IndyCar: Dixon nyert, McLaughlin másodikként zárta élete első oválfutamát

IndyCar: Dixon nyert, McLaughlin másodikként zárta élete első oválfutamát
credit:IndyCar Media
IndyCar: Dixon nyert, McLaughlin másodikként zárta élete első oválfutamát



Új-zélandi kettős győzelmet hozott az IndyCar Fort Worth-i duplafordulójának szombati versenye.

A Texas Motor Speedway másfél mérföldes oválján rendezett Genesys 300 kockás zászlaját Scott Dixon látta meg elsőként, aki ezzel idén először emelhette magasba a legjobbnak járó trófeát.

A hetedik bajnoki címére hajtó veterán teljes eddigi főkategóriás karrierje során ötvenegyedszer tudott nyerni, aminek révén már csak egy győzelemnyire van az örökranglista második helyén álló Mario Andrettitől.

Ha ez nem lenne elég, a Chip Ganassi Racing klasszisa számára a 2021-es immár zsinórban a tizenkilencedik olyan szezonná vált, amelynek során minimum egy elsőséget aratott. Ez abszolút rekord.



hirdetés


Az eső fenyegetése miatt a verseny kvalifikációját törölték, így a rajtrács az autók melletti pontszámok alapján állt fel. Ennek köszönhetően Dixon a harmadik pozícióból indulhatott, pár körrel később viszont már a vezető pozícióba verekedte fel magát.

A 212 körből 206-ot az élen töltött, 40 éves pilóta szám szerint ötödik alkalommal nyert a TMS-en, továbbá az IndyCarban elsőként ő tudott zsinórban két versenyt is behúzni.

A második helyen, 0.2646 másodperc lemaradásban az élete legelső oválfutamát teljesített Scott McLaughlin zárt a Team Penske színeiben.

Felállhatott még a dobogóra Patricio O’Ward is, aki a harmadikként ért célba az Arrow McLaren SP #5 Dallara-Chevyjével.

A pole-ból rajtolt Alex Palou a negyedik lett. A fiatal spanyol egyébiránt az egyetlen pilóta volt csapattársán, Dixonon kívül, aki – szám szerint hat körig – vezetni tudta a versenyt.

A futamnak mindössze három kiesője volt két balesetnek és egy műszaki hibának hála.

Az 56. körben Sébastien Bourdais csapta falnak munkaeszközét. A 42 éves francia az előtte haladó Colton Hertával (Andretti Autosport) a pit felé menet lassítani kezdett, a mögöttük lévő Josef Newgarden viszont nem vett vissza eléggé és érintette is a AJ Foyt Racing 14-es Dallara-Chevyjét, ami ennek következtében kipördült.

A gép csúnyán összetört, de szerencsére Bourdais-nak haja szála sem görbült.



A pace carra újabb műszak várt a 160. körben, méghozzá a 2-es kanyarban csattanó James Hinchcliffe miatt.

A 34 éve kanadai elmondása szerint az autója vezethetőségével küszködött, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy felcsúszott a pálya sötétebb szürke területére. Ezt a részt a PJ1 TrackBite nevű, egyedi formulájú szintetikus gyantával vonták be annak érdekében, hogy alkalmasabb legyen a NASCAR autói számára.

Hinchcliffe itt már nem tudta megfogni a járművét, de öröm az ürömben, hogy az Andretti Autosport versenyzője Bourdais-hoz hasonlóan szintén sértetlenül megúszta a balesetet.

A futam harmadik, idő előtti búcsúzója Herta lett, aki a 190. körben volt kénytelen feladni a küzdelmet műszaki hiba miatt.

A texasi duplaforduló második versenyét vasárnap, magyar idő szerint 23:15-kor indítják el.

A rajtfelállást ezúttal is az aktuális entrant pontok alapján határozzák meg.

Ennek megfelelően pole-ból a Dixon nevével fémjelzett 9-es Dallara-Honda iramodhat neki a távnak, Palou-val osztozva az első soron.





hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy