IndyCar: 2022 tavaszán kezdődhet meg a hibridek tesztsorozata

IndyCar: 2022 tavaszán kezdődhet meg a hibridek tesztsorozata
IndyCar: 2022 tavaszán kezdődhet meg a hibridek tesztsorozata



Ha minden a jelenlegi tervek szerint alakul, akkor jövő márciusban már a pályán fognak körözni az NTT IndyCar Series hibrid erőforrásai.

A széria hasonló tesztprogramot képzelt el, mint amit a 2015-2017 között használt, gyártói aero kitek idején alkalmaztak. A Chevrolet és a Honda akkor két tapasztalt versenyző – Oriol Servia és Juan Pablo Montoya – segítségével dolgozott a szériában jelenlévő, valamennyi pályatípuson, méghozzá egyszerre.

“Az új motorok tesztje a következő év első negyedévében kezdődhet meg” – erősítette meg a Motorsportnak az IndyCar elnöke, Jay Frye.

“Halasztanunk kellett párszor, most viszont elégedettek vagyunk azzal, ahol tartunk.”

Optimális esetben az IndyCar autói 2023-ban már a jelenlegi 2.2-ről 2.4 literesre növelt ikerturbós V6 motorokkal és a hibrid rendszerrel feszülhetnek egymásnak.

A mostani erőforrásokkal kb. 700 lóerőt tudnak produkálni az épített és utcai pályákon, amit a push-to-pass által további 50-nel tudnak megfejelni.

Az új generációs motorral viszont már az a cél, hogy 2025-re elérjék a 800 lóerős alapot, ehhez pedig még további 100 adódna a KERS jóvoltából.

A hibrid rendszer – ennek gyártóját egyelőre nem nevezték meg – miatt extra hűtési rendszerre, elektronikára és egyéb elemekre lesz szükség, így a becslések szerint az autók súlya nagyjából 45 kg-mal nőni fog.


hirdetés


Idén márciusban már sor került egy rendhagyó tesztre az IMS oválján, aminek során megemelt p2p-vel póbálták szimulálni a hibrid rendszer működését. A versenyzők visszajelzései pedig meglehetősen vegyesen alakultak.

“Már akkor megmondtam, hogy több kérdésre számítunk, mint válaszra, végülis erre valók a tesztek” – folytatta Frye.

“Meg kellett értenünk, hogyan fog majd viselkedni, mivel tudomásunk szerint eddig még senki sem használt hibrideket oválon. Tudjuk, hogy a jelenlegi push-to-pass búcsúzni fog, ahogyan azt is, hogy a hibridek épített és utcai pályákon működőképesek. A tőlünk telhető legjobban dolgozunk azon, hogy oválokra is alkalmassá tegyük. Az a lóerő mennyiség, amivel végrehajtottuk a szimulációt márciusban sok volt, főleg az abroncsoknak…. De legalább tudomást szereztünk erről. Emlékeznek arra, amikor pár évvel ezelőtt teszteltük a p2p-t Phoenixen, Gatewayen és Poconón? A versenyzőknek nem tetszett az a hirtelen lassulás, ami a kikapcsolása után fellépett. Nos, ezt már kijavítottuk, szóval ebből is tanultunk.”

A versenyek élvezhetősége szempontjából kiemelten fontos megjegyezni, hogy a rendszernek köszönhetően a pilóták képesek lesznek saját maguk, a cockpitből újraindítani a lefulladt autóikat.

Ennek révén jóval kevesebb, sárga zászlós szakaszra is lehet majd számítani. A mostani gyakorlatban a pályán megállt gépekben veszteglő versenyzőknek nincs más választásuk, mint megvárni, amíg a széria utazó biztonsági csapatának (AMR Safety Team) tagjai a helyszínre érnek és végrehajtják a manuális újraindítást.

Ha pedig már biztonság, a hibrid-rendszer miatt a szériának egy új protokollt kell életbe léptetnie, aminek részeként a pitben szolgálatot teljesítő csapattagok, az AMR Safety Team emberei, sőt még az IndyCar hivatalos tisztviselői is külön tréningre lesznek kötelezve.

Az autókra emellett külön jelzőfény lesz installálva, ami megmutatja majd, hogy biztonsággal hozzájuk lehet-e érni.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a hibridizációval járó extra költségek – különösképpen a tervezett KERS ára – milyen formában lesznek ráterhelve a csapatokra.



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy