IndyCar: Alex Palou győzelmét hozta a tömegbalesettel tarkított szezonnyitó

IndyCar: Alex Palou győzelmét hozta a tömegbalesettel tarkított szezonnyitó
credit:IndyCar Media
IndyCar: Alex Palou győzelmét hozta a tömegbalesettel tarkított szezonnyitó

Az amerikai autósportban már szállóigévé vált, hogy Chip Ganassi a győzteseket szereti.

A spanyol Alex Palou pedig rögtön a csapatnál eltöltött legelső versenyén bizonyította, hogy képes megugrani ezt a hatalmas lécet.

A 24 esztendős pilóta már az IndyCar szezonnyitó hétvégéjének korábbi részében nyomatékosította, nagyon is számolni kell vele.



hirdetés


Megnyerte az első szabadedzést, míg a kvalifikáción a harmadik rajthelyet kaparintotta meg, beállítva ezzel egyéni legjobbját.

A magyar idő szerint vasárnap késő este rendezett futamon pedig nem adta alább a győzelemnél, méghozzá olyan nevekkel a háta mögött, mint a Team Penske veteránja, Will Power, valamint Ganassi élő legendája, Scott Dixon.

“Tudtuk, hogy miénk a legjobb csapat és a legjobb autó” – nyilatkozta a leintés után Palou, aki magasan a legtöbb kört, szám szerint 53-at a 90-ből haladt az élen.

“A vezető mérnököm, Ricky azt mondta, nem nyerhetjük meg az összes versenyt, de húzzuk be a legelsőt. Megcsináltuk, elképesztő! Chip és mindenki a gárdánál hihetetlen munkát végzett. Fantasztikus, hogy már a futamgyőztes pilóták közé tartozom és ilyen erősen kezdtük a szezont. Ez egy olyan nap volt, amikor teljesen kijött a lépés. Jól gazdálkodtunk az üzemanyaggal, az abroncsokkal és megvolt a tempó is.”

A mérföldkövet jelentő sikert Palou IndyCar-karrierje tizenötödik bevetésén érte el, 0.4016-ot adva Powernek, míg Dixon lemaradása hozzá képest már közel 3 másodperc volt.

A top 5-öt a pole-ból indult Patricio O’Ward (Arrow McLaren SP) és az AJ Foyt Racinges Sébastien Bourdais tette teljessé.

A legjobb újoncnak Romain Grosjean bizonyult, aki a tizedik helyen ért célba a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racing 51-es Dallara-Hondájával.

A verseny a rázós pillanatokat sem kerülte el.



Rögtön az első körben egy hatalmas tömegbaleset miatt kellett pályára küldeni a pace cart.

A láncreakciót az 5-ös kanyarban megforgó Josef Newgarden indította be. A Team Penske kétszeres bajnokát – egyben háromszoros barberi győztest – az érkező autók már nem tudták elkerülni.

A karambol kárvallottjai közé tartozott Colton Herta, Ryan Hunter-Reay, Max Chilton és Felix Rosenqvist.

Utóbbi pilóta ráadásul pontosan Palou ellenpólusává vált.

A svéd a McLaren képében szintén új csapatnál mutatkozott be, de átütő siker helyett három balesettel hívta fel magára a figyelmet.

Először a pénteki, első edzésen találta el a falat a pitbe vezető úton, a szombati kvalifikáción látványosan kicsúszást produkált, vasárnap pedig önhibáján kívül lett az imént említett bukássorozat áldozata. Bár az autója négy kerékkel a levegőbe is emelkedett, csodával határos módon mégis vissza tudott térni a pályára és végül 21 kör hátrányban, a huszonharmadikként zárt.

A baleset után szintén folytatni tudta még a versenyt Herta és Chilton is.

A nap második sárga zászlós periódusát Jimmie Johnson hozta össze, miután a kilencedik körben kipördült.

A Chip Ganassi Racing 48-as Dallara-Hondájában azonban nem keletkezett kár és a 45 újonc tovább tudott menni.

A hétszeres NASCAR Cup-bajnok a tizenkilencedikként fejezte be debütáló futamát, három kör hátrányban.

A végére pedig egy érdekesség.

Newgardent első körös kiesése révén csak a huszonkettedikként rangsorolták, ami Team Penske-s pályafutása eddigi legrosszabb eredménye. Sőt, teljes IndyCar-múltját tekintve utoljára 2016-ban, Texasban – még az Ed Carpenter Racing színeiben – fejezett be egy futamot a top 20-on kívül.





hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy