NASCAR: Egyre több a kérdőjel Jennifer Jo Cobb letiltása mögött

NASCAR: Egyre több a kérdőjel Jennifer Jo Cobb letiltása mögött
NASCAR: Egyre több a kérdőjel Jennifer Jo Cobb letiltása mögött

A korábbi tervek szerint Talladegán ejtette volna meg NASCAR Cup-debütálását Jennifer Jo Cobb.

A szervezet viszont néhány nappal a verseny előtt úgy határozott, mégsem adja meg az engedélyt számára.

“Steve O’Donnell, Scott Miller és Elton Sawyer [a NASCAR alelnökei] hozta meg a döntést” – nyilatkozta múlt vasárnapi telekonferenciáján a NASCAR elnöke, Steve Phelps.

“Véleményük szerint Jennifer nem elég tapasztalt és nincs készen arra, hogy részt vegyen egy Cup-futamon.”

A 47 éves Cobb két évtizede állandó szereplője a NASCAR nemzeti harmadosztályának, a Trucksnak emellett pedig megfordult a másodvonalbeli Xfinity Seriesben is.



hirdetés


A saját, meglehetősen alulfinanszírozott csapatával versenyző JJC eddig 248 rajtot tudhat a háta mögött, egy top 10-es helyezése van és összesen 23 kört tett meg vezető pozícióban – ebből 16-ot tavaly, Talladegán.

Ez azért is lényeges, mert a NASCAR a minap szó nélkül megadta viszont a Cup-licencet Matt Millsnek.

A 24 éves pilóta 90 nemzeti szintű futamon van túl, ebből egyszer zárt a legjobb tízben és még soha nem töltött az élen egyetlen kört sem.

Ő pedig csak egyetlen példa azon versenyzőkre, akik múltjuk és statisztikáik alapján nem ütötték meg a királykategória szintjét, mégis évről évre felbukkannak a NASCAR áldásával.

Cobb a minap először szólalt meg a történtek kapcsán.

“Két nappal azután hívtak fel a NASCAR-tól, hogy a Rick Ware Racing bejelentette a nevezésemet” – nyilatkozta JJC a RACER-nek.

“Brett Bodine volt a vonal végén és nagyon ködösen fogalmazva azt mondta, a döntés egyik oka, hogy inaktív vagyok. Ez eléggé összezavart, hiszen több, mint tíz éve folyamatosan versenyzek, szinte minden Truck-futamon ott voltam. Azt sem tudtam, mit mondjak erre. Pár napon át azt hittem, biztos valami tévedésről van szó.”



hirdetés


Cobb hat évvel ezelőtt már megkapta a Cup-licencet, de szponzorációs okok miatt végül nem tudott nevezni egy futamra sem. A NASCAR tájékoztatása szerint most azért nem adták meg neki újra, mert a követelmények megváltoztak és “a megtett körök száma nem egyenlő a tapasztalattal”.

A konkrét kitételeket viszont nem hajlandóak elárulni.

“Úgy érzem, a NASCAR-ba tartozom. Még akkor is, ha nincs elég pénzem ahhoz, hogy a mezőny elején versenyezzek. A hozzánk hasonló csapatokkal kell küzdenünk a végén, akik szintén alacsony költségvetésből gazdálkodnak. A gárdák közti, anyagi különbségek miatt egy versenyen belül több futam is van. Ha nem lennének kiscsapatok, akkor a Truck tizenhat autóból állna, aztán ha ebből tíz kiesne…. A nehézségek ellenére vannak céljaink. A belünket kidolgozzuk, keményebben melózunk, mint a nagyobb csapatok, méghozzá azért, mert jóval kevesebb emberünk van. A pénzünk is kevés. Ha alkatrészre van szükségünk, akkor mi nem tehetjük meg, hogy rendelünk a gyártótól. Használtat kell vennünk, hogy spóroljunk. Mindezek miatt tízszer hosszabb időbe telik összerakni az autót a versenyekre, amit vezetni is nehezebb.”

Az elutsítás körülményei is eléggé furcsák voltak Cobb számára.

A Rick Ware Racing időben elküldte a 15-ös Chevy nevezési lapját, rajta Jennifer nevével, amit a NASCAR elfogadott. Szintén rábólintottak a licenckérelemre, amit aláírva vissza is küldtek, a versenyzőnő pedig még a pilóták közötti megállapodás egy másolatát is megkapta John Bobo [a szervezet versenyzésért felelős alelnöke] által szignózva.

Az RWR csak ezek után jelentette be Cobbot, pár napra rá pedig a NASCAR lefújta a deütálást.

Ilyen esetben mindig lehet fellebbezni. Jennifernek azonban ezt a lehetőséget sem adták meg.

“Egyszerűen nemet mondtak. Ráadásul törölték azt a kérelmemet is, ami a Cup Series többi pályájára vonatkozott. Ilyet még sosem csináltak. Ennyire veszélyes lennék? Néhány évvel ezelőtt Kentuckyban együtt versenyeztem Austin Dillonnal. Futam közben szóltak csapatrádión, hogy rákerült valami Austin hűtőrácsára, ezért rám akar tapadni és követni, így tartsam az ívet. Mondtam, hogy oké. Kérdem én, megbíznának valakiben ennyire, aki nem tud uralni egy versenyautót? Ha annyira tapasztalatlan és veszélyes vagyok rájuk nézve, akkor miért jönnek mégis versenyezni velem?”

Cobb attól tart, hogy a történtek hatással lehetnek Truck-csapatára, a JJC Racingre is.

“Hogyan haladjak most előre és kezdeményezzek szponzorációs megbeszéléseket? Rámkeresnek Google-ön és azt mondják: ‘Ha a NASCAR elnöke így vélekedik róla, akkor miért kellene nekünk vele találkoznunk?’. Ez nagyon kiábrándító.”



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy