IndyCar: Alex Palou győzelmét hozta a tömegbalesettel tarkított szezonnyitó

Az amerikai autósportban már szállóigévé vált, hogy Chip Ganassi a győzteseket szereti.
A spanyol Alex Palou pedig rögtön a csapatnál eltöltött legelső versenyén bizonyította, hogy képes megugrani ezt a hatalmas lécet.
A 24 esztendős pilóta már az IndyCar szezonnyitó hétvégéjének korábbi részében nyomatékosította, nagyon is számolni kell vele.
hirdetés
Megnyerte az első szabadedzést, míg a kvalifikáción a harmadik rajthelyet kaparintotta meg, beállítva ezzel egyéni legjobbját.
A magyar idő szerint vasárnap késő este rendezett futamon pedig nem adta alább a győzelemnél, méghozzá olyan nevekkel a háta mögött, mint a Team Penske veteránja, Will Power, valamint Ganassi élő legendája, Scott Dixon.
„Tudtuk, hogy miénk a legjobb csapat és a legjobb autó” – nyilatkozta a leintés után Palou, aki magasan a legtöbb kört, szám szerint 53-at a 90-ből haladt az élen.
„A vezető mérnököm, Ricky azt mondta, nem nyerhetjük meg az összes versenyt, de húzzuk be a legelsőt. Megcsináltuk, elképesztő! Chip és mindenki a gárdánál hihetetlen munkát végzett. Fantasztikus, hogy már a futamgyőztes pilóták közé tartozom és ilyen erősen kezdtük a szezont. Ez egy olyan nap volt, amikor teljesen kijött a lépés. Jól gazdálkodtunk az üzemanyaggal, az abroncsokkal és megvolt a tempó is.”
A mérföldkövet jelentő sikert Palou IndyCar-karrierje tizenötödik bevetésén érte el, 0.4016-ot adva Powernek, míg Dixon lemaradása hozzá képest már közel 3 másodperc volt.
A top 5-öt a pole-ból indult Patricio O’Ward (Arrow McLaren SP) és az AJ Foyt Racinges Sébastien Bourdais tette teljessé.
A legjobb újoncnak Romain Grosjean bizonyult, aki a tizedik helyen ért célba a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racing 51-es Dallara-Hondájával.
A verseny a rázós pillanatokat sem kerülte el.
A big crash on the opening lap of the 2021 @IndyCar Series season.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) April 18, 2021
All drivers are OK. Watch on @NBC: https://t.co/THKlb3Rzyj pic.twitter.com/oiOrzVn0i6
Rögtön az első körben egy hatalmas tömegbaleset miatt kellett pályára küldeni a pace cart.
A láncreakciót az 5-ös kanyarban megforgó Josef Newgarden indította be. A Team Penske kétszeres bajnokát – egyben háromszoros barberi győztest – az érkező autók már nem tudták elkerülni.
A karambol kárvallottjai közé tartozott Colton Herta, Ryan Hunter-Reay, Max Chilton és Felix Rosenqvist.
Utóbbi pilóta ráadásul pontosan Palou ellenpólusává vált.
A svéd a McLaren képében szintén új csapatnál mutatkozott be, de átütő siker helyett három balesettel hívta fel magára a figyelmet.
Először a pénteki, első edzésen találta el a falat a pitbe vezető úton, a szombati kvalifikáción látványosan kicsúszást produkált, vasárnap pedig önhibáján kívül lett az imént említett bukássorozat áldozata. Bár az autója négy kerékkel a levegőbe is emelkedett, csodával határos módon mégis vissza tudott térni a pályára és végül 21 kör hátrányban, a huszonharmadikként zárt.
A baleset után szintén folytatni tudta még a versenyt Herta és Chilton is.
A nap második sárga zászlós periódusát Jimmie Johnson hozta össze, miután a kilencedik körben kipördült.
A Chip Ganassi Racing 48-as Dallara-Hondájában azonban nem keletkezett kár és a 45 újonc tovább tudott menni.
A hétszeres NASCAR Cup-bajnok a tizenkilencedikként fejezte be debütáló futamát, három kör hátrányban.
A végére pedig egy érdekesség.
Newgardent első körös kiesése révén csak a huszonkettedikként rangsorolták, ami Team Penske-s pályafutása eddigi legrosszabb eredménye. Sőt, teljes IndyCar-múltját tekintve utoljára 2016-ban, Texasban – még az Ed Carpenter Racing színeiben – fejezett be egy futamot a top 20-on kívül.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough