Még nem áll rendelkezésre a hibrid rendszer, az IndyCar viszont máris a pályán teszteli

Még nem áll rendelkezésre a hibrid rendszer, az IndyCar viszont máris a pályán teszteli
credit: IndyCar Media
Még nem áll rendelkezésre a hibrid rendszer, az IndyCar viszont máris a pályán teszteli


Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az IndyCar 2023-ban válthat hibrid erőforrásokra.

Ennek előkészületeként március 26-án, pénteken egy rendhagyó tesztre fog sor kerülni az Indianapolis Motor Speedway oválján.

A munkából két Honda és két Chevrolet motoros autó fogja kivenni a részét Scott Dixonnal (Chip Ganassi Racing), Alexander Rossival (Andretti Autosport), valamint Patricio O’Warddal (Arrow McLaren SP) és Josef Newgardennel (Team Penske) a volán mögött.

Bár a 2.4 literes ikerturbó V6-os, valamint a kinetikai energia-visszanyerő rendszer (KERS) még nem áll rendelkezésre, az IndyCar azonban megtalálta a módját annak, hogy érdemi információt gyűjtsenek.

A pályára hajtó négy versenygép – az éles körülmények között csak épített/utcai fordulókon használt – push-to-pass használatával fogja szimulálni az új rendszert.

A p2p révén extra 80 lóerővel több áll majd az autók rendelkezésére, ami megközelíti a KERS-szel együtt várható számokat.


hirdetés


A hibridekre való átállás célja, hogy új partnereket vonzzanak be a már meglévő két motorszállító, a Chevrolet és a Honda mellé.

A széria korábbi tájékoztatása szerint már tobb gyártóval is folytak tárgyalások, tényleges megállapodás azonban egyik esetben sem materializálódott, mivel a jelöltek egytől-egyig csak a hibrid, vagy teljes egészében elektromos rendszerek iránt mutattak érdeklődést.

A hibridizációval kapcsolatos tervek részletei jelenleg is kidolgozás alatt állnak. Annyi azonban bizonyos, hogy a 800 lóerős motor a hibrid rendszer révén megnövelt push-to-passzel kiegészülve 900 LE körüli teljesítményt garantál majd.

A versenyek élvezhetősége szempontjából kiemelten fontos megjegyezni, hogy a rendszernek köszönhetően a pilóták képesek lesznek saját maguk, a cockpitből újraindítani a lefulladt autóikat.

Ennek révén jóval kevesebb, sárga zászlós szakaszra is lehet majd számítani. A mostani gyakorlatban a pályán megállt gépekben veszteglő versenyzőknek nincs más választásuk, mint megvárni, amíg a széria utazó biztonsági csapatának (AMR Safety Team) tagjai a helyszínre érnek és végrehajtják a manuális újraindítást.

Ha pedig már biztonság, a hibrid-rendszer miatt a szériának egy új protokollt kell életbe léptetnie, aminek részeként a pitben szolgálatot teljesítő csapattagok, az AMR Safety Team emberei, sőt még az IndyCar hivatalos tisztviselői is külön tréningre lesznek kötelezve.

Az autókra emellett külön jelzőfény lesz installálva, ami megmutatja majd, hogy biztonsággal hozzájuk lehet-e érni.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a hibridizációval járó extra költségek – különösképpen a tervezett KERS ára – milyen formában lesznek ráterhelve a csapatokra.



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy