NASCAR: Nem akarunk tökéletes versenyautókat

Tovább folytatódik a NASCAR Cup következő generációs autójának tesztsorozata.
A stílszerűen NextGen fantázianéven futó gépet ezúttal a 23XI Racinges Bubba Wallace vitte pályára a Richmond Racewayen.
A fő cél a Goodyear abroncsok viselkedésének tanulmányozása volt, de emellett a cockpit konfortérzetére is komoly hangsúlyt fektettek.
hirdetés
„Őszintén szólva a teszt előtt nem beszéltem más versenyzőkkel az autóról” – mondta Wallace.
„Én magam akartam kitapasztalni, tudván, hogy ez a teszt nem igazán magáról a NextGenről, sokkal inkább a gumikról szólt. Máshogy állsz hozzá, ha nem változtathatod folyamatosan a beállításokat. Mindent összevetve viszont még mindig egy versenygépről van szó, úgyhogy abroncsteszt ide, vagy oda, tudtunk magáról az autóról is információkat gyűjteni, tanulni. Belülről hallva a hangja igazán gonosz, ez máris tetszik.”
A NASCAR jelenlegi egyik legkomolyabb problémája a cockpit hőmérsékletének optimalizálása.
„A teszt során hőkamerákkal is felszereltük az autó belső terét” – nyilatkozta a szervezet ügyvezető igazgatója, Brandon Thomas.
„Folyamatosan keressük a módot arra, hogy a körülményeket jobbá tegyük a versenyzők számára, különösen a nyári, hosszú és forró futamokon. Mérnökként azt mondanám, jó néhány dolgot meg lehetne vizsgálni annak érdekében, hogy a NextGent egy tökéletes gépezetté tegyük. Az igazság viszont, hogy nem ez a feladatunk. A célunk egy nagyszerű versenyautót készíteni, amivel remek futamokat lehet rendezni. Az emberek azt akarják látni, hogy a pilóták megküzdenek azért, hogy versenyképesek legyenek. Senki sem kíváncsi egy olyan futamra, ahol minden egyes autó tökéletesen vezethető és mindenki maximálisan boldog. Összességében, a fő hangsúly a gép teljesítményén van, ezen dolgozunk éjt nappallá téve.”
Ask and you shall receive ?#NextGen | @BubbaWallace https://t.co/uyZrHOeAuv pic.twitter.com/PFM0dD3z35
— NASCAR (@NASCAR) March 17, 2021
A NextGen a 2013 óta használatban lévő, hatodik generációs gép utódja lesz.
A NASCAR célja, hogy az új autó küllemében tisztelegjen a bajnokság szériaautós gyökerei előtt, ugyanakkor a modern járműtechnológiákat és innovációkat is magán viselje.
A NextGen jóval kevésbé lesz „megbocsátó” elődjéhez képest, aminek révén nagyságrendekkel több szerep fog hárulni magukra a versenyzőkre.
A szervezet emellett komoly figyelmet fordít arra is, hogy a gép révén költségcsökkentést érjen el – jelenleg egy teljes szezon autónként kb. 12-20 millió dollárt kóstál -, ezáltal pedig kecsegtetőbbé tegye a bajnokságot az esetleges új belépők számára.
A jármű eredetileg már az idei szezonban debütált volna, a koronavírus-járvány miatt azonban az első, éles bevetése 2021-re halasztódott.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough