Penske: Kellenek az oválok, mert az IndyCar nem egy sportautó-bajnokság

Jelenleg mindössze három oválpálya szerepel az IndyCar versenynaptárában. Ez pedig nem csak a rajongók, de maga Roger Penske szerint is tarthatatlan állapot.
„Muszáj, hogy legyenek a menetrendben rövid oválok, másfél mérföldesek, valamint nagy superspeedwayek is” – jelentette ki a Kapitány az Indianapolis Motor Speedwayen rendezett sajtótájékoztatóján.
„Az épített és utcai pályák is szükségesek, különösképpen utóbbiak, mivel olyan, potenciális rajongókat is elérünk velük, akiket máshol nem tudnánk. Az egyik legfontosabb számomra, hogy kiterjesszük a szurkolói bázist. Persze szeretnénk még több rövid ovált is beiktatni. Szó volt Richmondról, de az iowai visszatérés is felmerült.”
hirdetés
Pletykaszinten kering egy ideje a Michigan International Speedway kétmérföldes vonalvezetésének lehetősége is, de ezen híreszteléseket Penske igyekezett lehűteni.
„Semmit nem tudok mondani most Michiganről. Még nem is tárgyaltunk velük. Nincs teljesen kizárva, de vannak más oválok, amelyeket a csapatunk vizsgál. A lényeg, hogy nem akarom azt, hogy az IndyCar egy sportautó bajnoksággá váljon az épített és utcai pályák eluralkodása miatt. Mindenekelőtt viszont készen kell állnunk az Indy 500-ra. Az IndyCar egy oválokon nyugvó bajnokság, amelynek ez a koronaékszere, ezt szem előtt tartva kell építkeznünk. Az utcai futamok jók, mivel nem lehet oválokon versenyezni városokban. Az általuk kibővült rajongótábor viszont remélhetőleg segít nekünk abban, hogy összességében véve is növekedhetnk. Mindez azonban egy lassabb, időigényesebb folyamat.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough