IndyCar: O’Ward megszerezte az új McLaren-éra első győzelmét Texasban

IndyCar: O’Ward megszerezte az új McLaren-éra első győzelmét Texasban
credit:IndyCar Media

IndyCar: O’Ward megszerezte az új McLaren-éra első győzelmét Texasban


Patricio O’Ward sikerét hozta az IndyCar Texas Motor Speedwayen rendezett duplafordulójának vasárnapi versenye.

Az Arrow McLaren SP fiatal tehetsége 23 körrel a leintés előtt vette át a vezetést Josef Newgardentől (Team Penske-től), innentől fogva pedig már nem is engedte ki többé a kezei közül.

A kockás zászló pillanatában O’Ward 1.2443 másodpercet vert kétszeres bajnok kollégájára, megszerezve ezzel főkategóriás karrierje első győzelmét.



hirdetés


“Végre!” – fakadt ki az érthetően nagyon boldog O’Ward.

“Hosszú verseny volt, az autónk tempójára viszont nem volt panasz. Nagyszerű munkát végzett ma mindenki a csapatnál.”

Ezt megelőzően utoljára 2004-ben, Adrian Fernandez személyében tudott nyerni mexikói nemzetiségű versenyző az IndyCarban.

A 22. életévét néhány nap múlva betöltő Pato győzelme révén ráadásul a McLaren-márkanév először látogathatott el az amerikai open-wheel victory lane-jére 2017-es visszatérése óta.

A wokingiak négy évvel ezelőtt még az Andretti Autosport partnereként vágtak neki több évtized hiátus után újra az Indy 500-nak, két évvel később pedig teljesen önálló alakulatként próbálták meg kvalifikálni magukat a legendás viadalra, de nem jártak sikerrel.

2020-ban végül a Schmidt Peterson Motorsports-cal léptek szövetségre, aminek révén immár a teljes szezonban képviseltetik magukat Arrow McLaren SP néven.



O’Ward elsősége révén folytatódott a sorminta, miszerint az idei szezon eddigi részében még egyetlen pilótának sem sikerült dupláznia.

Ráadásként Pato – az Alabamában diadalmaskodott Alex Palou-hoz hasonlóan – élete első, főkategóriás győzelmének örülhetett.

Ezen siker pedig nem is akármilyen bónusszal jár számára, lévén a McLaren-vezér Zak Brown már az idény elején megígérte neki, hogy ha fel tud állni a dobogó tetejére, akkor részt vehet a Forma-1 szezon végi újonctesztjén Abu Dhabiban.

Az AMSP mellett a Chevrolet-nek is jó napja volt.

Az ezt megelőző három fordulón egyaránt Honda-motoros autók nyertek, most viszont a csokornyakkendősök számára is megtört a jég.

A végén egyszerűen nem volt meg a sebesség” – mondta az ezüstérmes pozícióban zárt, szintén a Chevy táborát erősítő Newgarden.

“Nem tudom, hogy mi okozta, de rá fogunk jönni. Ettől függetlenül a csapat remek volt, igazán büszke vagyok rájuk.”

A dobogó legalsó fokára Graham Rahal (RLL Racing) állhatott fel, de befért még a top 5-be a szombati felvonást behúzott Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) és Colton Herta (Andretti Autosport) is.



A futam közvetlenül a rajtot jelző zöld zászló előtt egy komoly tömegbalesettel indult.

A láncreakciót Pietro Fittipaldi indította el, miután hátulról meglökte Sébastien Bourdais autóját.

A francia veterán keresztbe fordult, a kialakult káosz pedig magával rántott számos versenyzőt.

A legrosszabbul Conor Daly járt, akinek gépét Ed Jones és Dalton Kellett konkrétan satuba szorították, aminek következtében az 59-es Dallara-Chevy bukfencezett egyet, majd a pálya belső, füves részén állt meg.

Az ijesztő jelenetsor szerencsére nem járt személyi sérüléssel.

A bukássorozatnak hála azonban a verseny már azelőtt véget ért, hogy elkezdődött volna nem csak Daly, de Jones, Kellett, Bourdais, Fittipaldi és Alexander Rossi számára is.

Az IndyCar most az Indianapolis Motor Speedway felé veszi az irányt.

Május 15-én a létesítmény road-vonalvezetése várja a mezőnyt, ezt követően pedig hivatalosan megkezdődik a 105. Indy 500 programsorozata.





hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy