Scott McLaughlint választották a 105. Indy 500 legjobb újoncává

Nem az előzetes várakozásainak megfelelő eredménnyel zárt ugyan, de Scott McLaughlin mégsem távozott trófea nélkül élete első Indy 500-áról.
A háromszoros Supercars-bajnok a tizenhetedik helyre kvalifikálta 3-as számot viselő Dallara-Chevyjét, megszerezve ezzel a Team Penske legmagasabb rajtpozícióját.
Magát a versenyt azonban csak a huszadikként fejezte be, köszönhetően többek között egy büntetésnek is, amit a pitben életben lévő sebességhatár túllépéséért kapott.
Még így is szerencséje volt, hiszen csak a hajszál válaszotta el attól, hogy csapattársához, Will Powerhez hasonlóan ne pördüljön meg.
hirdetés
“Egy malőr és kész” – nyilatkozta McLaughlin az Indy 500 záróbankettjét megelőző sajtótájékoztatón.
“Akárcsak Bathurstön, itt sem lehet hibázni, tökéletesnek kell lennie a napnak. Ezért annyira fontos a tapasztalat. Ez a hely büntet, különösen, ha olyan körülmény adódik, amit nem látsz előre.”
A 27 éves újonc – aki három héttel korábban, Texasban a másodikként ért célba karrierje első oválfutamán – teljesítménye azonban még így is elegendő lett arra, hogy őt válasszák meg a 105. Indy 500 legjobb debütánsává.
A szavazásra válogatott egykori, valamint jelenlegi újságírók, továbbá az IndyCar és az Indianapolis Motor Speedway kijelölt tisztviselői voltak jogosultak.
A döntés során nem csak a pályán – edzések, kvalifikáció, verseny – nyújtott teljesítményt kellett számításba venni, hanem többek között a médiához és a rajongókhoz való hozzáállást, a sportszerűséget, továbbá az Indianapolis 500 szellemiségéhez méltó magatartást.
Rookie of the Year trophy. Good race @PiFitti 🙌🏻 #Indy500 pic.twitter.com/xgo7cAks6Q
— Scott McLaughlin (@smclaughlin93) May 31, 2021
McLaughlin húsz év óta az első Team Penske-sként kapta meg ezt az elismerést, sőt, a csapat teljes történetét tekintve is csak a negyedik versenyzőként Mark Donohue (1969), Rick Mears (1978) és Helio Castroneves (2001) után.
“Nagyszerű érzés, hogy nekem ítélték oda ezt a címet. Igazán megtisztelő, hogy olyan nevek közé tartozhatok, mint Castroneves, Wickens (2018), Pato O’Ward (2020) és még hosszasan folytathatnám a sort. Nem egy rossz társaságnak lettem a tagja.”
McLaughlinon kívül még két újonc vágott neki a Május Hónapnak.
A Top Gun Racinggel nevezett RC Enerson nem tudta kvalifikálni magát a versenyre, a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racinget szolgáló Pietro Fittipaldi viszont a tizenharmadik rajthelyről vághatott neki a távnak.
A brazil pilóta ezzel a leggyorsabb debütáns címét hódította el, egy héttel később azonban magát a futamot már csak a huszonötödikként fejezte be.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough