„Próbáltam nem hősködni” – Robert Wickens visszatért a volán mögé (VIDEO)

Bő két és fél évvel a kis híján tragikus végkimenetelű bukása után újra versenyautóval körözhetett Robert Wickens.
A 32 éves pilóta a Bryan Herta Autosport 54-es számú Hyundai Veloster N TCR-ét vihette pályára a Mid-Ohio Sports Car Course-ön.
A teljes egészében kézi vezérlésű autót az IMSA alá tartozó Michelin Pilot Challenge-ben a szintén mozgássérült Michael Johnson vezeti.
hirdetés
Wickens a délelőtt folyamán 25 kört tett meg a 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló vonalvezetésen.
Elmondása szerint minden természetesnek, megszokottnak tűnt vezetés közben. Az egyetlen komolyabb nehézséget az autóból való be- és kiszállás jelentette, ami értelemszerűen sokkal hosszabb időbe telt számára, mint még egészséges korában.
„Amikor felébredtem a mesterséges kómából, az volt az első kérdésem, hogy mikor versenyezhetek újra” – emlékezett vissza Wickens, aki jelenleg is az Arrow McLaren SP alkalmazásában áll, mint tanácsadó.
„Hétéves koromban kezdtem gokartozni és a családom rengeteg dolgot feláldozott miattam… Mindenki óriási erőfeszítéseket tett a karrierem érdekében, nem engedhettem, hogy ilyen könnyen elvegyék ezt tőlem. A sérülés csak visszalépés volt, nem szükségszerűen a pályafutásom vége.”

Wickens 2018 augusztusában, az IndyCar Pocono Racewayen rendezett futamán szenvedett életveszélyes sérüléseket, beleértve a gerincvelő mellkasi szakaszát ért károsodást is, aminek következtében deréktól lefelé megbénult.
„Ezek életem meghatározó pillanatai. Harminckét évesen még annyi mindent meg akarok élni és ezt a lehető legteljesebben szeretném. Ez hajtott és hajt a mai napig a rehabilitációm során. Tudtam, hogy ha nem adok bele mindent, akkor hátralévő életem során végig ostorozni fogom magam, hogy ‘Mi lett volna, ha keményebben próbálkozom? Miért nem csináltam ezt, vagy azt?'”
A lexingtoni körözést Bryan Herta és üzleti partnere, George Steinbrenner IV tette lehetővé.
„Versenyzőként és egy realista emberként, Bryan rájött, hogy milyen klassz lehetőség is ez. George-dzsal megkeresetek engem, hogy szeretném-e, ha kölcsönkérnék nekem néhány körre Michael Johnson imádott autóját. Innentől felgyorsultak az események, de végül mindez sok fronton, az emberek nagylelkűségének hála valósulhatott meg.”
Stop your scroll and watch this.@robertwickens is back behind the wheel and on track. (? @IMSA) pic.twitter.com/e0jkPaUTWy
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) May 4, 2021
Wickens napját nem könnyítette meg, hogy kora reggel jókora felhőszakadás áztatta el a pályát.
Néhány kisebb hibát leszámítva azonban remekül helytállt.
„Az autó még mindig egy darabban van. Jó érzés volt vezetni. Annyi minden történt: először vezettem versenyautót kézi vezérléssel, először mentem vele vizes pályán. Most már az eddigieknél is jobban értékelem azt, amit Michael el tudott érni. Próbáltam nem hősködni, de kemény volt!”
Kapcsolódó:
>>>>>Wickens-baleset: Egy csapattag elkísérte a kórházba, hogy ne egyedül haljon meg
>>>>>Robert Wickens- Az ember, akit semmi sem tud a padlóra küldeni
Arra a kérdésre, hogy mit jelent ez a teszt a jövőjére nézve, Wicken így válaszolt:
„Ez csak egy lehetőség volt, amit elfogadtam. Nincsenek konkrét kilátások a közeljövőre nézve. Nem is akarok túlságosan nagy lépéseket tenni, úgymond beelőzni önmagam. A hosszútávú céljaim nem változtak. Vissza akarok térni a motorsport elit szintjére. A felépülésem folyamatának nulladik napjától ez lebegett a szemeim előtt. A mostani teszt egy hatalmas lépés előre, de tényleg csak ennyi. Sajnos még semmi más nincs.”
A legnagyobb problémát jelenleg nem is a fizikai korlátai, sokkal inkább az anyagiak jelentik.
„Ilyen a motorsport világa, amiben élünk. Nem számít, hogy az IndyCarról, a Formula E-ről, vagy az IMSA-ról van szó. A pénzügyi háttér a legelső akadály.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough