IndyCar: Ügyes trükkel orvosolták a legnagyobb aeroscreen-problémát Andrettiék

IndyCar: Ügyes trükkel orvosolták a legnagyobb aeroscreen-problémát Andrettiék

Az aeroscreen tavalyi bevezetése óta a legnagyobb kellemetlenséget a nem megfelelő szellőzés okozza.

Ez különösen a nagyobb fizikai igénybevételt jelentő pályákon okoz gondot, pláne ha még ehhez meleg, párás idő is társul.

A pilótafülkében kialakuló hőség alaposan próbára teszi a versenyzőket, tökéletes megoldás azonban még mindig nem született a problémára.

Az IndyCar, valamint egyénileg a csapatok is folyamatosan dolgoznak az ügyön – több, kevesebb sikerrel.



hirdetés


A legfrissebb információk szerint a legnagyobb előrelépést az Andretti Autosport érte el, méghozzá egy, az overálba helyezett, speciális hűtőrendszer képében.



hirdetés


A szezonnyitó alabamai, majd a múlt vasárnapi, St. Petersburg-i fordulókon többeknek szemet szúrt, hogy a gárda versenyzőinek “munkaruhájából” valamiféle csőféleség kandikál ki.

“Jó ideje dolgoztunk rajta” – ismerte el a RACER-nek az AA operatív működésért felelős vezetője, Rob Edwards.

“Néhány pilóta már használja, mások viszont még nem, a munka folyamatban van. A tavalyi futamokon úgy éreztük, hogy a meleg miatti teljesítménycsökkenés egy olyan tényező, amit vizsgálnunk kell.”

Az ötlet alapjául a sportautózásban már széles körben elterjedt, úgynevezett klimatizált felsők szolgáltak.

Az Andrettiék által kifejlesztett – és az open-wheel világban egyedülálló – különleges ruhadarabot az orvoslásban használt csövek szövik át, amiken keresztül jéghideg folyadékot cirkuláltatnak.

Az eszköznek sokat köszönhetett a versenyt végül dominánsan megnyert Colton Herta.

A hőséget közismerten nehezen tűrő pilótát még így is nagyon megviselték a körülmények, ebből adódóan el lehet képzelni, mennyire kicsinálta volna a futam, ha ez a testhűtő sem állt volna a rendelkezésére.

Megtapasztalhatta viszont ezt Conor Daly, aki máris jelezte, alig várja, hogy ő is szert tegyen egyre.

Conor Daly akcióban (credit:IndyCar Media)

“Minden hűtéssel kapcsolatos megoldást bevetettünk” – magyarázta a RACER-nek az épített/utcai pályákon az Ed Carpenter Racing színeiben vezető amerikai.

“Biztosan a páratartalom volt az, ami legyűrt. Már az első kiállástól kezdve szenvedtem. Láttam magam előtt, ahogyan a pulzusom az egekbe szökik. A huszadik körtől kezdve teljesen nyitva volt a sisakom, hogy próbáljam egy kicsit jobban keringetni a levegőt. A futam után megtudtam, hogy néhány andrettis srác hűtő pólóval versenyzett, ami hideg folyadékot pumpált az overálon keresztül. Őszintén szólva én azt sem tudtam, hogy ez egyáltalán engedélyezett. Mi az összes ismert, elérhető megoldást alkalmaztuk, de nem tudtam a legmagasabb szintemen teljesíteni, annyira kínlódtam. Szevedés volt a levegővétel, az életben maradás.”

Állítása szerint Daly mindent megtesz, hogy jobban bírja a meleget, de maximálisan nem képes ezen javítani, lévén ilyen alkatnak született.

“Nem panaszkodom az aeroscreen miatt. Én csak annyit mondtam, hogy minden elérhető lehetőséget kipróbáltunk. Számomra az a probléma, ahogyan a testem szabályozza a hőséget. Továbbra is dolgozom ezen az edzéseim alatt, de nem vagyunk egyformák, mindenki másként reagál a melegre. Nagyon, nagyon nehéz volt nekem. Nem az utolsó 20 kör, hanem 80. Talán ez volt a legnehezebb dolog, amit valaha csináltam.”

Hasonlóképpen vélekedett a DCR/RWR újonca, Romain Grosjean is, aki egyenesen élete eddigi legnagyobb kihívásának nevezte a St. Pete-i viadalt.



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy