NASCAR: Truex Jr. nem megszelídítette, hanem egyenesen leigázta Darlingtont

Martin Truex Jr. győzelmével ért véget a NASCAR Cup Series darlingtoni versenye
A Joe Gibbs Racing pilótája főkategóriás karrierje harmincadik elsőségét aratta, ebből a harmadikat a 2021-es szezonban. Utóbbinak köszönhetően továbbra is csak ő mondhatja el magáról idén, hogy egynél több futamon tudott diadalmaskodni.
A Darlington Raceway 1.366 mérföldes oválját a ‘túl kemény ahhoz, hogy megszelídítsék’ szlogennel reklámozzák, erre azonban Truex Jr. pályafutása során már másodszor is fittyet hányt.
Ezúttal raádásul abszolút dominanciával.
hirdetés
A 2017-es Cup-bajnok 248 kört töltött az élen a 293-ből, megnyerte mindkét szakaszt és végül a kockás zászlót is ő látta meg elsőként, 2.571 másodpercet adva a hajrában őt kitartóan üldöző Kyle Larsonnak.
A Goodyear 400 a NASCAR tradicionális, visszatekintő versenyeként funkcionált, amelyen a mezőny tagjainak többsége retro dizájnnal hajtott pályára. A 19-es számú Toyotával Truex Jr. korábbi csapata, a már megszűnt Furniture Row Racing előtt tisztelgett, amelynek színeiben négy évvel ezelőtt felért a bajnokság csúcsára.
Nem meglepő módon a győzelmét is az egykori alakulat tagjainak ajánlotta.
„Az autó egyensúlya jó volt, lényegében azt csinálta, amit én akartam” – nyilatkozta a Foxnak Truex Jr.
„Az utolsó etapban viszont túlkormányzottá vált, ideges is voltam, hogy az 5-ös [Larson] el fog kapni, pláne, amikor a lekörözöttek közé kerültem. Szerencsére jól jöttünk ki a dologból, büszke vagyok a csapat minden tagjára.”
Em. Tee. Jay! pic.twitter.com/hif4UitbrX
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) May 9, 2021
Larson számára ez a futam sem múlt el anélkül, hogy ne kapott volna büntetést a pitbéli sebességhatár túllépéséért (úgy tűnik, idén sportot űz ebből), aminek köszönhetően a mezőny végére száműzték.
Ezt az akadályt viszont le tudta küzdeni, az utolsó szakasz második felében végrehajtott kiállások után pedig már a második helyen haladva próbálta megszorongatni Truex Jr.-t.
Erőfeszítéseit azonban nem koronázta siker és végül meg kellett elégednie az „ezüstérmes” pozícióval.
„Meglepett, hogy egyáltalán be tudtam őt érni” – mondta a Hendrick Motorsports pilótája.
„A pitroadon képes voltam a közelébe férkőzni, majd a pályán nagyon gyorsan feértem rá. Az 1-es és a 2-es kanyar között lehetőségem lett volna arra, hogy megkíséreljem az előzést, de úgy gondoltam, inkább türelmes maradok… Truex viszont a hosszabb etapján jobbnak bizonyult nálam. Utólag azt kívánom, bárcsak éltem volna azzal a korábbi sansszal.”
A harmadik és ötödik helyeken a Joe Gibbs Racing pilótái zártak Kyle Busch, valamint Denny Hamlin személyében, míg negyedikként William Byron fejezte be a viadalt.
A Hendrick Motorsports 23 éves ifjonca ezzel zsinórban a tizedik top 10-es befutóját hozta.
Bár a verseny összességében nem volt túl akciódús, pár baleset azonban még így is színesítette a napot.
Kurt Busch's day goes up in flames.#NASCARonFS1 pic.twitter.com/KzFCy5dHLy
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) May 9, 2021
Az egyaránt a Stewart-Haas Racingnek vezető Aric Almirola és Cole Custer a 2-es kanyarban csapódott a belső falnak, előbbi pilóta a hatodik, utóbbi pedig a kilencvenkilencedik körben.
Nem távozott a pályáról jókedvűen Kurt Busch sem.
A Chip Ganassi Racing veteránjának 1-es számú Chevyje látványos lángnyelvek között, a 106. körben búcsúzott a további küzdelmektől, miután ütközött Bubba Wallace-szal (23XI Racing) és a két SHR-eshez hasonlóan a belső oldali falba vágódott.
Személyi sérülés szerencsére egyik esetben sem történt.
Az összetett pontversenyt továbbra is Hamlin vezeti Truex Jr. és Byron előtt.
A Cup Series következő fordulóját május 16-án, a Dover International Speedwayen rendezik.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough