A versenyző, aki megjósolta a saját halálát

Egy coloradói pilóta és egy “elátkozott autó” története, aminek útját tragédiák kísérték.
Van Johnson nem az a versenyző volt, akitől bárki is bajnoki címeket remélt. 1956 és 1959 között összesen tizenhét USAC futamra – beleértve kétszer az Indy 500-at – nevezett, de mindebből csak hat alkalommal jutott el a rajtig, miután vagy elbukott a kvalifikáción, vagy már az edzéseken rommá törte az autóját.
1959 júniusában, a Langhorne Speedway-en azonban minden összeállt számára és karrierje során először elmondhatta magáról, hogy győzelemmel zárt egy magas szinten jegyzett futamot.
A sors azonban hamarosan a legkegyetlenebb arcát mutatta felé.
Két hónappal a langhorne-i sikert megelőzően Johnson részt vett kollégája, Dick Linder temetésén, amely után megjegyezte, teljesen biztos abban, hogy hamarosan az ő koporsóját fogják a barátai körbeállni.
Langhorne után Johnson a győztesek önbizalmával érkezhetett volna a következő, bajnokságon kivüliként kiírt versenyre, amelynek otthonául a Williams Grove Speedway szolgált. Ezzel szemben a pilóta arcán a korabeli beszámolók szerint csak a rettegés látszott.
A futamnak a coloradói ugyanazzal a Vargo Speciallel vágott neki, mint amiben Linder tavasszal életét vesztette. Hogy ez a tény felerősítette volna Johnson félelmeit azt nem tudni, egy viszont biztos, a versenyző a rajt előtt közvetlenül a frászt hozta tulajdon feleségére.
Van ugyanis mielőtt még beszállt volna az autójába, félrehívta az asszonyt és arra kérte, hogy ha valami történik vele a pályán, akkor maradjon erős és neveljen becsületes embert a pár hónapos gyermekükből.
hirdetés
Johnson rossz előérzete végül beigazolódott.
A futam során Jon Barzda műszaki hiba miatt megpördült és telibe találta az éppen érkező Van autóját, akinek esélye sem volt kitérni előle. A baleset következtében a 29 éves pilóta olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba érve már csak a halál beálltát tudták megállapítani.
Barzda nem sérült meg komolyabban, a történetek azonban olyan hatással voltak rá, hogy soha többé nem ült versenyautóba.
És csak, hogy még hátborzongatóbb legyen a történet: a Linder és Johnson életét követelő Vargo Special három évvel később Langhorne-on egy újabb áldozatot szedett a szintén 29 éves Hugh Randall személyében.
>>>>> Halálkanyar: A világ legveszélyesebb versenypályája
A tragédiák miatt a szóban forgó autót előszeretettel emlegetik olyan hírhedt gépekkel együtt, mint a Ferenc Ferdinánd elleni merénylettel elhíresült Gräf & Stift luxuslimuzin, vagy épp a James Deanhez köthető Porsche 550 Spyder.
Az imént említett autókhoz hasonlóan a Vargo Specialről is számos legenda született, miszerint a belőle kiszerelt alkatrészeket használt más járművek útját is súlyos, vagy épp egyenesen halálos balesetek kísérték. Ezek valóságtartalma azonban vitatott.
hirdetés