal programjának kezdetére már teljesen felgyógyulhat.
Egy biztos, a népszerű versenyző jelenleg élvezi új életét.
Szabadidejében lakókocsival járja az USA-t, az indianapolisi GMR Grand Prix-n szerzett “ezüstérmes” helyét pedig még mindig nem tudta feldolgozni.
“Életem egyik legcsodálatosabb pillanata volt, amikor másodikként célba értem és az interjúm alatt a nézőtéren mindenki állva ünnepelt. Voltam már dobogón az F1-ben is, de annyi energiát, szeretetet még sosem láttam, mint amennyi Indyben jött a lelátókról. Még otthon a feleségem is elsírta magát a tévé előtt. Ez egy pokolian gyönyörű utazás.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough