Gyászol az autósport: Elhunyt Bobby Unser
Nyolcvanhét esztendős korában, örökre lehunyta szemeit Bobby Unser.
A kétszeres USAC-bajnok új-mexikói otthonában, családja körében távozott az égi versenypályákra.
A már életében az amerikai autósport legendájává vált Unser egyike volt azon tíz versenyzőnek, akiknek karrierjük során legalább háromszor sikerült győzelmet aratni az Indianapolis 500-on.
Unser először 1963-ban kvalifikálta magát a viadalra, debütálása azonban nem alakult jól, miután baleset miatt rögtön a második körben búcsúzni kényszerült.
hirdetés
Öt esztendővel később viszont már ő kortyolhatott bele a világ leghíresebb tejesüvegébe, amit 1975-ben, majd 1981-ben is sikerült megismételnie.
Utóbbi viadal az Indy 500 történetének legbotrányosabb felvonásaként került be a történelembe.
Az elsőként leintett Unsert ugyanis sárga zászló alatti előzés miatt megbüntették, így a másodikként célba ért Patrick Racinges Mario Andrettit hirdették ki győztesnek.
A Penske Racing azonban fellebbezett, négy és fél hónapnyi jogi huzavona után pedig az a döntés született, hogy mégis Bobby a jogos nyertes.
A coloradói pilóta ezzel elmondhatta magáról, hogy három különböző évtizedben is a Brickyard királyává koronázták. Ezzel rajta kívül csak Rick Mears büszkélkedhet.
Unser részéről azonban mégsem lett tökéletes happy endje a történetnek.
A versenyző néhány héttel később bejelentette végleges visszavonulását. Ezt azzal indokolta, hogy a történtek teljes egészében kiábrándították őt az autóversenyzésből, abból a sportágból, amiért egész addig élt-halt és egyenesen úgy fogalmazott, hogy a hónapokon át tartó hajcihő “fizikálisan és mentálisan is kicsinálta”.
Bővebben: Az Indy 500 történetének valaha volt legnagyobb botránya
Az 1981-es események kapcsán Unser meg volt győződve arról, hogy az egész a USAC részéről egy politikai játszmát képezett, amiben megpróbálták összeugrasztani a CART alapemberei közé tartozó Roger Penske-t és Pat Patricket.
A USAC naivan azt hitte, ez a helyzet elegendő lesz ahhoz, hogy a két üzletember között olyan mély szakadék nyíljon, ami végül a CART tönkremenetelébe torkollik.
Nem árulunk el újdonságot, ha azt mondjuk, nem jártak sikerrel.
1983 elején felröppentek ugyan olyan pletykák, hogy Unser esetleg visszatérhet az azévi Indy 500-ra, méghozzá ironikus módon a Patrick Racing színeiben, de végül ebből nem lett semmi.
Ezzel Bobby egy újabb érdekes statisztikát írhatott a neve mellé, mint az egyetlen versenyző, aki élete első Indianapolis 500-át az utolsó, az utolsót pedig az első helyen zárta.
Nyugodjék békében.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough