Lehullt a lepel a 105. Indy 500 hivatalos pace carjáról

Lehullt a lepel a 105. Indy 500 hivatalos pace carjáról
credit:IMS



A 2021-es Indianapolis 500 borítékolhatóan hatalmas izgalmakat tartogat majd, elég csak arra gondolni, hogy jelen állás szerint akár harminchat pilóta/autó kombinációra is számítani lehet a nevezési listán.

Ez pedig ugyebár magában hordozza a színtiszta kvalifikációs drámát, lévén 2019 után ismét lesznek olyan próbálkozók, akik nem fogják meglátni a futam zöld zászlaját, miután a mezőnyben tradicionálisan csak harminchárom rajthely áll rendelkezésre.

Egy ilyen, várhatóan epikus versenyhez pedig egy epikus felvezető autó dukál.



hirdetés


Minden évben hatalmas várakozás előzi meg, hogy melyik márka és annak melyik típusa fogja a zöld zászlóig vezetni az Indianapolis 500 mezőnyét,  különösen annak fényében, hogy a biztonsági autó intézménye eleve az Indianapolis Motor Speedwayhez köthető.



Az első Indy 500-ra 1911-ben került sor, a mezőny pedig akkor egészen pontosan negyven főt számlált. Miután a versenyt állórajttal indították, a szervezőket aggodalommal töltötte el, hogy az autók létszáma miatt komolyan fennállt az esély egy tömegkarambolra.

Tanakodtak, tanakodtak, majd végül arra jutottak, hogy egy utcai autó mögött rajtoljon el a mezőny, ami az első kör végén el is hagyta a pályát, zöld utat (ami itt most csak egy szófordulat, mivel ekkoriban még a piros zászló jelentette a futam kezdetét) adva a pilótáknak – és egyúttal megteremtve a repülőrajt szokását is.

1934 óta – három alkalmat leszámítva – harminchárom autó alkotja az Indianapolis 500 mezőnyét, amelyet immár a márka 1978-as debütálása óta tizennyolcadik alkalommal egy Corvette fog felvezetni, azon belül is a 2021-es, lenyitható tetejű Chevrolet Corvette Stingray.



Magát a Chevrolet-t tekintve az idei futam már a harminckettedik lesz a sorban.

A gyártó 1948-ban, a Fleetmaster Six-szel debütált, mint hivatalos pace car-partner, a cég kapcsolata az Indy 500-zal azonban jóval korábbra vezethető vissza.

A márkát 1911-ben alapították, abban az évben, amelyben a legendás viadal mezőnye először megkapta a starjelet.

A Chevrolet-fivérek valamennyien részt vettek versenyzőként is az 500-on.

Arthur már 1911-ben is tagja volt a mezőnynek, majd 1916-ban újra visszatért az IMS-re, legjobb eredményét utóbbi évben szerezte, amikor a 18.-ként intették le.

A céget William C. Duranttal közösen megalapított Louis négyszer is elrajtolt az 500-on, a legmagasabban pedig, hetedikként 1919-ben zárt.

A legnagyobb sikert azonban Gaston érte el, aki 1920-ban győzni is tudott az embert próbáló viadalon.

A hagyományoknak megfelelően a rajtot megelőző, bemelegítő körökön egy ismert személy foglalhat helyet a volán mögött, aki természetesen a zöld zászlót követően átadja majd a helyét a profi pace car sofőrnek, aki várhatóan idén is Sarah Fisher lesz.



Azt, hogy május 30-án melyik híresség vezetheti fel az Indianapolis 500 harminchárom fős mezőnyét, a későbbiekben jelentik be.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy