Az Indy 500 csajcsapata számára a legendás verseny csak a kezdetet jelenti

Az Indy 500 csajcsapata számára a legendás verseny csak a kezdetet jelenti
credit:IndyCar Media



A kvalifikáció második napján, idegtépő 75 percet követően vált csak biztossá a Paretta Autosport helye a 105. Indianapolis 500 rajtrácsán.

Az utolsó sor maradék három helyéért azon öt versenyző szállt harcba, akik nem tudták már szombaton beverekedni magukat a top 30 közé.

A szétlövés során végül bejutott a mezőnybe Sage Karam (Dreyer & Reinbold Racing), Will Power (Team Penske), valamint Parettáék nagy örömére Simona De Silvestro is élni tudott az utolsó lehetőségével.

Elvérzett viszont az AJ Foyt Racinges Charlie Kimball, valamint a Top Gun Racinggel nevezett RC Enerson is.


hirdetés




“Őszintén megmondom, rendkívül nehéz kvalifikáción vagyunk túl” – nyilatkozta De Silvestro a vasárnapi sajtótájékoztatóján.

“A csapatba vetett hitem viszont végig megmaradt, mindenki nagyon keményen dolgozott. Én még több nyomást helyeztem magamra, hogy meg tudjuk csinálni. Sikerült. Remélhetőleg legközelebb már nem lesz részünk ilyen idegőrlő pillanatokban. A csapat valamennyi tagja eltökélt, remélem, sok kislányt inspirálni fogunk arra, hogy azok legyenek, amik szeretnének. Mi is ezt csináljuk most. Őszintén szólva, visszatekintve a karrieremre, nagyon büszke vagyok, hogy ennek a részese lehetek.”

A Beth Paretta által alapított gárda indianapolisi nevezését idén év elején jelentették be hivatalosan. A PA abból a szempontból számít különlegesnek, hogy nem csak női tulajdonossal és versenyzővel rendelkezik, de az autó körül is zömében hölgyek dolgoznak.

Sokan pedig eleve elkönyvelték, hogy a csapat megfogta az Isten lábát, lévén a Team Penske technikai és erőforrásbeli partnereiként vághattak neki a Május Hónapnak.

Ironikus módon azonban pont a Kapitány alakulata lett az a nagyok közül, amely a leginkább leszerepelt eddig a Speedwayen.

Nem, hogy a pole-ról döntött Fast 9-ba nem jutottak be, de a legjobb rajthelyük csak a tizenhetedik lett az újonc Scott McLaughlin révén, míg Josef Newgarden a huszonegyedik, Simon Pagenaud pedig a huszonhatodik lett. Power ráadásul – mint fentebb említésre került – kis híján be sem jutott a rajtrácsra. Akárcsak a kvázi Penske B-csapatot szolgáló De Silvestro.

A lényeg viszont. hogy mindannyian ott lehetnek május 30-án az Indy 500 mezőnyében, ahol tényleg bármi megtörténhet.

credit:IndyCar Media


“Úgy érzem, mintha egy nagy hegyet másztunk volna meg együtt” – mondta a már fellélegzett Paretta a Last Row Shootout után.

“Nem is lehetnék boldogabb, alig várom a vasárnapot. Ez csak a kezdet.”

Az üzletasszony már korábban leszögezte, hogy további IndyCar-versenyekben is gondolkodnak.

“Fontolgatjuk, hogy kiterjesztjük a programunkat. Ennek egy része Simonától is függ, aki jelenleg a Porschéval áll szerződésben, úgyhogy figyelni kell arra, hogy a versenyek ne ütközzenek az ő kötelezettségeivel. Rogerrel [Penske] és a Penske Entertainment felső vezetésével azonban eleve úgy egyeztünk meg, hogy itt alapozunk Indyben, majd erre építkezünk.”



credit:IndyCar Media


De Silvestro bízik abban, hogy adott esetben újra megkaphatja a Porsche jóváhagyását.

“Jelen pillanatban élő kontraktusom van velük, nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy egy ekkora márkával van kapcsolatom. Amikor felhívtam őket, hogy Indyről beszéljünk, két másodpercbe sem telt, hogy rábólintsanak. Jól tudják, mennyire fontos is az IndyCar, ebből a szempontból is nagyon jó, hogy mellettem állnak.”

A PA a Penske által tavaly nyáron éltre hívott esélyegyenlőségi program, a Race for Equality & Change részét képezi, akárcsak a USF2000 nevelőszériában szintén idén debütált, afroamerikaiak által vezetett Force Indy csapat.

Paretta hálás a lehetőségért, főként a Team Penske-vel való együttműködésért

“Sokkal könnyebb szponzorokat, szakembereket találni, ha elmondhatod magadról, hogy technikai partnerségben állsz Roger Penske-vel. Nekem is megvan az ismeretségi köröm, a Chevrolet-val is már régóta jó kapcsolatban állok, úgyhogy itt nem volt szükség a Penske-re. Minden kétséget kizáróan viszont vannak olyan esetek, amikor segítenek. Ha mondjuk egy potenciális támogatóval tárgyalok és esetleg hezitálnak, akkor kétségkívül jól jön ennek a ténynek a megemlítése.”

Arról egyelőre nincs konkrét információ, hogy az Indianapolis 500 után mire készül a PA. Sajtóinformációk szerint azonban mindenképpen szeretnének még ebben a szezonban indulni Gatewayen, valamint legalább egy road-futamon.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy