„Próbáltam nem hősködni” – Robert Wickens visszatért a volán mögé (VIDEO)

“Próbáltam nem hősködni” – Robert Wickens visszatért a volán mögé (VIDEO)
credit:IMSA
“Próbáltam nem hősködni” – Robert Wickens visszatért a volán mögé (VIDEO)


Bő két és fél évvel a kis híján tragikus végkimenetelű bukása után újra versenyautóval körözhetett Robert Wickens.

A 32 éves pilóta a Bryan Herta Autosport 54-es számú Hyundai Veloster N TCR-ét vihette pályára a Mid-Ohio Sports Car Course-ön.

A teljes egészében kézi vezérlésű autót az IMSA alá tartozó Michelin Pilot Challenge-ben a szintén mozgássérült Michael Johnson vezeti.



hirdetés


Wickens a délelőtt folyamán 25 kört tett meg a 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló vonalvezetésen.

Elmondása szerint minden természetesnek, megszokottnak tűnt vezetés közben. Az egyetlen komolyabb nehézséget az autóból való be- és kiszállás jelentette, ami értelemszerűen sokkal hosszabb időbe telt számára, mint még egészséges korában.

„Amikor felébredtem a mesterséges kómából, az volt az első kérdésem, hogy mikor versenyezhetek újra” – emlékezett vissza Wickens, aki jelenleg is az Arrow McLaren SP alkalmazásában áll, mint tanácsadó.

„Hétéves koromban kezdtem gokartozni és a családom rengeteg dolgot feláldozott miattam… Mindenki óriási erőfeszítéseket tett a karrierem érdekében, nem engedhettem, hogy ilyen könnyen elvegyék ezt tőlem. A sérülés csak visszalépés volt, nem szükségszerűen a pályafutásom vége.”

credit:IMSA

Wickens 2018 augusztusában, az IndyCar Pocono Racewayen rendezett futamán szenvedett életveszélyes sérüléseket, beleértve a gerincvelő mellkasi szakaszát ért károsodást is, aminek következtében deréktól lefelé megbénult.

„Ezek életem meghatározó pillanatai. Harminckét évesen még annyi mindent meg akarok élni és ezt a lehető legteljesebben szeretném. Ez hajtott és hajt a mai napig a rehabilitációm során. Tudtam, hogy ha nem adok bele mindent, akkor hátralévő életem során végig ostorozni fogom magam, hogy ‘Mi lett volna, ha keményebben próbálkozom? Miért nem csináltam ezt, vagy azt?'”

A lexingtoni körözést Bryan Herta és üzleti partnere, George Steinbrenner IV tette lehetővé.

„Versenyzőként és egy realista emberként, Bryan rájött, hogy milyen klassz lehetőség is ez. George-dzsal megkeresetek engem, hogy szeretném-e, ha kölcsönkérnék nekem néhány körre Michael Johnson imádott autóját. Innentől felgyorsultak az események, de végül mindez sok fronton, az emberek nagylelkűségének hála valósulhatott meg.”



Wickens napját nem könnyítette meg, hogy kora reggel jókora felhőszakadás áztatta el a pályát.

Néhány kisebb hibát leszámítva azonban remekül helytállt.

„Az autó még mindig egy darabban van. Jó érzés volt vezetni. Annyi minden történt: először vezettem versenyautót kézi vezérléssel, először mentem vele vizes pályán. Most már az eddigieknél is jobban értékelem azt, amit Michael el tudott érni. Próbáltam nem hősködni, de kemény volt!”



Kapcsolódó:

>>>>>Wickens-baleset: Egy csapattag elkísérte a kórházba, hogy ne egyedül haljon meg

>>>>>Robert Wickens- Az ember, akit semmi sem tud a padlóra küldeni



Arra a kérdésre, hogy mit jelent ez a teszt a jövőjére nézve, Wicken így válaszolt:

„Ez csak egy lehetőség volt, amit elfogadtam. Nincsenek konkrét kilátások a közeljövőre nézve. Nem is akarok túlságosan nagy lépéseket tenni, úgymond beelőzni önmagam. A hosszútávú céljaim nem változtak. Vissza akarok térni a motorsport elit szintjére. A felépülésem folyamatának nulladik napjától ez lebegett a szemeim előtt. A mostani teszt egy hatalmas lépés előre, de tényleg csak ennyi. Sajnos még semmi más nincs.”

A legnagyobb problémát jelenleg nem is a fizikai korlátai, sokkal inkább az anyagiak jelentik.

„Ilyen a motorsport világa, amiben élünk. Nem számít, hogy az IndyCarról, a Formula E-ről, vagy az IMSA-ról van szó. A pénzügyi háttér a legelső akadály.”