NASCAR: Truex Jr. nem megszelídítette, hanem egyenesen leigázta Darlingtont

NASCAR: Truex Jr. nem megszelídítette, hanem egyenesen leigázta Darlingtont
credit:NASCAR



Martin Truex Jr. győzelmével ért véget a NASCAR Cup Series darlingtoni versenye

A Joe Gibbs Racing pilótája főkategóriás karrierje harmincadik elsőségét aratta, ebből a harmadikat a 2021-es szezonban. Utóbbinak köszönhetően továbbra is csak ő mondhatja el magáról idén, hogy egynél több futamon tudott diadalmaskodni.

A Darlington Raceway 1.366 mérföldes oválját a ‘túl kemény ahhoz, hogy megszelídítsék’ szlogennel reklámozzák, erre azonban Truex Jr. pályafutása során már másodszor is fittyet hányt.

Ezúttal raádásul abszolút dominanciával.



hirdetés


A 2017-es Cup-bajnok 248 kört töltött az élen a 293-ből, megnyerte mindkét szakaszt és végül a kockás zászlót is ő látta meg elsőként, 2.571 másodpercet adva a hajrában őt kitartóan üldöző Kyle Larsonnak.

A Goodyear 400 a NASCAR tradicionális, visszatekintő versenyeként funkcionált, amelyen a mezőny tagjainak többsége retro dizájnnal hajtott pályára. A 19-es számú Toyotával Truex Jr. korábbi csapata, a már megszűnt Furniture Row Racing előtt tisztelgett, amelynek színeiben négy évvel ezelőtt felért a bajnokság csúcsára.

Nem meglepő módon a győzelmét is az egykori alakulat tagjainak ajánlotta.

„Az autó egyensúlya jó volt, lényegében azt csinálta, amit én akartam” – nyilatkozta a Foxnak Truex Jr.

„Az utolsó etapban viszont túlkormányzottá vált, ideges is voltam, hogy az 5-ös [Larson] el fog kapni, pláne, amikor a lekörözöttek közé kerültem. Szerencsére jól jöttünk ki a dologból, büszke vagyok a csapat minden tagjára.”



Larson számára ez a futam sem múlt el anélkül, hogy ne kapott volna büntetést a pitbéli sebességhatár túllépéséért (úgy tűnik, idén sportot űz ebből), aminek köszönhetően a mezőny végére száműzték.

Ezt az akadályt viszont le tudta küzdeni, az utolsó szakasz második felében végrehajtott kiállások után pedig már a második helyen haladva próbálta megszorongatni Truex Jr.-t.

Erőfeszítéseit azonban nem koronázta siker és végül meg kellett elégednie az „ezüstérmes” pozícióval.

„Meglepett, hogy egyáltalán be tudtam őt érni” – mondta a Hendrick Motorsports pilótája.

„A pitroadon képes voltam a közelébe férkőzni, majd a pályán nagyon gyorsan feértem rá. Az 1-es és a 2-es kanyar között lehetőségem lett volna arra, hogy megkíséreljem az előzést, de úgy gondoltam, inkább türelmes maradok… Truex viszont a hosszabb etapján jobbnak bizonyult nálam. Utólag azt kívánom, bárcsak éltem volna azzal a korábbi sansszal.”

A harmadik és ötödik helyeken a Joe Gibbs Racing pilótái zártak Kyle Busch, valamint Denny Hamlin személyében, míg negyedikként William Byron fejezte be a viadalt.

A Hendrick Motorsports 23 éves ifjonca ezzel zsinórban a tizedik top 10-es befutóját hozta.

Bár a verseny összességében nem volt túl akciódús, pár baleset azonban még így is színesítette a napot.



Az egyaránt a Stewart-Haas Racingnek vezető Aric Almirola és Cole Custer a 2-es kanyarban csapódott a belső falnak, előbbi pilóta a hatodik, utóbbi pedig a kilencvenkilencedik körben.

Nem távozott a pályáról jókedvűen Kurt Busch sem.

A Chip Ganassi Racing veteránjának 1-es számú Chevyje látványos lángnyelvek között, a 106. körben búcsúzott a további küzdelmektől, miután ütközött Bubba Wallace-szal (23XI Racing) és a két SHR-eshez hasonlóan a belső oldali falba vágódott.

Személyi sérülés szerencsére egyik esetben sem történt.

Az összetett pontversenyt továbbra is Hamlin vezeti Truex Jr. és Byron előtt.

A Cup Series következő fordulóját május 16-án, a Dover International Speedwayen rendezik.