A PJ1 taccsra vágta az IndyCart Texasban, de marad, mert a NASCAR többet fizet

A PJ1 taccsra vágta az IndyCart Texasban, de marad, mert a NASCAR többet fizet
credit:IndyCar Media



Az IndyCar múlt hétvégi duplafordulója újfent bizonyította, hogy a Texas Motor Speedway már korántsem képes olyan open-wheel versenyeket prezentálni, mint évekkel korábban.

Az ok a pálya felső részén volt keresendő, amit a PJ1 TrackBite nevű, egyedi formulájú szintetikus gyantával vontak be annak érdekében, hogy alkalmasabb legyen a NASCAR autóinak.

A gond csak az, hogy a jóval könnyebb Indy-gépek számára viszont teljességgel alkalmatlan.



hirdetés


A PJ1-t 2019-ben használták először, később viszont az IndyCar kedvéért eltávolították a felület egy részét, de még így sem érték el a kívánt hatást.



A TMS elnöke, Eddie Gossage számos kritikát kapott, amiért a korábbi, izgalmas ow-versenyek helyett ma már egy előzésekben szegény körözést kapnak a nézők.

Az üzletember azonban leszögezte a NASCAR pályamérnökeinek, valamint a pilótáknak közös megegyezésben kell kérvényeznie az adott pályától a PJ1-t. Ez a TMS esetében is megtörtént, tehát nem a létesítmény magánakciója volt.

“Megértem a frusztrációt” – írta Gossage Twitteren.

“Mi is azok vagyunk. Beszéltem Roger Penske-vel és Jay Frye-jal, muszáj találni valamilyen megoldást. Az, amit a pályán láttunk senkivel szemben sem fair. A valóság viszont, hogy a NASCAR miatt felvitt vegyület marad. […] Senki nem szereti jobban az IndyCart nálam, de az üzlet az üzlet. A pénzt kell követni. A NASCAR-ból származó dollárok száma pedig sokkal több, mint az IndyCaré. Keressük a megoldást, mi is azt akarjuk, hogy régi típusú texasi versenyzés visszatérjen.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy