Indy 500: Baleset ellenére is dominált a CGR, Will Power egyelőre NINCS a mezőnyben

Elégedetten dőlhet hátra a 105. Indianapolis 500 kvalifikációjának első napja után a Chip Ganassi Racing. A Team Penske azonban minden lehet egyelőre, csak boldog nem.
A CGR-nek sikerült végrehajtani azt a fegyvertényt, hogy a négyfős legénységének valamennyi tagja ott lehet a vasárnapi, pole-pozícióért zajló Fast Nine szegmensben.
Scott Dixon révén ráadásul az élről várhatják a folytatást, miután az új-zélandi 231.828 mph-s, négykörös átlagát senki sem volt képes überelni.
A gárda oválpilótája, Tony Kanaan a harmadik legjobb kvalifikációs kísérletet produkálta, míg Alex Palou a hetedik, Marcus Ericsson pedig a kilencedikként zárta a napot.
Ganassiék szombatja azonban mégsem volt teljes egészében felhőtlen.
hirdetés
Palou a délután folyamán nekivágott egy második négykörös etapnak, mivel ekkor még nem érezte teljesen biztosnak helyét a legjobb kilenc között.
Ezen kísérlet azonban katasztrofális fordulatot vett, miután a harmadik körében elvesztette uralmát a 10-es számú Dallara-Honda felett és nagy sebességgel a 2-es kanyar falának csapódott.
A spanyol pilóta sértetlenül megúszta a bukást, az autó viszont már egyáltalán nem volt jő “bőrben”.
Öröm az ürömben viszont, hogy végül senki sem taszította ki a felsőházból, így harcban maradt a rajtelsőségért.
Ebben nagy szerepet játszott az a tény is, hogy – miután a legtöbben a lehető leghidegebb aszfalton akartak újabb próbálkozást tenni – a kvalifikácó vége felé feltorlódtak az autók.
A szabályok értelmében az extra kísérletre vállalkozók két vonalra sorakozhattak fel: a másodikon érkezési sorrendben hajthattak pályára, míg az elsőt választók prioritást élvezve, rögtön kimehettek, de cserébe a korábbi átlaguk érvénytelenítésre került.
A Fast 9-ra pályázók természetesen ezt nem kockáztatták meg, a top 30-ba jutásért küzdőknek viszont nem volt vesztenivalójuk.
Az óra kegyegett, a pályát pedig egymás után vették birtokukba az utóbbi kasztba tartozó autók. Ebből adódóan az olyan versenyzők, mint például a tizedikként végzett Alexander Rossi (Andretti Autosport), vagy épp a tizenötödikként rangsorolt Takuma Sato (RLL Racing) lecsúsztak a javítás lehetőségéről.
Visszatérve a Fast 9 mezőnyére: Ganassiékon kívül befért még két andrettis a másodikként zárt Colton Herta és a nyolcadik átlagot futott Ryan Hunter-Reay által, szintén két géppel képviseltetheti magát az Ed Carpenter Racing a negyedik és ötödik pozíciókat megszerzett Ed Carpenter, valamint Rinus VeeKay jóvoltából, de ott lesz még a Meyer Shank Racinggel visszatért Helio Castroneves is.
Utóbbi brazil minden valószínűség szerint rendkívül örült most annak, hogy két évtized után először nem a Team Penske színeit képviseli.
A Kapitány alakulata számára ugyanis egy óriási fiaskóval ért fel ez a nap.
Négy plusz egy pilótájuk közül a legmagasabban az újonc Scott McLaughlin végzett a maga tizenhetedik helyével, míg Josef Newgarden a huszonegyedik, Simon Pagenaud pedig a huszonhatodik lett.
A legsúlyosabb döfést azonban Will Power és a kvázi Penske B-csapatnak is minősülő Paretta Autosportot szolgáló Simona De Silvestro szolgáltatta.
Sem az ausztrál, sem pedig a svájci nem tudta beverekedni magát a legjobb 30 közé, így nekik a vasárnapi, az utolsó sorért zajló szétlövés maradt az utolsó esély az Indy 500-on való részvételre.
Poweren és De Silvestrón kívül ezért a maradék három rajthelyéért harcol majd Sage Karam (Dreyer & Reinbold Racing), Charlie Kimball (AJ Foyt Racing) és RC Enerson (Top Gun Racing) is.
Közülük tehát ketten már legfeljebb csak nézőként követhetik nyomon a 105. Indy 500 küzdelmeit.
A kvalifikáció első napján a 10-29. pozíciók sorsa végérvényesen eldőlt.
Magyar idő szerint 19:00-tól kerül sor az utolsó három helyért zajló ‘Last Row Shootoutra’, majd 20:30-tól következik a Fast 9.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough