IndyCar: Jimmie Johnson végre megmutatja a valódi arcát
NASCAR-szupersztárból tökéletesen tapasztalatlan IndyCar-újonccá vedlik át idén Jimmie Johnson.
Főtámogatója, a Carvana pedig abban is eltökélt, hogy megmutassa a villágnak a Chip Ganassi Racing színeiben debütáló, 45 éves amerikai valódi arcát.
Az elmúlt két évtizedekben az a kép alakult ki Johnsonról, hogy ő egy sótlan, unalmas, mi több, unszimpatikus alak, akitől távol áll minden „vadulás”.
Közeli ismerősei szerint viszont ez korántsem fedi valóságot és igazából JJ egy nagyon is bulizós, őrült figura. Pontosan erre épít idei marketingkampányával a Carvana, amely a tökéletesség kedvéért még egy külön ügynökséget is felfogadott hétszeres Cup-bajnok rebrandelésére
hirdetés
A rajongók máris észrevehették, hogy Johnson a megszokottnál jóval aktívabb a közösségi médiában, emellett pedig a CGR több videójában is megjelent tőle eddig szokatlan lazaságot mutatva.
„Én a magánéletben mindig is ilyen voltam” – nyilatkozta a pilóta az AP-nek.
„Nem kellett semmit bizonyítanom, mégis adtam okot az embereknek arra, hogy utáljanak sok éven át. Anno Jeff Gordon maga választott ki [a Hendrick Motorsportsnál], az ő közönségét azonban sosem nyerhettem meg. Az utolsó évemben talán úgy voltak vele az emberek, hogy ‘Oké, ez a hattyúdala, nagyon régen itt van, nem fogunk szurkolni neki, de azért elismerjük’. Most viszont, hogy már eljöttem a NASCAR-ból, lehet azt mondják ‘Menő, letöltötte itt az idejét és tisztelem, hogy valami másba fog’. Őszintén szólva nem tudom, de nekem úgy tűnik, hogy valami változik és sokan végre kedvesebbek velem.”
Első IndyCar-szezonjában Johnson csak épített és utcai pályákon ül a 48-as Dallara-Honda volánja mögé, míg oválokon Tony Kanaan veszi át a kormányt.
„Őszintének kell lennem magammal szemben, rengeteg a tanulnivalóm, vannak olyan dolgok, amit még sosem csináltam” – mondta Johnson, akinek az első tesztjei után még az edzésprogramján is változtatnia kellett, miután rájött, hogy nem elég fitt az IndyCarhoz.
„Még egy edzésen sem vagyok túl. Nem kvalifikáltam az autót, nem tapasztaltam meg, miként változik a pálya egy komplett versenyhétvégén át. Nem vezettem eddig piros abroncsokon, azt sem tudom, milyen az IndyCar mezőnyével, versenyhelyzetben forgalomban haladni. Egy másik autót sem előztem még, nem végeztem restartot…. Borzasztó sokat kell tanulnom.”
Mindennek ellenére Johnson nem zárkózik el egy jövőbeli Indianapolis 500-tól.
„Az Indianapolis Motor Speedway veszélyei miatt korábban a feleségem nem volt az ötlet nagy rajongója, de most úgy tűnik, kezd egy kicsit megpuhulni. Engem is lenyűgöz az aeroscreen adta biztonság. Mindenekelőtt viszont muszáj lesz tesztelnem egyet oválon. Az idei szezon végén már tisztábban fogom látni a kockázati tényezőket. Chandra elfogadja, hogy mik az én megérzéseim, tapasztalataim, ráadásul neki is tetszik az IndyCar biztonságot érintő fejlődése. Most egy irányba tekintünk mindketten és ő is azt mondja: ‘Menj, próbáld ki magad egy oválon és aztán meglátjuk'”.
A legfontosabb viszont jelenleg a küszöbön álló szezonnyitó az alabamai Barber Motorsports Parkban.
„Ideges vagyok és izgatott” – ismerte el Johnson.
„Vannak napok, amikor az idegesség felülkerekedik az izgalmon, de megbirkózom vele.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough